Pretraga

Fuchs otkrio koliko se nastavnika želi cijepiti: ‘Djeca mogu biti širitelji, ali ne superširitelji’

A- A+

Dio učenika u nekim se županijama vraća u klupe, no značajan je broj učenika koji ostaju na online nastavi. Ministar Radovan Fuchs ističe kako je prema evidenciji Ministarstva znanosti i obrazovanja (MZO) u školama manje zaraženih učenika u odnosu na prosinac. Iako je u studenom govorio da škole nisu širitelji zaraze, danas kaže da djeca mogu biti širitelji,  ‘ali ne i superširitelji’. Otkrio je i kako se, prema trenutnim i preliminarnim podacima MZO-a cijepiti želi tek oko 30-40 posto nastavnika.

Radovan Fuchs, screenshot: Nova TV

Ministar znanosti i obrazovanja, Radovan Fuchs, gostovao je sinoć u Dnevniku Nove TV, a povod je bio povratak jednog dijela učenika u klupe. Za sada većina županija provodi model u kojemu je jedan dio đaka na online nastavi, najčešće srednjoškolci od 1. do 3. srednje i stariji osnovci, dok su učenici od 1. do 4. razreda osnovne i maturanti najčešće na nastavi u školama.

‘Djeca mogu biti širitelji, to nikad nitko nije ni negirao’

– Sojeve i kontroliranje zaraze obavljaju medicinske službe i, između ostaloga, evidenciju vodi Hrvatski zavod za javno zdravstvo. Mi ne kontroliramo broj slučajeva nikako. Djeca se mogu zaraziti, mi imamo pozitivne djece. U ovom trenutku imamo, prema našim evidencijama, manje nego što ih je bilo u prosincu prošle godine za onog drugog vala. Nadamo se da će to tako i ostati, budno pratimo situaciju i kod nas jednako tako dolaze podaci iz svih županija i upravo zbog onog modela kojeg smo implementirali na početku i kojeg ponavljamo, moguć je cijelo vrijeme prelaziti s modela na model. U ovim županijama se čini da su modeli koji su primijenjeni najprimjereniji situaciji, rekao je Fuchs za Novu TV.

Iako je u studenom prošle godine govorio da je procjena ‘da škole i dalje nisu širitelji zaraza’, na pitanje jesu li djeca širitelji zaraze danas ministar odgovara ovako:

– Kada bih ja to tako mogao odgovoriti, možda ne bih baš dobio Nobelovu nagradu, ali bi me svakako pozivali na sve moguće skupove diljem svijeta. Djeca mogu biti širitelji, to nikad nitko nije ni negirao, ali sigurno ne superširitelji kao što se nekad pokušavalo i još ponekad netko to tako implementira, što je meni žao. Međutim, po našim onim pokazateljima iz drugog vala, kad smo napravili studije, recimo studija u Splitu je tada pokazala da kod tisuću testirane djece brzim antigenskim testovima nijedno nije bilo asimptomatski pozitivno. To bismo, neki dan smo govorili, vrlo vjerojatno i ponovili, kaže Fuchs.

Izdvojeni članak

Donosimo detaljan raspored po županijama: Evo kako će izgledati nastava idući tjedan

Koliko se zaposlenika škola želi cijepiti?

Potkraj prošlog tjedna škole su počele sa sastavljanjem popisa nastavnika i drugih zaposlenika koji su zainteresirani za prioritetno cijepljenje. Prema privremenim podacima na jučerašnji dan, cijepiti se želi njih manje od polovice.

– Interes je za sada dobar, ali na to pitanje ću vam moći odgovoriti u utorak kada budemo imali definitivni popis. Kreće se negdje između 30 i 40 posto, ali kad sve analiziramo ćemo vidjeti. Jesam li zadovoljan takvim postotkom ili ne – ne. Bilo bi bolje kada bi on bio daleko veći i ja se nadam da će biti veći interes, no konačno, definitivno ću vam to zaista moći reći u utorak. Ovo su vam ulazni pokazatelji neki iz nekih županija, kazao je Fuchs za Novu TV.

Pojasnio je i da prilikom cijepljenja zaposlenika škola neće biti prioriteta unutar prioriteta, odnosno niti jedna vrsta odgojno-obrazovnih djelatnika ili ostalih zaposlenika školskih ustanova neće imati prednost pred ostalim kolegama-

– Mislim da ne možemo postaviti prioritete unutar prioriteta, kao u nekim drugim strukama, jednostavno zbog toga što imate specifičnosti u obrazovnom sustavu – u višim razredima djeca imaju maske, imaju distancu dva metra jedni od drugih, u vrtićima djeca ne mogu nositi maske, nemaju maske, odgajateljice ne mogu bez bliskog kontakta s djecom. Konačno, u nekim situacijama kada imate veći broj zaraženih, zaraženog tehničkog osoblja, nenastavnog osoblja u školama, imali smo puno puta situaciju gdje cijela škola prelazi na model C, odnosno online nastavu, samo zato što nitko ne može tehnički održavati pogon u školi. Dakle, tu je teško napraviti prioritete i svi su jednako značajni i jednako vrijedni. Tako ćemo pristupiti, kaže Fuchs.

Na kraju je ponovio kako će nagli i konstantni prelasci na online nastavu značajno utjecati na psihofizički i socijalni razvoj djece te da taj dio problema treba svesti na minimum.