Pretraga

Fuchs tvrdi da se škole žele naknadno uključiti u eksperimentalni program cjelodnevne: ‘Nismo rekli ne’

A- A+

Eksperimentalni program cjelodnevne škole krenuo je s početkom ove školske godine. Sada, tri mjeseca u eksperimentu, Ministarstvu znanosti i obrazovanja javljaju se druge škole koje se žele naknadno uključiti u eksperiment i to od iduće godine. Rekao je tako ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs te dodao kako su mnogi bili ‘izmanipulirani’ prije početka eksperimentalnog programa cjelodnevne oko koje su imali krivu perspektivu.

Radovan Fuchs ispred slike učionice gdje se vide stolice klupe i ploča

Foto: srednja.hr | Canva

U 62 škole od početka ove nastavne godine provodi se eksperimentalni program cjelodnevne škole, reforma obrazovanja koja bi trebala zaživjeti u svim osnovnim školama u Hrvatskoj do 2027. godine. No, neke škole, izgleda, ne žele čekati do tada. Kako je otkrio ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs, neke škole se javljaju kako bi se naknadno uključile u eksperimentalnu fazu.

‘Ako bude prostora i mogućnosti, zašto se ne bi još neke škole uključile’

– Javljaju se škole i pitaju je li moguće pristupiti cjelodnevnoj, s obzirom na to da eksperimentalna faza traje četiri godine i žele od sljedeće godine i oni ući u taj program. Premda smo mi predvidjeli određeni financijski okvir za taj eksperiment, mi nismo rekli ne, možda je i to moguće. Ako bude prostora i mogućnosti, zašto se ne bi još neke škole uključile, rekao je ministar Fuchs.

Na pitanje zašto su se škole počele naknadno javljati za cjelodnevnu, Fuchs odgovara kako je cijela situacija uoči ulaska u eksperimentalni program bila ‘krivo interpretirana’. Kao primjer je naveo i proteste roditelja u Novom Marofu i Draganićima, ali i određeno negodovanje koje je dolazilo iz samog sustava, odnosno škola.

Izdvojeni članak
stolica u učionici

Škole bi zbog cjelodnevne morale biti dograđene do 2027., sredstva dosad odobrena samo jednoj

 

‘To je samo dokaz da su roditelji bili izmanipulirani’

– Ako pogledate kako se je to sve skupa zbivalo i razvijalo, to je samo dokaz da su roditelji bili izmanipulirani s ove ili one strane, bilo iznutra ili izvana. Sigurno je kriva interpretacija cjelodnevne škole išla pa čak i iz škola iznutra i da je bila prezentirana prilično krivo. Da će djeca biti zatvorena cijeli dan u školi i nitko neće moći van, ali evo djeca nisu cijeli dan zatvorena. I onda kada se sve to skupa sleglo, kada se vidjelo kako škole zapravo funkcioniraju sada se odjednom počinju javljati škole koje kažu da očito nije tako kako su svi negativistički prognozirali, nego da je to zapravo dobro i pozitivno. Baš i roditelji sada vide da je njihovo dijete u produženom boravku do pet sati i to još plaćaju, a ovako u cjelodnevnoj ne plaćaju ništa, a imaju čitav niz aktivnosti i s djecom se netko i bavi, komentirao je ministar.

Dodao je kako s nestrpljenjem čeka prve rezultate koji će se napraviti na kraju ove školske godine. Analiza će, kako je objasnio, pokazati kakva je atmosfera  i kakvo je zadovoljstvo među učenicima, roditeljima i zaposlenicima u eksperimentalnom programu cjelodnevne. Podsjetimo, u nekim školama došlo je i do ispisivanja djece zbog ulaska u eksperimentalni program, a roditelji su podigli i tužbu protiv tražeći da se obustavi provođenje eksperimenta u njihovim školama.