Pretraga

Gimnazija koja je odgojila i obrazovala mnoge značajne Hrvate slavi 90. obljetnicu postojanja

A- A+

Gimnazija Dubrovnik cijelu ovu godinu obilježava 90. obljetnicu postojanja. Premda škola po ‘gimnazijskom kodeksu’ radi već 200 godina, 90 godina je u istoj zgradi, koja je kao i mnogo što u ‘biseru Jadrana’ dio UNESCO-ve zaštićene cjeline. Kroz godine je niz uglednika pohađalo ovu gimnaziju, a danas ona broji 529 učenika u 24 razredna odjela.

Gimnazija Dubrovnik; screenshot: Google Maps

Sve ovo bili su dobri razlozi za razgovor s ravnateljicom Katarinom Toljom, koja je detaljnije izložila značajne momente i podatke o školi.

Učenici se na tri smjera u Vašoj školi upisuju u s velikim brojem bodova, na prirodoslovnom smjeru s čak 78.49 u prosjeku. Imate li podatake koliko učenika po prilici ne uspije upisati Vašu školu, u tijeku dvaju upisnih rokova u godini?

Na ovogodišnjem upisu u ljetnom roku u našu gimnaziju aplicirao je 135 učenika a primljen je 121 učenik; u općoj 91 učenik a primljeno 80, u jezičnoj 19 učenika, te matematičkoj 25 učenika, a primljeno 22 . Ostali učenici van kvote koju je dao osnivač ostali su nažalost neupisani u programe koje su željeli. Ukupno prijava programa bez obzira na prioritet je bilo: 123 prijave za jezičnu, 234 za opću i 112 za matematičku gimnaziju.

Koliko imate učenika na sve tri smjera i možete li dati neku poredbu, kada je u ovoj devet desetljeća dugoj povijesti škole, najviše učenika pohađalo školu, a kada najmanje i gdje je u kontekstu tih brojki sadašnje stanje?

Ove godine je upisano 529 učenika u 24 razredna odjela. 2003. god. Gimnazija Dubrovnik je imala u svom sastavu 16 razrednih odjela i oko 490 učenika. Podaci iz 2009/2010 govore o 22 razredna odjela te 616 učenika, oni iz 2010/2011 god. o  23 razredna odjela i 602 učenika te podaci iz 2011/2012 god. o 24 razredna odjela i 638 učenika. Broj razrednih odjela od 2012. godine pa do danas se nije mijenjao te je ostao 24, ali  gledajući unatrag u period od pet godina, smanjuje se broj učenika, te je sa 638 pao na 529, a koji ima uporište u opadanju nataliteta i u predloženoj upisnoj kvoti za svaki smjer od strane osnivača to jest Dubrovačko-neretvanske županije.

Možete li izdvojiti neke ugledne i poznate ljude koji su kroz povijest pohađali Gimnaziju Dubrovnik?

Brojni su istaknuti, ugledni i poznati ljudi koji su pohađali ovu školu kao euro parlamentarka Dubravka Šuica,  znanstvenik i akademik Ivo Perić, Tonko Lonza, glumac, Doris Kristić- kostimograf, Slobodan Prosperov Novak – kroatist, Andrija Kojaković- veleposlanik u Kini i Velikoj Britaniji, Ljiljana Buljan Flander – psihologica,  bivši gradonačelnik Dubrovnika i ministar zdravstva Andro Vlahušić, pokojna glumica Ena Begović, Mihovil Španja, višestruko nagrađivani plivač te vlasnik nekoliko svjetskih i europskih rekorda, prof.dr.sc. Slavica Stojan, saborska zastupnica Sanja Putica, vaterpolo reprezentativac  Maro Joković…

Na čelu ste Gimnazije Dubrovnik nepunih dvije godine. Je li Vam čast sjediti na čelu škole s ovako dugom tradicijom? Koje ste poteze u tom vremenu učinili, a da ste ponosni na njih?

Vrlo sam kratko na čelu ove ustanove i mišljenja sam da biti ravnatelj jedne gimnazije koja je stoljećima stup obrazovanja  je vrlo zahtjevno, fizički i psihički, jer zahtjeva 24 satni angažman.  To je nadasve odgovoran posao pun izazova i lijepih ali i teških trenutaka.  Morate imati viziju ako želite nešto mijenjati  ili poboljšati i voditi školu u takvom smjeru da bude vodeća u županiji i priznata u državi.  Iznimna mi je čast što sam ravnateljica Gimnazije Dubrovnik i što sam se mogla naći u društvu jednog Iva Perića, Dubravke Šuice, Sanje Putice, Nevenke Lonza i Katice Radović…  To su sve ljudi koje iznimno cijenim. Iako ne pridajem puno pažnje titulama, moram iskreno reći da mi godi što ću jednog dana moći kazati da je za mog mandata napravljeno ovo ili ono.

A u ove nepune dvije godine ponosna sam na velike/male stvari koje sam sa svojim kolegama pokrenula.

Uspostavili smo sjajnu suradnju s MVEP. Naša dugogodišnja razmjena s učenicima firentinske gimnazije prepoznata je kao vrijedan doprinos diplomatskim odnosima između RH i Republike Italije te smo na poziv generalne konzulice RH u Milanu, mr.sc.Ive Pavić sudjelovali  u ovogodišnjoj svečanoj proslavi Dana državnosti u Milanu gdje smo se u sklopu grada Dubrovnika predstavili našim projektima.  Tom prilikom suizdavači smo zajedno s MZO i MVEP talijanskog prijevoda knjige autora Stjepana Špoljarića „Ruđer Bošković u službi diplomacije Dubrovačke Republike“ a koja je nastala potaknuta 230.obljetnicom Boškovićeve smrti. Taj događaj iznjedrio je još jednu suradnju s milanskom gimnazijom Giovanni Berchet koja kreće od ove godine.

Učvrstili smo suradnju s firentinskom klasičnom gimnazijom Galileo te svake godine 25 naših učenika boravi tjedan dana u Firenci gdje imaju priliku upoznati novu kulturu, pohađati nastavu ove gimnazije, razgovarati na talijanskom, vidjeti bogatstvo Firence i boraviti u izvornoj talijanskoj obitelji. MZO i Grad Dubrovnik su  prepoznali vrijednost ovog projekte te ga u potpunosti financiraju.

Uspostavili smo izvrsnu suradnju s Domom Marina Držića,ustanovom u kulturi Grada Dubrovnika te njegovim ravnateljem gospodinom Nikšom Matićem  pa smo ove godine povodom  450. obljetmice smrti Marina Držića posjetili Držićev grob u Veneciji i sudjelovali u projektu Držić u očima gimnazijalaca u kojem su nastala brojna vrijedna likovna djela te projekt #drzicevgrad  i scenski nastup „Male ćakule dubrovačkih velikana“.

U ovoj obljetničkoj godini organizirali smo Dane Ruđera Boškovića u Gimnaziji Dubrovnik u trajanju od mjesec dana. Gostovali su hrvatski fizičar i izumitelj prof.dr.sc. Davor Pavuna te znanstvena suradnica dr.sc. Marija Majer s Instituta Ruđer Bošković, a učenici pod mentorstvom svojih profesora su održali razne prezentacije i radionice iz područja vjeronauka, fizike, matematike, latinskog jezika pokušavajući dočarati  koliko velik je bio Ruđer Bošković.

Velikodušnom donacijom 2016. godine nabavili smo 65-u pametnu ploču  i 25 tableta za opremanje učionice koja omogućuje kvalitetniju dostupnost nastavnog sadržaja za naše učenike, te jednostavnije učenje, a samim time i veću motivaciju . Time smo znatno unaprijedili nastavani proces.

Uveli smo uporabu office 365 programa koji nam uvelike olakšava komunikaciju.

I na kraju izdali smo monografiju u vrlo kratkom periodu  i na nju sam posebno ponosna.  Zahvaljujem se svim suradnicima, autorima, kolegama i učenicima koji su svojim znanjem, iskustvom i trudom doprinijeli stvaranju dokumentacije za izdavanje ove publikacije te svojim idejama i savjetima utjecali na okvir predstavljene povijesti institucije i koncept. Monografija je  zamišljena je kao spomenik koji se lista, spomenik entuzijastima, djelatnicima i učenicima, bivšim i sadašnjim, čiji se vijek isprepliće s vijekom institucije, za sjećanje.

U kojim segmentima smatrate da još ima prostora za napredak?

Kako se naša zgrada nalazi pod UNESCO zaštitom kao dio zaštićene cjeline, prošle godine aplicirali smo na natječaj Ministarstva kulture tražeći izmjenu dotrajalih drvenih prozora te smo  za tu svrhu sufinancirani iznosom od 200.000.00 kn . To je projekt koji će ići u fazama a ove godine započeli smo prvu fazu izmjene te ponovo aplicirali za nastavak.

Realizirati gotov projekt izgradnje nove polivalentne sportske dvorane nam je prioritet u periodu od iduće tri godine.

Prioritet nam je i pomoći našim podstanarima OŠ Marin Getaldić preseljenje u nove prostore kako bismo uveli jedno-smjensku nastavu  te popodnevne termine koristili za brojne izvannastavne aktivnosti koje provodimo. To su filmske radionice u suradnji s udrugom Luža čiji filmovi svake godine sudjeluju na DUFF-u, tu je dodatna nastava iz engleskog jezika na kojoj učenici posebno uče o Londonu i njegovoj geopolitičkoj poziciji u svijetu kao i o njegovoj povijesti i književnosti, a kao kruna njihovog rada i istraživanja borave krajem travnja  5 dana  u Londonu u sklopu projekta “Upoznajmo London” . Zatim geografska grupa, povijesna grupa, projekt mladi geolozi u suradnji s UPRIS-om, pjevački zbor, EBG, DSD, UNESCOVE radionice, novinarska i dramska grupa i brojne druge aktivnosti.

Također bih željela pokrenuti dvojezičnu nastavu u našoj školi jer smatram da učenicima danas ne bi bio problem nastavu povijesti ili recimo biologije ili kemije pratititi na engleskom jeziku. Mislim da bi ovaj vid nastave dodatno pomogao našim učenicima koji se zadnjih godina u sve većem broju odlučuju na nastavak školovanja u inozemstvu.

Možete li istaknuti neke uspjehe, koje su učenici Vaše škole ostvarili na natjecanjima u znanju ili sportskim natjecanjima u posljednjih nekoliko godina, a na koje ste ponosni?

Gimnazija Dubrovnik posebna je škole, s velikim brojem učenika koji svake godine sudjeluje na županijskim i državnim natjecanjima iz većine predmeta. Gotovo 100-200 učenika, njih oko 30% svake godine osvoji jedno od prva tri mjesta na županijskim natjecanjima, a od tog broja gotovo trećina bude pozvana na državna natjecanja gdje također ostvare zavidan plasman. U školskoj godini 2015/2016 čak 44 učenika su bila pozvana na  državno natjecanje.

Osim izvrsnih učenika, Gimnazija ima i izvrsne nastavnike. Gimnazija Dubrovnik ima 9 nastavnika promoviranih u zvanje mentora te osam nastavnika promoviranih u zvanje savjetnika.

Od nedavnih uspjeha istaknula bih košarkaški tim Gimnazije Dubrovnik koji je u šk. god. 2015/2016 osvojio je zlato (prvo mjesto) na Državnom natjecanju te se plasirao na svjetsko prvenstvo u šk.god.2016/2017.

Također bih istaknula učenika Patrika Papca koji je u šk.god.2014/2015 i 2015/2016 osvojio dva zlata, pojedinačno i ekipno na Srednjoeuropskoj matematičkoj olimpijadi . Zanimljivo je da je sličan uspjeh imala učenica Gimnazije  Milica Čudina koja je na olimpijadi nastupila 1995. godine u Torontu, a danas predaje matematiku na Sveučilištu u Teksasu.

Učenica Monika Žuvela ove godine osvojila je drugo mjesto na Državnom natjecanju iz španjolskog jezika.

Kako se zadnjih mjeseci puno priča o nastavi informatike u školama, naš učenik drugog razreda prirodoslovno-matematičke gimnazije, Hrvoje Lucijanović ove godine plasirao se je na državno natjecanje iz informatike što je izniman uspjeh.

Prošle godine plasirali smo se i na državno natjecanje iz vjeronauka.

Spomenula bih i našeg učenika Antu Petrovića koji je u svom četverogodišnjem srednjoškolskom obrazovanju sudjelovao na više državnih natjecanja na kojima je redovito osvajao jedno od prva tri mjesta. (engleski jezik, hrvatski jezik, latinski jezik, njemački jezika).