Pretraga

Hoće li i dogodine biti produljeni ljetni praznici? Fuchs: ‘Klime u učionicama nisu jedini problem’

A- A+

Bliži se ponedjeljak, prvi nastavni dan u ovoj školskoj godini. Početak nastave ranije je odgođen, a to su zatražile županije zbog nesnosnih vrućina. Ministar Radovan Fuchs kaže kako problem nije samo neopremljenost učionica klimama, nego i putovanje učenika do škola i iz škola tijekom visokih temperatura. Hoće li se i iduće godine na ovaj način prekrajati kalendar, vidjet ćemo nakon ove godine, rekao je Fuchs. U 2024./2025. ulazimo u drugu godinu provedbe cjelodnevne škole pa smo ministra pitali i što je s analizom eksperimentalnog programa. Njena izrada je, naveo je, još uvijek u tijeku.

Ministar znanosti, obrazovanja i mladih Radovan Fuchs | Foto: Ramona Ščuric, srednja.hr

– Počinje nova nastavna godina, čestitam svima – učenicima, roditeljima i nastavnicima, za koje vjerujem da će i ove godine, kao uvijek do sada, biti na visini svog zadatka. Posebne čestitke onim najmanjima koji prvi puta kreću u školu, poručio je u utorak ministar znanosti, obrazovanja i mladih Radovan Fuchs.

Fuchs je sudjelovao na konferenciji ravnatelja strukovnih škola u Šibeniku, gdje su predstavljena analiza eksperimentalnog programa modularne nastave za strukovne škole, a o kojoj ćete moći čitati na portalu srednja.hr u nadolazećim tekstovima.

Fuchs o odgodi početka nastave: Problem nisu samo klime, nego i put do i iz škole

Nastava u ovoj školskoj godini, podsjetimo, započet će 9. rujna, umjesto 2. rujna, kako je ranije predviđeno. Produljenje ljetnih praznika, odnosno odgodu početka nastave, zatražile su županije zbog velikih vrućina. I dok su jedni pozdravili takvu odluku, ona se našla i na meti kritičara koji navode kako je vrijeme da se škole konačno opreme klima uređajima. Pa hoće li se onda i iduće godine, umjesto adekvatnog opremanja škola, ponovno ‘prekrajati’ školski kalendar?

– Ne znam, vidjet ćemo, no ono što nam je uvijek zadani okvir je broj nastavnih sati koji se mora izvesti. Hoće li se pomicati, vidjet ćemo nakon ove godine. Što god napravili u obrazovnom sustavu, imate podijeljeno mišljenje, i onih koji su za i onih koji su protiv. Veliki dio govori da je pomicanje bilo dobro, drugi se pita – a kamo ćemo s djecom? Sve mi to razumijemo, čujemo, slušamo i analiziramo. Opremljenost klima uređajima, o kojima bi trebali brinuti osnivači škola, a ne centralna država, nije jedini problem. Veliko je pitanje i doba dana kada djece idu u školu i iz škole, što se obično za ove najmlađe i događa kada je sunce najintenzivnije i kada je visoko UV zračenje, što je isto bio jedan od razloga za pomicanje. Ali nisam meteorolog pa ne mogu predvidjeti kako će biti sljedeće godine, rekao je Fuchs za srednja.hr.

Izdvojeni članak

Školski kalendar s praznicima za 2024. I 2025. školsku godinu

Što je s analizom prve godine cjelodnevne škole?

I dok je ravnateljima predstavljena analiza eksperimentalnog programa modularne nastave, prosvjetni djelatnici i roditelji pitaju se što je s analizom prve godine eksperimentalnog programa cjelodnevne škole, čije je frontalno uvođenje najavljeno za 2027.

– Rezultati su isto tako vrlo pozitivni. Čak i u onim školama gdje je bilo nekih prijepora u početku toga sada više nema. Roditelji imaju pozitivna iskustva i priznaju da su u početku bili nedovoljno informirani. Možda smo ih mi nedovoljno dobro informirali u startu, ali u svakom slučaju, sada sve teče u redu.

Kada je riječ o konkretnoj analizi, Fuchs navodi da još ne zna kada će oni izaći. No ono što je poznato jest da će dio analize biti i rezultati nacionalnih ispita.

– Dio rezultata koji se odnosi na postignuća na nacionalnim ispitima imamo, a drugi dio koji se odnosi na zadovoljstvo učenika i roditelja, uvjete rada i tako dalje, još je u obradi, tu ima dosta elemenata koje je potrebno analizirati, rekao je Fuchs.

Podsjetimo, ranije je Sindikat hrvatskih učitelja objavio kako su napravili vlastitu analizu, koja je pokazala da određeni problemi ipak postoje. Kako je za srednja.hr u srpnju rekla Sanja Šprem, predsjednica SHU-a, najviše zabrinjava problem pada ocjena kod učenika u većim školama. Detaljne rezultate analize SHU je obećao objaviti nakon što Ministarstvo objavi svoju ocjenu eksperimenta. Mi smo, pak, ranije ove godine posjetili jednu od škola u kojima se cjelodnevna škola provodi eksperimentalno. Učiteljica i ravnatelj otkrili su nam sve prednosti i nedostatke trenutnog programa koji je ušao u šezdesetak škola diljem Hrvatske.

U slučaju učenice koja je na kraju nastavne godine imala tri jedinice, ali zbog poništavanja jedne nije pala razred nego su joj omogućeni izlasci na popravne ispite iz druga dva predmeta, Fuchs je kratko poručio da se slučaj još rješava.