Fuchs preuzeo Ministarstvo obrazovanja, Divjak: Bilo je puno onih koji su zazivali reforme, a od njih zazirali
Blaženka Divjak danas se i službeno oprostila od titule ministrice znanosti i obrazovanja, a njenu fotelju preuzeo je novi-stari ministar Radovan Fuchs. Primopredaja dužnosti trajala je kratko. Divjak je novom ministru zaželjela uspjeh u mandatu te poručila kako mu neće biti jednostavno uvoditi promjene jer je u reformskom procesu bilo puno kočničara. Fuchs je, pak, zahvalio ministrici na dosadašnjem radu, posebice kada je riječ o provedbi nastave na daljinu.
U Ministarstvu znanosti i obrazovanja jutros je održana primopredaja ministarskih ovlasti, čime je i službeno resor preuzeo Radovan Fuchs. On je tu dužnost već jednom obnašao, od srpnja 2009. do prosinca 2011. godine.
Novi ministar zahvalio se nastavnicima, roditeljima, učenicima i studentima
Sada već bivša ministrica, Blaženka Divjak, zaželjela je novom-starom ministru uspjeh u novom mandatu.
– Ovo je resor u kojeg treba ulagati i gdje uvijek ima puno posla. Ali s obzirom na to da je ministar Fuchs već bio ministar onda mu to sigurno nije novost. Ja očekujem da se svi ovi veliki projekti na kojima smo do sada radili, od kurikularne reforme, do pripremljene cjelodnevne nastave, ulaganja u znanost i inovacije, trebaju ići dalje. Naravno da svaki ministar koji dolazi ima i neke svoje projekte, a sigurno da i ova situacija u kojoj sada jesmo nameće neke zahtjeve koji neminovno dolaze. Mi smo pripremili sve za donošenje odluke i da se mirno uđe u sljedeću školsku i akademsku godinu – od opreme, edukacije, materijala koji su nam važni. Ali kao što znamo, izazovi su uvijek tu i sigurno će puno trebati raditi da se svi detalji razrade. U tom smislu ja ministru želim uspješan početak i školske i akademske godine najesen i uspješan cijeli mandata, rekla je Divjak koja se vraća u akademske vode na Fakultet organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu.
Fuchs se pak zahvalio Divjak na dosadašnjem radu te konstatirao kako je napravila ‘ogroman posao sa svojim timom oko organiziranja nastave na daljinu’.
– Siguran sam da smo jedna od rijetkih zemalja koje su tom brzinom prešle na učenje preko informatičkih, ali i javnih televizijskih sredstava i medija. Želim se jednako tako zahvaliti, sigurno i u ime ministrice, svim učiteljima, svim nastavnicima, roditeljima koji su izdržali onaj period ‘lockdowna’. A jednako tako i učenicima, poglavito srednjoškolcima i studentima koji su, kao što je rekao jedan naš kolega, svojim naporima i svojom sviješću doprinijeli da i se one starije generacije mogu na neki način sigurnije osjećati. Hvala svim sudionicima sustava i dosadašnjoj cijeloj ekipi u Ministarstvu, rekao je Fuchs.
Otkrio je i kako je razgovarao s Divjak i pitao je mogu li se čuti oko rješavanja određenih tehničkih pitanja jer je ona ‘spacijalista u dijelu koji se tiče izvođenja nastave na daljinu’.
Divjak: Bilo je puno onih koji su zazivali reforme, a od njih zazirali
Divjak je jučer putem Facebooka poručila kako ‘oni koji žele promijeniti stvari u sustavu neće u njemu dobiti podršku za to pa moraju toga biti svjesni od početka.’ Upitana na što je konkretno mislila i hoće li Fuchs to moći premostiti, Divjak odgovara:
– Sigurno je da kada dođete u sustav kompleksan poput znanosti i obrazovanja i ako želite mijenjati stvari, onda imate jako puno otpora. To je tako i to znaju svi koji žele nešto promijeniti. Ja sam ovdje došla da mijenjam stvari i da sustav ide naprijed, da bude bolji i da bude sličniji europskim sustavima i, naravno, u tom cijelom procesu bilo je jako puno onih kojima to nije odgovaralo i oni koji su zazivali reforme, ali su od njih zazirali, pogotovo ako se na njih odnose. Istina je da u ovom trenutku kada završavam ovaj mandat imam puno ljudi kojima dugujem zahvalnost, ali i puno onih koji su svojim postupanjem u cijelom tom procesu probali zaustavljati. Zato kažem da neće biti jednostavno ni nastavljati, ali niti uvoditi neke nove promjene, a tu je jako važno da se jedanput započete procese kontinuirano nastavlja. I jasno, kao što sam uvijek govorila, poboljšava gdje god je to moguće, smatra Divjak.
Na pitanje kako izgledaju tri modela nastave pripremljena za jesen, Fuchs kaže kako su to i jedina tri moguća modela – ili svi idu u školu, ili je mješoviti sistem ili je potpuni ‘lockdown’.
– Kakva će biti epidemiološka situacija na jesen, ja se nadam dobra i želim da bude dobra. A kakva će biti, to ćemo vidjeti, rekao je Fuchs koji još nije odabrao svoj tim, pomoćnike i tajnike.
Upitan je i hoće li se više od svoje prethodnice posvetiti visokom obrazovanju.
– Što ću radit’ to ćete vidjeti, a da tu postoje problemi – postoje. Jednom sam se s njima suočio, dakle imam nekakvog iskustva, zaključio je novi ministar znanosti i obrazovanja.
Kako je izgledala primopredaja dužnosti, pogledajte u videu na našem YouTube kanalu: