Ulaznica je skupa, vidi se najčešće samo jedan zavoj, vrućina je brutalna, ali zato zvuk 18.000 okretaja, to se ne može platiti. Algebrina visoka škola za primijenjeno računarstvo je prije nekoliko mjeseci organizirala nagradu igru koja je vodila najbolje na Veliku nagradu Mađarske. Hungaroring, najbliža staza Zagrebu, tako je uz tisuće ljubitelja Formule 1 ugostila i malu veselu ekipu najboljih studenata visoke škole i pobjednika nagradne igre.
Oktanski cirkus je opravdao svoje ime. Ogromna staza nedaleko od Budimpešte jedinstveni je prizor. Tisuće navijača naoružanih obilježjima Ferrarija, Red Bulla ili Mercedesa mile po putevima uz stazu i traže najbolju poziciju da bace pogled na fascinantne bolide i poslušaju neprigušeni zvuk motora.
Teško je usporediti Formulu 1 na televiziji i uz stazu. I najbolja mjesta, ona uz startno/ciljnu ravninu, koja se plaćaju par stotina eura, ne daju pregled cijele staze. Dvoboj na stazi gotovo je nemoguće ispratiti u cijelosti, te se sa mnogih mjesta oko staze vidi Formula samo nekoliko sekundi. Ipak, nemojte misliti da je iskustvo uz stazu podređeno onom uz male ekrane. Cijela atmosfera oko gigantske staze nabijena je isčekivanjem buke motora.
Za one koji su smješteni na drugom kraju staze od startne ravnine buka motora zvuči kao približavanje neke opake oluje. Zvuk motora Formule teško je usporediti sa bilo čime na zemlji. Visoki zvuk koji izlazi iz ispuha kada vozači pritisnu papučicu gasa para uši i prolazi kroz cijelo tijelo. Moćan motor kao da se vrti pokraj glave svakog gledatelja.
– Vrhunski je doživljaj osjetiti vibracije moćnih motora na svojoj koži. Zbog ovoga se isplatilo putovanje, vrućina i gužva, rekao je uzbuđeno student Luka.
U društvu studenata nije nedostajalo entuzijasta, koji su vrhunski poznavali najsitnije detalje kompliciranih bolida. Najsnažnije oruđe u rukama konstruktora već je dugo kompjuter. Svake sekunde na ekrane njihovih laptopa dolazi bujica od par desetaka tisuća podataka. Nije teško zaključiti da je najveći san mnogih programera imati upravo taj laptop u rukama i dobivati plaću za to.
Na kraju Hamilton je bio taj koji je još od treninga u subotu održao svoje vodstvo i okupao se u šampanjcu. Za sve nas ostale ostaje glazba njegovog motora i maštanje o čudima koja se skrivaju u boksevima Ferraria, Lotusa, Renaulta, Mercedesa…