Rijetki su oni koji nisu prošli kroz situaciju da im se netko obraća na način kao da se znaju 100 godina, dok prepoznata strana ne da se ne može sjetiti imena dotične osobe, nego uopće nije sigurna poznaju li se otprije. Bilo da je riječ o formalnoj situaciji ili nekoj maloj slobodnijoj ovakva situacija zna biti vrlo neugodna. No postoji izlaz i u ovakvim slučajevima.
Našli ste se licem u lice s osobom koja vam se obraća kao da ste svakog dana skupa, dok se vi uopće ne možete sjetiti imena dotičnoga. Ili još gore ne znate uopće otkuda se poznajete. Ovakvi scenariji znaju biti jako neugodni, bilo da se radi o službenoj ili nekoj opuštenoj situaciji.
Igrajte na kartu općenitoga
Tako Ivan Misner, osnivač Business Network Internationala preporučuje da u ovakvoj situaciji započnete jednostavan razgovor s ‘Drago mi je da te ponovno vidim…’, kojim ćete dobiti na vremenu da se sjetite zašto je dotična osoba tako prisna s vama i odakle ju znate, piše bizlife.rs.
U mnogo slučajeva se upravo dogodi da vam se nakon samo nekoliko desetaka sekundi upali žarulja i sjetite se tko je osoba ispred vas i kakva je priroda vašeg odnosa.
No, nije rijetkost da ni nakon kratkog razgovora, ne uspijete utvrditi identitet neznanca. U takvim slučajevima Misner preporučuje izvlačenje uz rečenicu ‘oprosti u ogromnoj sam žurbi, nadam se da ćemo se ponovno sresti’.
Možete izvući situaciju i uz pomoć šale
Ako spadate u skupinu onih sramežljivijih pa vam je neugodno u ovakvoj situaciji i ostvariti kratak razgovor, uvijek vam ostaje mogućnost da se izvučete uz samokritiku na račun svoje zaboravljive memorije te kroz šalu otvoreno pitate osobu odakle se zapravo poznajete – ‘Oprosti u posljednje vrijeme mi pamćenje nije jača strana, možeš li me podsjetiti odakle se poznajemo?’.
Ipak uz svu vašu šarmantnost i šaljivost, Misner upozorava da se može dogoditi da ovaj pristup ne postigne rezultate te da osoba ispred vas doživi vašu zaboravljivost vrlo osobno te se uvrijedi.
Osobito to može biti štetno u slučaju da ste na taj način uvrijedili potencijalnog poslovnog partnera.