Pretraga

Hrabri telefon dobio nove prostorije: Brine ih česta tema poziva koje svakodnevno primaju

A- A+

Hrabri Telefon više nije u Draškovićevoj, nego je svoje sjedište u utorak preselilo u zagrebačke Dugave. Tamo će u Hreličkoj 18 nastaviti ne samo sa svojom savjetodavnom telefonskom linijom i drugim aktivnostima usmjerenima prema prevenciji nasilja među djecom i mladima. Dodali su i da su u prvoj polovici 2024. godine imali 2.062 upita djece, roditelja i drugih osoba zabrinutih za dobrobit djece.

Dostupnost, povjerljivost i najbolji interes djeteta, tri su glavna načela Hrabrog telefona. Ova neprofitna organizacija osnovana je 1997. godine, posvećena je pružanju direktne pomoći i podrške zlostavljanoj i zanemarenoj djeci, kao i njihovim roditeljima. Uz to radi i na prevenciji zlostavljanja i zanemarivanja neprihvatljivog ponašanja djece i mladeži. Svoj rad nastavljaju i dalje, ali od sada iz zagrebačkih Dugava.

Za djecu, ali i mame i tate

S dosadašnje lokacije u Draškovićevoj, Hrabri telefon odlazi u Hreličku ulicu 18A. iako su sada dalje od gradskog centra, u Novom Zagrebu ih očekuje veći prostor koji su s ponosom pokazali u utorak. Iz same udruge navode da će s ovim većim prostorom od 500 metara kvadratnih moći proširiti svoje aktivnosti za djecu mlade i roditelje.

-U novom Hrabrom centru djeluju Hrabri telefon za djecu, Hrabri telefon za mame i tate, E-savjetovanje, Program prevencije u zajednici, Savjetovalište za roditelje i djecu, pobrojali su iz Hrabrog telefona koje će sve aktivnosti biti smještene u ovim prostorijama.

Dodali su i da će se iz njihovog Hrabrog centra koordinirati i razni projekti koji će se financirati iz EU fondova. Sami EU fondovi, za regionalni razvoj, kohezijski fond i socijalni fond, doprinijeli gradnji ovog novog centra u Novom Zagrebu. No, nastavljaju i sa svojom najpoznatijom aktivnosti, a to je telefonsko savjetovanje. Istaknuli su da se njihova besplatna savjetodavna linija za djecu može dobiti na 116-111, a tu je i linija 0800-0800 za roditelje.

Izdvojeni članak
učenici drže rukeu zraku u učionici

Hrabri telefon ima važnu poruku za roditelje: ‘Pitajte djecu kako se osjećaju zbog povratka u školu’

‘Gotovo svaki dan se razgovara o samoubojstvu’

Ukupna vrijednost projekta je iznosila 1.109.032,06 eura s PDV-om. Gradnja je započela 2020. godine, ali zbog poskupljenja građevinskog materijala, novac EU fondova nije bio dovoljan. Stoga su izgradnju Centra svojim donacijama pomogli i građani, njih više od 26 tisuća.

– Mi u Hrabrom telefonu znamo koju hrabrost dijete mora imati da podijeli svoj problem s odraslom osobom. Odlukom o gradnji Centra i mi smo se morali ohrabriti, ali i potražiti pomoć i podršku brojnih partnera. Bez velikog tima predanih ljudi i potpore iz Europskih fondova, građana, tvrtke Mplus i medijske kuće NovaTV to nikako ne bi bilo moguće. Zahvaljujem svima i pozivam djecu, roditelje i stručnjake da se uključe u brojne usluge i događanja koja se odmah planiraju u našem Hrabrom centru, poručila je predsjednica Hrabrog telefona, Hana Hrpka.

Iz Hrabrog telefona su u utorak otkrili i da su u prvoj polovici 2024. godine njihove savjetodavne linije Hrabrog telefona zaprimile ukupno 2.062 upita od djece i roditelja. No, bilo je i tu poziva drugih osoba koja su se zabrinula za dobrobit djece u njihovoj okolini. U upitima se najviše razgovaralo o odnosima u obitelji, između djece i roditelja te odgovaralo na pitanja vezanih uz razvod, kao i o mentalnom zdravlju djece i mladih. No, istaknuli su i da je 99 upita bilo na temu suicidalnosti, a 70 na temu samoozljeđivanja.

– To znači da se u prvih 6 mjeseci ove godine na savjetodavnim linijama o samoubojstvu u prosjeku razgovaralo gotovo svaki dan, a o samoozljeđivanju svaki drugi. Velik broj poziva vezanih za suicidalnost i samoozljeđivanje zabrinjava i postavlja pitanje stanja mentalnog zdravlja i dobrobiti djece i tinejdžera u Hrvatskoj te potrebe za još snažniji pristup prevenciji pojave ovih problema, upozorili su iz Hrabrog telefona.