Pretraga

HOK pregledao kurikulume za modularnu nastavu: Ostavili su preko 40 komentara

A- A+

Kurikulume za modularnu nastavu pregledala je Hrvatska obrtnička komora te je ostavila čak 41 komentar. Iako podržavaju uvođenje novih kurikuluma te modernizaciju provedbe strukovnog obrazovanja, imaju konkretne zahtjeve koje bi trebale sve dodatno poboljšati.

učenici strukovnih škola, automehaničar i frizer

Foto. srednja.hr

Kurikulumi za modularnu nastavu, točnije njih ukupno 148, stigli su na e-Savjetovanje sredinom svibnja. Riječ je, naime, o velikoj reformi strukovnog obrazovanja na kojoj je Agencija za strukovne obrazovanje i obrazovanje odraslih radila posljednjih šest godina.

Izdvojeni članak
ploča na kojoj piše modularna nastava i reforma strukovno gobrazovanja s ilustrativnom rukom koja drži kredu

Zadnji su dani rasprave o reformi strukovnih škola: Ovo su ključne zamjerke struke na kurikulume

HOK ima nekoliko zahtjeva

Kurikulume je pregledala i Hrvatska obrtnička komora (HOK) te je ostavila 41 komentar. U priopćenju, prije svega, napominju kako podržavaju uvođenje novih kurikuluma te modernizaciju provedbe strukovnog obrazovanja, posebno isticanjem modularnog pristupa te jačanjem segmenta učenja temeljenog na radu.

Naime, iz HOK-a kažu da u se komentirane kurikulume treba uključiti jasnu informaciju da se učenje temeljeno na radu realizira naukovanjem učenika kod licenciranog poslodavca, uz suglasnost nadležnog ministarstva. HOK naglašava i da je minimalno polovicu bodova od ukupnog obujma kvalifikacije potrebno ostvariti kod licenciranog poslodavca, ističući važnost učenja temeljenog na radu u stvarnom radnom okruženju. Zahtijevaju, također, da informacija o naučničkom ispitu, kao dijelu obrane završnog rada, bude jasno istaknuta.

Što je naučnički ispit?

Naučnički ispit dio je obrane završnog rada reguliran Zakonom o obrtu. On provjerava praktične vještine, samostalnost i odgovornost kroz radnu probu, a polaže se pred stručnim povjerenstvom Hrvatske obrtničke komore i strukovne škole. Uspješnim polaganjem ispita dobiva se dodatak svjedodžbi o naukovanju, što potvrđuje stečene kompetencije i radno iskustvo. Nakon naučničkog ispita i dvije godine radnog iskustva, moguće je polagati majstorski ispit.

Mladi obrtnik mora naučiti zanimanje u radionici

Osim toga, HOK je specifično za zanimanja kozmetičar i frizer, u skladu sa stavom Ceha frizera i kozmetičara, predložio trogodišnji sustav naukovanja. Trenutni četverogodišnji programi imaju manji fond sati učenja temeljenog na radu, što je razlog HOK-ovog zahtjeva za trogodišnjim programima kako bi se osigurao veći broj sati prakse. To je, prema njihovom mišljenju, ključno za kvalitetno obrazovanje u ovim zanimanjima.

– Ne postoji bolji način za mladog obrtnika da nauči svoje zanimanje nego u obrtničkoj radionici pod budnim okom onog tko ima znanje i vještine. Istovremeno je riječ o prenošenju obrtničkog naslijeđa i stvaranje vještih novih generacija hrvatskih obrtnika. Obrtništvo je rastuća snaga, a osobito veseli promjena trenda i porast interesa za obrtničkim zanimanjima te stabilan rast upisane djece u ista – unatrag pet godina imamo više od 20.000 djece upisane u strukovne programe po jedinstvenom modelu obrazovanja koje zastupa HOK, ističe predsjednik HOK-a, Dalibor Kratohvil.