Većina nas ne može se sjetiti prvi tri ili četiri godine svog života. Pamtimo malo toga do sedme godine života, a i za ono čega se sjećamo ne možemo baš odrediti dali je produkt naše memorije, ili smo to pokupili sa slika ili priča starijih. Evo zašto.
Iako je dječja amnezija dio iskustva svakog čovjeka, psiholozi ju još uvijek ne razumiju u potpunosti.Postoji više faktora koji bi mogli utjecati na to što se ne sjećamo ranog djetinjstva, piše iflscience. com
Prvi faktor, biološki razvoj mozga, možda je i najjednostavniji. Naime, dio mozga koji je zadužen za formiranje sjećanja razvija se do sedme godine života, a svi procesi koji utječu na stvaranje, pohranu i reprodukciju sjećanja.
Drugi važan faktor je jezik. Naime, kako savladavamo sposobnost govora, tako savladavamo i apstraktne koncepte, poput pamćenja. Jezik na pomaže u pamćenju. Ako možemo nešto verbalizirati, možemo to i zapamtiti. Djeca se mogu sjetiti događaja koje su mogli opisati riječima kada su se dogodili. Ako se recimo pokušavamo sjetiti da smo s dvije godine vidjeli crveni auto, moći ćemo povratiti to sjećanje ako u to vrijeme znamo riječi ‘crveni’ i ‘auto’ i što predstavljaju.
Treći važan faktor je sociološki i kulturni narativ. Mozak pamti ono što smatra važnim, Ni odrasli ljudi ne sjećaju se točno što su jeli za doručak prije mjesec dana, jer to ne smatraju važnim. Djeca u ranoj dobi sama ne razumiju što je važno pamćenja, a što ne. To uče kroz razgovor i prisjećanje s roditeljima.
Što je važno i čega se roditelji prisjećaju razlikuje se od kulture do kulture, a ostavlja i traga na sjećanjima iz djetinjstva. U kulturama u kojima se cijeni samostalnost (Amerika i Europa) djeca se sjećaju ranijih događa nego u kulturama u kojima se cijeni povezanost (Azija, Afrika).