Imenovan šef radne skupine koja izrađuje program za novi predmet u školama
Bruno Ćurko, nastavnik filozofije s Filozofskog fakulteta u Splitu, vodit će radnu skupinu koja izrađuje program za novi predmet u osnovnim školama – Kritičko mišljenje. Iz Ministarstva su još jednom naglasili koji je glavni cilj uvođenja novog predmeta.
Nedavno smo izvijestili kako je Ministarstvo znanosti i obrazovanja imenovalo desetero stručnjaka koji će izrađivati kurikulum za novi predmet u osnovnim školama – Kritičko mišljenje. Taj je predmet zamišljen kao alternativa za one učenike koji ne idu na Vjeronauk, što u najavi znači da će biti isključivi. Ne nužno sadržajno, već formalno; učenici, odnosno njihovi roditelji birat će hoće li svoje dijete upisati na Vjeronauk ili Kritičko mišljenje.
Imenovan voditelj
Radna skupina za izradu kurikuluma novog predmeta već se sastala po prvi put. Održali su konstituirajući sastanak, a tema je, kako je izvijestilo Ministarstvo, bila izbor voditelja radne skupine, određivanje zadaća te hodograma aktivnosti, kao i metodološkog pristupa u izradu nacrta kurikuluma. Za voditelja radne skupine izabran je Bruno Ćurko, docent splitskog Filozofskog fakulteta, u radnu skupinu inače imenovan kao stručnjak iz akademske zajednice.
U svojem dosadašnjem radu kao nastavnik na Filozofskome fakultetu Ćurko je sudjelovao na najmanje deset edukativnih međunarodnih EU projekata, održao više od tisuću radionica s djecom u suradnji. Surađivao je, u tim projektima, s najmanje trideset domaćih škola, kažu iz Ministarstva, a prije zaposlenja na faksu bio je srednjoškolski nastavnik. Na Filozofskom u Splitu drži kolegije iz metodike nastava filozofije i etike, kao i izborne kolegija Kritičko mišljenje i Filozofija s djecom.
Pojasnili i koji je cilj predmeta
Iz Ministarstva ovom prilikom napominju kako je izričita zadaća radne skupine izraditi sadržaj za novi izborni predmet u osmoljetkama, te su još jednom naglasili koji je cilj uvođenja Kritičkog mišljenja za najmlađe.
– Cilj novog predmeta je naučiti učenike, uz ostalo, kako izabrati i upotrebljavati valjane argumente u raspravi, vrednovati tuđa mišljenja, biti kreativniji i originalniji, ali i naučiti prihvaćati argumente sudionika rasprave bez potrebe za dominacijom vlastitoga mišljenja, priopćili su iz MZO-a.