Hrvatski zavod za javno zdravstvo izdao je preporuke za organizaciju nastave plesa u plesnim školama. Prema preporukama, nastava se može održavati u zatvorenim prostorima, no treba osigurati najmanje 7 kvadratnih metara neto površine poda po osobi, odnosno 10 kvadratnih metara bruto površine. Pritom, valja naglasiti, broj osoba uključuje voditelje, odnosno sve osobe koje se nalaze u prostoru.
Hrvatski zavod za javno zdravstvo izdao je preporuke za organizaciju nastave plesa u plesnim školama.
Ples može i na zatvorenom
Prema preporukama, nastava se može održavati u zatvorenim prostorima, no treba osigurati najmanje 7 kvadratnih metara neto površine poda po osobi, odnosno 10 kvadratnih metara bruto površine. Pritom, valja naglasiti, broj osoba uključuje voditelje, odnosno sve osobe koje se nalaze u prostoru.
Tijekom nastave plesa u zatvorenom prostoru preporučuje se da se drži razmak od 2 metra, kao nužnu udaljenost za fizičku distancu. Kada nije moguće održavati fizičku distancu između osoba zbog značajka konkretnog plesa, preporučuje se da u paru ili manjoj grupi plešu uvijek iste osobe. U dijelovima nastave kada se obavlja intenzivni aerobni trening ili ntenzivna aerobna aktivnost, preporučuje se razmak od 4 metra. Ako za to nema prostorne mogućnosti preporučuje se zadržati intenzitet nastave na umjerenoj razini ili se preporučuje nastava na otvorenom.
Teoretsku nastavu je potrebno organizirati tako da se pri ulasku u učionice poštuju mjere udaljenosti od 1,5 metra, a po mogućnosti 2 metra između polaznika. Sjedeća mjesta u učionicama HZJZ preporučuje rasporediti na način da između polaznika također postoji razmak od 1,5 metra, a po mogućnosti 2 metra, te definirati maksimalni broj polaznika koji istovremeno mogu boraviti u učionici, ovisno o veličini prostorije ili učionice.
– Učenicima prilikom prijave savjetovati da prilikom dolaska i u vremenu prije ulaska u školu poštuju mjere fizičke udaljenosti. Ako je za nastavni proces potrebno pjevanje, tijekom pjevanja nužno je održavati međusobnu udaljenost od 4 metra, što vrijedi za individualne sate pjevanja kao i za možebitno zborno pjevanje. Kod pjevanja osobe nisu okrenute licem u lice (svi gledaju prema naprijed ili, kada je moguće okreću jedni drugima leđa). Prednost se daje individualnoj nastavi ili nastavi u plesnom paru. Kada su grupe nužne, potrebno ih je organizirati sa što manjim brojem članova (maksimalan broj je ograničen veličinom prostora kao što je gore navedeno). Kada je god moguće, zajedno u grupi ili plesnom paru trebaju biti osobe koje zajedno žive, zajedno putuju na nastavu, te učenici koji inače polaze isti razredni odjel i borave zajedno u učionici u školi. Sastav grupe i plesnog para kada se jednom uspostavi treba biti stalan (mijenjati samo kada je nužno). Svakog polaznika treba podučavati što manji broj uvijek istih nastavnika, stoji u preporukama HZJZ-a.
Nastava se provodi prema utvrđenom rasporedu
HZJZ nalaže da se uspostavi sustav vođenja evidencije prisutnih osoba radi naknadnog lakšeg epidemiološkog praćenja kontakata u slučaju pojave zaraze koronavirusom. Uz mjesto i datum održavanja nastave, u evidenciji se, ističe HZJZ, unose: ime, prezime, telefonski broj te vrijeme dolaska i odlaska svih uključenih osoba. Evidencija će se voditi i za individualnu nastavu. Što se tiče aktivnosti na otvorenom, preporučuje se nastava plesa i pjevanja na otvorenom, a posebno kod intenzivnije tjelesne aktivnosti uz razmak između osoba najmanje 1,5 metara.
Pozornost treba posebno obraćati na higijenu. Tako na ulazu u školu te na ulazu u svaku plesnu dvoranu nužno je postaviti dozatore s dezinfekcijskim sredstvom. Dezinficijens treba biti na bazi alkohola u koncentraciji ne manjoj od 70% ili drugog sredstva s deklariranim virucidnim djelovanjem, prema uputama proizvođača, i prikladnog za korištenje na koži. Ruke se dezinficiraju kod ulaska i izlaska te što češće tijekom boravka u školi.
Osim ruku, nužno je dezinficirati i opremu. U svakoj plesnoj dvorani u kojoj se koriste rekviziti i oprema potrebno je postaviti prenosive dezinficijense za opremu i rekvizite. Nakon korištenja rekvizita i ostale opreme potrebne, korisnik ili za to zadužena osoba dužni su ih dezinficirati odmah po završetku korištenja (prebrisati dezinficijensom). Polaznici, prilikom plesa i druge tjelesne aktivnosti, moraju imati vlastiti ručnik kojim se prekriva svaka podloga na kojoj se sjedi, leži ili vježba (strunjače, sprave, klupe, i sve vrste podnih obloga i podova). Preporučuje se korištenje ručnika većih dimenzija. U svim prostorima unutar objekta preporučuje se postavljanje kante za otpatke s odgovarajućim poklopcima, a tijekom dana potrebno je što češće čistiti prostorije (sukladno uputama, vidjeti dolje) u kojima se pleše, a posebno nakon svake plesne grupe.
– Treba pojačati dezinfekciju prostorija sukladno uputama za čišćenje i dezinfekciju (vidjeti u nastavku) najmanje 2 puta dnevno, te dezinficiranje dodirnih površina (kvake, prekidači struje, rukohvati, ručke u toaletu itd.) više puta dnevno.
Upute za pridržavanje svih općih i higijenskih mjera, ističu iz HZJZ-a.
Upute za čišćenje i dezinfekciju dostupne su na sljedećim poveznicama:
- Čišćenje i dezinfekcija prostora bez oboljelih od COVID-19 (https://www.hzjz.hr/wp-content/uploads/2020/03/Ciscenje-i-dezinfekcija-prostorije- bez-oboljelih-od-COVID-19-2.4.2020.pdf)
- Čišćenje i dezinfekcija prostora u kojima je boravila osoba pod sumnjom na zarazu COVID-19 (https://www.hzjz.hr/wp-content/uploads/2020/03/Ciscenje-i-dezinfekcija- prostora-u-kojima-je-boravila-osoba-pod-sumnjom-COVID-19-2.4.2020..pdf)
Ispod teksta možete vidjeti dokument s preporukama HZJZ-a. Ako vam se ne prikazuje, potrebno je osvježiti stranicu.