Hrvatski učenici ne znaju rješavati problemske zadatke – svjetsko istraživanje otkrilo kome to ide najbolje
Učenici u azijskim zemljama najbolje rješavaju
problemske zadatke, i to mnogo bolje od svojih
europskih i američkih kolega. Pokazala je to
studija Organizacije za ekonomsku suradnju
i razvoj. Hrvatski učenici nisu niti u prvih 25 zemalja.
Organizacija za ekonomsku suradnju i
razvoj napravila je novu studiju koja pokazuje
kako su azijski školarci daleko najbolji u
rješavanju problemskih zadataka. U 2012. godini
OECD je testirao više od 85 tisuća 15-godišnjaka u
44 zemlje pri njihovom rješavanju problemskih
zadataka, testirajući njihovu sposobnost
istraživanja ograničenja ili prepreka i
razumijevanja danih informacija, piše CNN.
Azijati najbolji, Hrvati ni u prvih 25 zemalja
Dok su Singapur, Japan i Kina zemlje u kojima su
školarci odlični u rješavanju problema, SAD i
primjerice Rusija tek su u prosjeku. Hrvatska,
koja je također sudjelovala u istraživanju nije se
našla niti među prvih 25 država. Hrvatski učenici prema rezultatima su se smjestili na 32. mjesto ljestvice. Slovenija se primjerice našla na 23. mjestu, dok je druga susjeda Srbija na 39. mjestu rang liste.
‘Oni kojima rješavanje problema ne ide, u životu će imati muke s traženjem i zadržavanjem posla’
Sposobnost da razbijaju kompleksne probleme za
učenike znači budući uspjeh u području ekonomije,
tvrde iz OECD-a. – Današnji 15-godišnjaci koji se
muče s rješavanjem problemskih zadataka u
budućnosti će se mučiti kako bi pronašli i
zadržali dobar posao, rekao je Andreas Schleidcher,
direktor obrazovanja i vještina u OECD-u.
Problemi u testu dizajnirani su tako da budu slični onima s kojima se susreću brojni radnici u
svakodnevnim situacijama – primjerice korištenje
nepoznatog mobitela ili aparata za izbacivanje
karata.
Radnici se s takvim problemima svakodnevno susreću
Izvješće navodi da se deset radnika s takvim
preprekama susreću svakodnevno, no vještine
rješavanja takvih stvari zato su vrlo bitne u
sektorima koji vode razvijenu ekonomiju, odnosno
tamo gdje rade vrlo vješti menadžeri i radnici
tehničkih područja.
Učenici su također morali razmotriti situacije
koje su uključivale više alternativa i ograničenja
kako bi donijeli odluku ili primjerice osmisliti
raspored za projekte poput gradnje kuće ili
osmišljavanja zrakoplovnog rasporeda. Jedan je
zadatak uključivao planiranje rasporeda sjedenja
za rođendansku zabavu uzimajući u obzir želje
svakog pojedinačnog gosta.
Rješnje možete vidjeti ovdje.
Rezultati su pokazali kako je tek jedan od pet učenika mogao riješiti takve probleme, a još im je teže bilo kada se radilo o njima nepoznatim problemima.
Prvih deset zemalja gdje učenici najbolje rješavaju probleme
1. Singapur
2. Koreja
3. Japan
4. Kina
5. Kanada
6. Australija
7. Finska
8. Ujedinjeno Kraljevstvo
9. Estonija
10. Francuska