Hrvatska na rijetkom popisu zemalja u kojima raste broj mladih putnika
Turistički su se trendovi promijenili u posljednjih desetak godina, a došlo je i do pada stope nataliteta, što je utjecalo na pad broja putovanja mladih za čak deset posto od 2007. godine. Tim su padom posebno pogođene svjetski poznate destinacije za zabavu, kao što su Španjolska ili Velika Britanija, dok je Hrvatska jedna od rijetkih zemalja u kojima broj mladih putnika raste.
Hrvatska se našla na popisu rijetkih zemalja koje u posljednjih desetak godina bilježe porast broja mladih putnika, dok se svjetski poznate destinacije za zabavu poput Velike Britanije i Španjolske pogođene negativnim trendovima i bilježe pad broja putovanja mladih za čak deset posto od 2007. godine, prenosi poslovni.hr.
Mladi dolaze zbog glazbenih festivala
Prema izvješću Tomas ljeto 2014., prosječna dob turista u Hrvatskoj je 41 godina, dok gotovo polovica putnika ima između 30 i 49 godina. Mlađa je dobna skupina, od 30 godina, petina hrvatskih turista. Broj turista srednje dobi, kao i broj obitelji smanjio se u posljednje četiri godine, s 52 na 48 posto. Izvješće je pokazalo da je zabava motivator dolaska za najveći broj hrvatskih turista, čak 43 posto, dok ih 30 posto dolazi zbog novih doživljaja i iskustava.
Rezultati provedene analize poklapaju se s razvojem glazbene i festivalske ponude u Hrvatskoj, koja zahvaljujući sve većem broju globalno poznatih festivala puni domaće kapacitete i prihode destinacija. Hrvatska je domaćin dvadesetak festivala koji su poznati diljem svijeta, poput Gardena, Dimensionsa, Ultre, Hideouta, Outlooka i INmusica.
Ultra Europe, jedan od većih festivala, održan je ove godine po treći put, a u splitsku je regiju doveo više od 150 tisuća ljudi iz čak 140 zemalja. U sedam dana, koliko je festival trajao, ostvaren je prihod petstotinjak milijuna kuna. Dva poznata festivala koja se održavaju u Puli, Dimensions i Outlook, osiguravaju sedamdesetak tisuća noćenja, a prosječna potrošnja pulskih gostiju je između 500 i 700 eura po osobi, a to ne uključuje ulaznice, smještaj ni putovanje, što kad se doda u računicu, povećava konačni iznos prosječne potrošnje.
Njemačka je najpopularnija destinacija za mlade
Zbog pada stope nataliteta i promjene u turističkim trendovima, pad posjeta mladih bilježile su i zemlje koje su inače svjetski poznate destinacije za zabavu, kao što Španjolska i Velika Britanija, što pokazuje analiza World Travel Monitor, konzultantske kuće IPK International.
Mladi Europljani, između 15. i 24. godine, prošle su godine ostvarili su 54 milijuna putovanja u inozemstvo i 430 milijuna noćenja. Negativan je trend započeo 2007. godine, od kada broj putovanja mladih pada nešto više od jedan posto godišnje. Zemlje koje su mladi tada najviše posjećivali, Španjolsku, Francusku, Italiju i Veliku Britaniju, također bilježe pad od jedan do dva posto godišnje.
Njemačka, s druge strane, bilježi čak šezdeset posto rasta putovanja mladih, odnosno sedam milijuna mladih turista godišnje. Stručnjaci pozitivan rast povezuju s marketinškim kampanjama i promidžbom, koja se provodila za vrijeme Svjetskoga nogometnog prvenstva 2006. godine, kojom je stvorena slika Njemačke kao otvorene i gostoljubive države. Istraživanje IPK Internationala osim u Hrvatskoj, pokazuju porast broja mladih turista i u Nizozemskoj i Švedskoj, a najposjećeniji su gradovi, London, Pariz, Kopenhagen, München, Berlin i Amsterdam.