Pretraga

Hrvatski učenici postali svjetski prvaci u debatiranju

A- A+

Na Svjetskom debatnom prvenstvu u Singapuru hrvatska reprezentacija je u srijedu osvojila prvo mjesto. Najbolji u konkurenciji zemalja kojima je engleski strani jezik bili su Marija Jarnjak, Eta Krpanec, Tin Puljić i Luka Petrović iz Druge gimnazije Zagreb te Martin Rosenzweig iz zagrebačkog MIOC-a.

foto: Hrvatsko debatno društvo

Svjetsko prvenstvo u debati održava se već 26 godina i najveće je međunarodno natjecanje za studente i srednjoškolce. Zbog prevelike prednosti, koju izvorni govornici engleskog jezika imaju
pred ostalima, prvenstvo se po završetku dijeli u više kategorija.

Hrvatski učenici su u žustrim raspravama imali odlične argumente pa su među 53
ekipe postali svjetski prvaci u kategoriji zemalja kojima
je engleski strani jezik.

Za prolazak u četvrtfinale i borbu s Kanađanima, Englezima i ostalim zemljama u kojima se engleski koristi kao službeni, našim srednjoškolcima nedostajao je samo jedan bod protiv Pakistana, bivše Britanske kolonije. U velikom finalu pehar su uzeli domaćini iz Singapura, nakon uvjerljivog nastupa i pobjede protiv Kanade.

Izdvojeni članak

Gimnazijalci iz Rijeke debatom uspješno razbijaju strah od javnog nastupa

‘Ovaj upsjeh rezultat je napornog rada’

Marija Jarnjak, Eta Krpanec, Tin Puljić i Luka Petrović iz II. gimnazije te Martin Rosenzweig iz XV. gimnazije ‘nadpričali’ su srednjoškolce iz Španjolske, Mađarske, Bahreina, Argentine i Litve.

– Ovaj uspjeh rezultat je napornog rada i priprema. Spremali smo se tijekom cijele školske  godine, a od završetka nastave svakodnevne pripreme zahtijevale su i žrtvovanje prvog dijela ljetnih praznika, izjavila je za Hrvatsko debatno društvo trenerica Anastazija Stupar, studentica molekularne biologije.

Izdvojeni članak

Debatiranje – intelektualna vještina gurnuta na rub u hrvatskom obrazovnom sustavu

Zahtjevne teme na Svjetskom debatnom prvenstvu

Naši reprezentativci su od 28. srpnja do 5. kolovoza debatirali o problemu imigracije, prilagodbi radnog zakonodavstva zahtjevima modernog tržišta, poboljšanju sustava kaznenog zakonodavstva, utjecaju anketa javnog mijenja na političke utrke te o zaduživanju država i rješavanju dugova Grčke.

Kako se pripremati za argumentiranu raspravu o ovakvim temama, koje se rijetko spominju u hrvatskom obrazovanju, naši đaci uče pomoću Hrvatskog debatnog društva, udruge koja u osnovnim i srednjim školama diljem hrvatske podučava djecu ovoj izvanškolskoj aktivnosti koja razvija važne komunikacijske vještine.