Pretraga

‘Putujuća’ 13. gimnazija maestralnim mjuziklom proslavila pola stoljeća postojanja

A- A+

Oko 30-ak učenika 13. zagrebačke gimnazije sudjelovalo je u mjuziklu, koji su sinoć izveli povodom 50. obljetnice svoje škole. Pripreme su trajale oko sedam mjeseci, a koordinatorice su bile profesorice Ana Đordić i Jagoda Brlobuš – Dražinić. Ovacije oko 350 okupljenih u kino dvorani spomenute škole na svojevrsni glazbeni vremeplov potvrdile su uspjeh projekta. Inače pridjev putujuća iz naslova, doista na pravi način opisuje ovu školu, budući da je kroz pet desetljeća svoga postojanja promijenila tri lokacije, da bi na današnju i četvrtu adresu dospjela 1977. godine.

Sjajan mjuzikl, sinoć je 30-ak učenika 13. zagrebačke gimnazije izvelo povodom 50. obljetnice škole. Svojevrsni presjek glazbenih, društvenih i političkih zbivanja proteklih pet desetljeća, začinjenih humorom, oduševilo je oko 350 okupljenih u kino dvorani škole. Ova ‘škola na kotačima’ promijenila je u svojoj povijesti tri lokacije, dok nije došla na četvrtu i sadašnju, no ipak je svih godina rasla te danas ima preko 700 učenika, a svake se godine upisuju četiri razreda prvašića na općem i jedan na prirodno-matematičkom smjeru.

Izdvojeni članak

Učenici 13. gimnazije oduševljeni praktičnom i teorijskom nastavom iz Filmske umjetnosti

‘Ispalo je bolje nego što smo očekivali’

Mjuzikl s 30-ak učenika te višestrukom promjenom kostima profesorice Đordić i Brlobuš – Dražinić pripremale zajedno su pripremale oko sedam mjeseci, mada se ideja javila i puno prije.

– Prošle školske godine već je osmišljena predstava, no imali smo dosta problema pri njenoj realizaciji. Bolest glumaca, važnije školske obveze, pa i činjenica da su neki u međuvremenu maturirali, uvjetovale su odgodu izvedbe. Međutim, od početka ove školske godine gotovo svaki dan smo imali probe, katkada i subotom, što je na kraju dalo dobar rezultat i ispalo bolje nego smo očekivali. Slavljenička euforija je sigurno tome pridonijela, miljenja je jedan od aktera mjuzikla Stribor Gligorić.

Reakcije na m(M)juzikl, koji na kraju nije imenovan nego je ta opća odrednica postala specifična, iznenadile su profesorice, kao i učenike. Profesorica Ana Đordić je napomenula kako su neki gledatelji usporedili predstavu s aktualnim Kaubojima.

– Najveća nam je nagrada bila pozitivna povratna reakcija publike. Svi mjeseci truda, uložena energija i živci tada su se isplatili. Ponosna sam na sve nas. Neki gledatelji su komentirali da je mjuzikl izgledao kao da su ga radili profesionalci, rekla nam je Lucija Franić.

Sve ovo nagnalo je idejne vođe na plan da predstavu prikažu još par puta ove godine u kino dvorani 13. gimnazije, a i drugdje ako se ukaže prilika.

Izdvojeni članak

Košarkašice šeste,a dečki 16., na Svjetskom školskom prvenstvu

Jedinstven i opušten odnos profesor – učenik, privlače osmaše u ovu školu

Stribor nam je rekao da prije upisa u 13. gimnaziju nije dobio najbolje preporuke za ovu školu, ali je ipak otišao u nju jer se preselio u Novi Zagreb pa mu je ulogu igrala blizina.

– Međutim ubrzo sam shvatio da je to bio najbolji mogući izbor i nijednog trenutka nisam požalio. Ova gimanzija pruža što i sve ostale, samo na sebi svojstven način. U centru pozornosti nije problem, nego pronalazak rješenja za eventualne nejasnoće, a profesori kreiraju prijateljsku i humanu radnu atmosferu, objasnio je.

Izvannastavne te izborne aktivnosti također su uvelike zastupljene u 13. gimnaziji. Jedna je od rijetkih škola koja ima izborni predmet filmsku umjetnost, iz kojeg se ocjena upisuje u svjedodžbu, o čemu smo već pisali. Glazbena i dramska sekcija također su aktivne, o čemu svjedoči i uspjeh slavljeničkog mjuzikla. Profesori i učenici, ravnatelja Želimira Čečuru navode kao pokretača i podupiratelja brojnih ideja koje nastaju u školi.

Osim u osmom razredu, 13. gimnaziju kao pravi izbor učenici ponekad prepoznaju u kasnijoj fazi.

Izdvojeni članak

Košarkaška ekipa XIII. gimnazije hvata drugi krug na Svjetskom prvenstvu

– Išla sam prvo u 4. gimnaziju, ali sam se odlučila prebaciti u 13. zbog bratovih preporuka koji je napomenuo da je u ovoj školi vrlo prirodan odnos na relaciji profesor – učenik, a i opuštenija atmosfera. Profesori su ovdje prvo ljudi, pa tek onda profesori. Daju nam katkada druge šanse za popravak ocjene, žele da gradivo usvojimo, a ne samo obradimo, Činjenica da ih je dosta mlađe dobi, uvjetuje to da bolje razumiju naša mišljenja i stavove, rekla nam je Lucija, koja pohađa treći razred.

Obostrano poštovanje, razumijevanje te jedinstven i opušten odnos nastavnog osoblja s učenicima potvrdila nam je i profesorica Đordić.

– Neki su profesori u školi samo radi učenika otvorili profil na Facebooku, kako bi cjelodnevno bili dostupni za iskren i otvoren razgovor s njima, zaključila je Ana Đordić.