Pretraga

GOOD inicijativa: Ima li nade za provedbu obrazovne reforme bez slobode djelovanja?

A- A+

GOOD inicijativa koju okuplja niz civilnih udruga povezanih s obrazovanjem, reagirala je na izjave premijera Andreja Plenkovića o reformi obrazovanja. Na pitanje ima li nova ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak ‘odriješene ruke’, Plenković je izjavio ‘u vladi postoji kapetan broda – to je predsjednik vlade, politički legitimitet i politički dogovor partnera koji u toj vladi sudjeluju, Ministarstvo znanosti institut u kojem će nekto raditi što hoće, pa tako neće biti ni u Hrvatskoj.’ Priopćenje GOOD inicijative prenosimo u cijelosti.

Premijer Andrej Plenković, screenshot| N1 televizija

Izdvojeni članak

Barišić OUT: HNS predlaže Blaženku Divjak za novu ministricu znanosti i obrazovanja

Premijer Plenković jučer je potvrdio opravdanost sumnji kako novoimenovana ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak neće imati odriješene ruke, već će on kao kapetan broda kormilariti brodom zvanim obrazovanje. Posljednjih 27 godina, a posebice posljednjih dana, za vladajuće je obrazovanje ništa manje nego trgovački brod koji prodaje maglu upakiranu u inovativna rješenja iz Švedske.

Naime, odgovornost premijera je da vodi Vladu koja poštuje zakone i provodi strategije donesene u Hrvatskom saboru pa tako i Strategiju obrazovanja, znanosti i tehnologije, čiju provedbu treba vratiti na pravi kurs. Premijer tim poručuje kako Blaženka Divjak, unatoč kompetencijama i referencama, neće imati mogućnost upravljati odgojno-obrazovnom reformom po principima transparentnosti i neovisnosti. Stoga je potrebno upitati, prijeti li obrazovanju novi brodolom, zbog ponavljanja nedemokratskih i netransparentnih procedura i tako stvorenih tijela koje su cjelovitu kurikularnu reformu stavile u službu jedne isključive ideologije?

U demokratskoj zemlji 21. stoljeća koja na čelu ima ministricu profila Blaženke Divjak očekivala bi se uspješna i na rezultatima bazirana provedba Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije, povećanje proračuna za obrazovanje na 6% BDP-a do 2020. godine i uspostava okvira za demokratizaciju sustava odgoja i obrazovanja. Jednako tako, očekivala bi se provedba Cjelovite kurikularne reforme u kojoj su STEM i građanski odgoj i obrazovanje jednako važna područja odgoja i obrazovanja. S pravom bi se očekivalo i ponovno formiranje Ekspertne radne skupine koja razvija demokratsku školu i čiji članovi i voditelj/ica svojim kompetencijama odgovaraju visoko postavljenim izbornim kriterijima, a pritom surađuju s nastavnicama, učiteljima i drugima iz struke. Isto tako, očekivla bi se i smjena onih koji su se, poput Dijane Vican, pokazali neprofesionalnima voditi transparentne procese utemeljene na stručnosti.

Očekivanja i nisu tako velika, međutim postavlja se pitanje hoće li, i koliko dugo, Ministarstvo raditi u svome revijalnom tonu i potapati reformske promjene poput odbačenog tereta s broda. U floti vladinih ministarskih brodova, premijer jest kapetan, ali obrazovnim brodom treba kormilariti imenovana ministrica Divjak i sukladno ruti zacrtanoj u Strategiji obrazovanja, znanosti i tehnologije, dovesti do željenih promjena koje su opetovano tražili deseci tisuća gradjana.