Pretraga

Fuchs kaže da je psihičko zdravlje djece ‘sigurno ugroženo’, ali Ministarstvo o tome nema podatke

A- A+

Ministar Radovan Fuchs gostovao je sinoć u emisiji RTL Danas, gdje je otkrio kako se pristup organizaciji nastave, prema kojemu se o modelu odlučuje na županijskoj i razini škola, neće mijenjati. Kaže kako su učenici proveli 78% vremena na nastavi ‘licem u lice’, ali i otkrio da je dio razloga za provedbu online nastave u većini županija dolazak turističke sezone. Istodobno, ističe da je psihičko zdravlje djece sigurno ugroženo. No, Ministarstvo koje vodi uopće ne barata podacima o tome.

Radovan Fuchs; screenshot: RTL

– Ministarstvo je dalo smjernice početkom školske godine i po tim smjernicama se i nastava odvija cijelo vrijeme. S interaktivnim pristupom A, B i C modelom koji se primjenjuje na razini županija, gradova čak i škola. To se pokazalo vrlo, vrlo dobrim i ja sam ponosan da djeca u Hrvatskoj su ovu školsku godinu provela 78 posto sati, od ukupne nastave licem u lice. Ostatak otpada na C model, od kuće na daljinu, rekao je jučer u emisiji RTL Danas ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs.

Dio razloga za prelazak na online nastavu – turistička sezona

Inače, neki oblik online nastave u ovom tjednu nakon praznika provodi se u čak 16 županija, a za A model odlučilo se njih samo pet. Na pitanje može li se dokinuti praksa da učenici, učitelji i roditelji tek petkom popodne doznaju kako će izgledati nastava sljedećeg tjedna, odgovara:

– Čitav sustav je priređen tako da unutar 24 sata može prijeći na on line nastavu. A to što sigurno komplicira organizaciju kod kuće roditeljima, mi to razumijemo, ali je bolje da su djeca u školi i da ipak, u četvrtak javimo hoće li sljedeći tjedan bili ili neće biti direktne nastave, kaže Fuchs za RTL.

Rekao je i kako promjena u pristupu organizaciji nastave neće biti, i dalje će se o modelima odlučivati na razini škola i županija. Kao primjer je istaknuo Dubrovnik, u kojem je značajan broj učenika online već dulje vrijeme, a gdje se epidemiološka situacija sada poboljšava. U studenom smo bili u razdoblju kada su brojke zaraženih bile više, a učenici svejedno išli u školu. Fuchs je potvrdio da je odluka o online nastavi djelomično donesena i zbog turističke sezone.

– Da učenici su išli u škole ranije u ovo vrijeme, i nekoliko dana prije toga, u studenom brojke su bile više. Sada smo skloniji tome da zbog dolaska turističke sezone, cijepljenja i slično, ovo produži od uskrsnih praznika, rekao je Fuchs.

Izdvojeni članak

U 16 županija dio đaka od ponedjeljka školu ima online, pitamo vas: Odgovara li vam takva nastava?

Psihičko zdravlje djece je ugroženo, ali Ministarstvo nema podatke o tome

Istaknuo je i kako je važno djeci ne nametati krivnju da su oni donijeli bolest kući djedovima i bakama ‘jer su i ovako dovoljno pod stresom’. UN je već upozorio kako je više od 330 milijuna mladih ugroženo lockdownom. Kao posljedicu zatvaranja kod mladih vide strah, usamljenost, tjeskobu i zabrinutost, a državama preporučuju da ulažu u programe poboljšanja mentalnog zdravlja djece i mladih. No, Ministarstvo znanosti i obrazovanja zapravo uopće nema podatke o psihičkom stanju učenika. Na pitanje ima li Ministarstvo podatke o ugroženosti psihičkog zdravlja djece i koliko imamo psihologa, Fuchs kaže:

– Psihičko zdravlje djece je sigurno ugroženo, no mi u Ministarstvu o tome nemamo podatke, to imaju druge službe. Mi u školama imamo organizirano da čim se pojave problemi nastavnici i stručne službe kontaktiraju roditelje, ali onda su to druge institucije izvan škola, kazao je Fuchs u RTL-u Danas.

Je li Ministarstvo zatražilo dodatne psihologe s obzirom na situaciju pitanje je na koje ministar nije dao konkretan odgovor.

– Pitanje je gdje su ti dodatni psiholozi s iskustvima. Znamo da one institucije koje pružaju psihološku pomoć, znamo da su opterećene i postoji lista čekanja što prije nije bilo. Definitivno djeca imaju problema, rekao je Fuchs.

Napomenimo za kraj kako se o nedostatku psihologa u školama govori već godinama. Baš uoči proglašenja pandemije na to je intenzivno upozoravala inicijativa ‘Psihološko proljeće’. Oni su Prosvjetnoj inspekciji i Pravobraniteljici za djecu predali listu 326 osnovnih škola koje zapošljavaju manji broj stručnih suradnika od propisanog ili zapošljavaju stručnjake krivog obrazovnog profila. Više o tome čitajte na linku.