Pretraga

Fuchs tvrdi: ‘Od uvođenja nacionalnih ispita može se primijetiti trend pada superodlikaša’

A- A+

Novi-stari ministar znanosti, obrazovanja i mladih Radovan Fuchs gostovao je u emisiji HRT-a gdje je komentirao državnu maturu, nacionalne ispite i cjelodnevnu školu zbog koje se do 2027./2028. trebaju nadograditi osnovne škole kako bi se u potpunosti prešlo na jednosmjensku nastavu. Naglasio je kako postoji mogućnost da radovi neće biti gotovi na svim školama do tada, već da će se možda produljiti do školske godine 2028./2029. Što se tiče nacionalnih ispita, istaknuo je kako se od njihova uvođenja primjećuje trend pada superodlikaša.

u pozadini papir na kojemu piše nacionalni ispiti, ispred fuchs

Foto: srednja.hr

Da nacionalni ispiti u skorijoj budućnosti neće postati uvjet za upis srednje škole još je jednom naglasio novi-stari ministar znanosti, obrazovanja i mladih Radovan Fuchs. Prilikom gostovanja u emisiji Hrvatskog radija ‘A sada Vlada’ istaknuo je kako su nacionalni ispiti zamišljeni kako bi snimili stanje stvari i poslužili kao instrument u kreiranju politika u obrazovnom sustavu.

– Od uvođenja nacionalnih ispita može se primijetiti zadnjih godina, pa i prošle, a i ove godine, trend pada superodlikaša u našim školama, što je objektivni pokazatelj usvojenog znanja učenika. Ako bismo to pretvorili u ocjene i ako bi to bio preduvjet za upise u srednje škole, pokrenut ćemo ono što ne želimo, a to je da škole u tom trenutku neće pustiti učenike da pokažu svoje znanje koje su stekli kroz to cijelo vrijeme, nego će eventualno pojačano raditi, uzimat će instrukcije kako bi postigli bolji rezultat, rekao je Fuchs za HRT.

Kada odlikaši ‘na papiru’ upišu ‘elitnu’ srednju: ‘Mnogi završavaju kod psihologa i psihijatara’

Problem sa superodlikašima, tvrdi Fuchs, najviše ima Zagreb, odnosno desetak srednjih škola dok u ostalim dijelovima Hrvatske ne postoji takav fenomen. Dodao je kako je to jedan od razloga da su dozvolili školama da uvedu prijemne ispite.

– Bilo je mnogo situacija da imamo nekog odlikaša na papiru iz osnovne škole, upiše se u neku od tih željenih, traženih, ‘elitnih’ škola i onda tu nastanu muke, veliki problemi ili jednostavno znanje s kojim je došao iz osnovne škole nije na toj razini da može uspješno pratiti nastavu u takvoj srednjoj školi i dođemo u jedan zatvoreni krug. Mnogi završavaju kod psihologa, kod psihijatara, neki i na ozbiljnim tretmanima i terapijama, ispričao je Fuchs za HRT.

Izdvojeni članak
učionica sa stolovima stolicama i školskom pločom, papir na kojemu piše rezultati nacionalnih ispita 2024.

Stigli rezultati nacionalnih ispita: Evo iz kojih predmeta su učenici ostvarili najbolji, a iz kojih najgori rezultat

Fuchs o jednosmjenskoj nastavi do 2027./2028.: ‘Ja se duboko nadam i vjerujem da će se to sve skupa stići napraviti, ali…’

Nastavno na to komentirao je i instrukcije koje su postale trend kod maturanata i istaknuo kako ‘matura nije bila zamišljena da učenici moraju imati instrukcije’. Osvrnuo se i na uvođenje cjelodnevne škole zbog koje se do 2027./2028. školske godine treba dograditi više od 1.000 osnovnih škola kako bi svi učenici u Hrvatskoj pohađali nastavu u jednoj smjeni.

– Ja se duboko nadam i vjerujem da će se to sve skupa stići napraviti, ali naravno ne mogu garantirati jer to ovisi i o nekim drugim faktorima, samom postupku objave natječaja, biranju izvođača, samih izvođača itd. Ali bitno je da svi ti projekti krenu, pa ako baš ne bude sve gotovo 2027./28. bit će 2028./29., izjavio je Fuchs za HRT.