Pretraga

[Infografika] Lažne vijesti i razvoj kritičkog mišljenja u fokusu djece i mladih

A- A+

Dani medijske pismenosti održani 3. svibnja zanimljivim temama okupili 13.000 djece i mladih. U više od 90 gradova govorilo se o fake news, razvoju kritičkog mišljenja, ali i o YouTubeu i influencerima.

Irena Domitrović, UNICEF

Na drugim Danima medijske pismenosti, koje su u suradnji s brojnim partnerima organizirali Agencija za elektroničke medije i UNICEF, sudjelovalo je više od 13 tisuća djece i mladih iz cijele Hrvatske. U 90 gradova i mjesta diljem Hrvatske održana su 273 događaja čiji je cilj bio razvijanje vještine kritičkog promišljanja, poštovanja sebe i drugih u medijima te tolerancije. Drugi Dani donijeli su i inovativne pristupe kojima YouTuberi i influenceri na društvenim mrežama mogu iskoristiti svoj rastući utjecaj za osvještavanje djece i mladih o važnosti razumijevanja medija.

Kroz program „Djeca upoznaju medije” gotovo tisuću učenika osnovnih i srednjih škola dobilo je priliku posjetiti medijske kuće u Zagrebu, Splitu, Rijeci, Osijeku, Zadru i Puli, gdje su se upoznali s procesom nastanka vijesti i funkcioniranja medijskih kuća. Kroz radionice, koje su održavali urednici i novinari, učenici su dobili priliku birati teme i stvarati vijesti te kroz osobno iskustvo i praktičan rad razvijati svoju medijsku pismenost.

„Važno je da osnažimo građane vještinama medijske pismenosti kako bi se mogli nositi s opasnostima i prednostima života u sve složenijem medijskom okruženju. Razvijanje medijske pismenosti zahtijeva dugoročno ulaganje, ali i sustavan i strateški razvijen nacionalni pristup. Rezultati ovogodišnjih Dana medijske pismenosti i izniman interes brojnih dionika za raznovrsna događanja te njihova iskazana potreba za obrazovnim materijalima pokazuju da postoji velika potreba za još snažnijim jačanjem vještina medijske pismenosti. Također, broj sudionika i odlična međusektorska suradnja pokazuju da postoje i volja i društveno razumijevanje te potrebe, što nam treba biti poticaj za daljnje razvijanje projekta, ali i podizanja suradnje na još višu i razrađeniju razinu”, izjavio je zamjenik predsjednika Vijeća za elektroničke medije Robert Tomljenović.

Za trajanja Dana medijske pismenosti edukacijski materijali razvijeni za rad s djecom u vrtićima i školama te njihovim roditeljima preuzeti su na portalu medijskapismenost.hr 25 000 puta.

„Raduje nas velik interes odgojitelja, učitelja i nastavnika za edukacijske materijale za rad s djecom, mladima i roditeljima, koje smo razvili u sklopu Dana medijske pismenosti. To pokazuje da društvo sve više razumije važnost medijske pismenosti i potrebu ulaganja dodatnog truda u podršku djeci i mladima, ali i odraslima, u stjecanju vještine kritičkog vrednovanja tisuća medijskih sadržaja kojima smo svakodnevno izloženi”, kazala je Đurđica Ivković, zamjenica predstojnice ureda UNICEF-a za Hrvatsku, te pozvala roditelje i edukatore da posjete portal medijskapismenost.hr.

Dani medijske pismenosti održali su se pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i Ministarstva znanosti i obrazovanja.