Inicijativa Hrvatska može bolje sastavila listu 7 grijeha ministra Šustara
Iako vladajući čitavo vrijeme tvrde kako kurikularna reforma ide dalje, zapravo je glavno pitanje tko će sudjelovati u njenoj provedbi. Sve je izglednije da to neće biti ekspertna radna skupina na čelu s Jokićem jer je jučer ministar Šustar kazao kako njihovo razrješenje više ne može čekati. Nezadovoljni time, ali i ostalim Šustarovim potezima, pokretači inicijative Hrvatska može bolje sastavili su listu svega što je Šustar su svome mandatu napravio.
Nakon jučerašnje sjednice Vlade jedan od rijetkih ministara koji je pristao dati izjavu za medije bio je ministar znanosti, obrazovanja i sporta, Predrag Šustar. Nije propustio još jednom naglasiti kako se reforma kurikuluma nastavlja, ali očito da je popustio zahtjevu Borisa Jokića i ekspertne radne skupine.
Njihovo razrješenje s dužnosti, rekao je, više ne može čekati jer je do planiranog roka za eksperimentalno uvođenje reforme ostalo još malo vremena, a previše posla. Kazao je kako se reforma treba depersonalizirati, ali i kako će neki vid suradnje s ovom ekspertnom radnom skupinom postojati i dalje.
Niti jedna reforma provedena ‘pod Ministarstvom’ nije zaživjela
Inicijativa Hrvatska može bolje, koja je 1. lipnja organizirala masovne prosvjede podrške Cjelovitoj kurikularnoj reformi, objavila je tekst u kojemu tvrdi kako je namjera ministra Šustara da reformu obrazovanja ‘stavi pod okrilje Ministarstva’ direktno kršenje Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije prema kojoj je za provedbu Cjelovite kurikularne reforme zadužena Ekspertna radna skupina.
Kažu kako ni jedna dosadašnja reforma koja se provodila ‘pod Ministarstvom’ nije provedena do kraja niti je zaživjela u punini, nego je samo opteretila obrazovni sustav.
Potaknuti njegovom odlukom da se ERS u ovom sastavu ipak raspusti, inicijativa ga je odlučila još jednom podsjetiti na četiri zahtjeva koja su im postavili na prosvjedu.
Tražili su da se obrazovnim radnicima da sloboda da posao dovrše do kraja, bez pritisaka, intervencija i cenzura kao i da Hrvatski sabor jednoglasno donese zaključak o podršci ovoj reformi, ovom ekspertnom timu i ovom modelu te da obrani reformu i pravo na obrazovanje 21. stoljeća. Osim toga na prosvjedu su zatražili od Sabora da donese rezoluciju o obrazovanju kao nacionalnom strateškom interesu koja će obvezati ovu i sve sljedeće Vlade.
Ukoliko ministar nije spreman na ove zahtjeve od njega su zatražili ostavku.
Sedam Šustarovih (ne)djela
Nezadovoljni svime što je do sada (ne)učinjeno po pitanju nastavka Cjelovite kurikularne reforme, ali i ostalim lošim potezima MZOS-a na čelu s ministrom Šustarom, odlučili su dati jasan pregled svega što je ministar napravio u svom mandatu. Njihovu listu od sedam točaka u nastavku prenosimo u cijelosti.
1. Politizacija procesa Cjelovite kurikularne reforme koja je dovela do ostavke članica i članova Ekspertne radne skupine imenovanih javnim pozivom, odugovlačenja stručne rasprave, ne pokretanja javne rasprave, te dovođenje u pitanje eksperimentalne provedbe Cjelovite kurikularne reforme u šk.godini 2016./2017. za što se Vlada Republike Hrvatske obavezala Europskoj komisiji u svom planu Nacionalnih reformi u 2016.godini.
2. Neosiguravanje odgovarajućih financijskih sredstava u Državnom proračunu Republike Hrvatske za 2016. godinu za provedbu Cjelovite kurikularne reforme.
3. Neraspisivanje natječaja iz Europskog fonda za regionalni razvoj (ERDF) namijenjenih Znanstvenim centrima izvrsnosti čime je ugroženo povlačenje 50 milijuna eura kao i radna mjesta mladih znanstvenika.
4. Ignoriranje provedbe Strategije znanosti, obrazovanja i tehnologije čime se ugrožava povlačenje 511 milijuna eura iz Europskog socijalnog fonda u razdoblju 2016 – 2020 namijenjeno reformi i razvoju obrazovanja, znanosti i tehnologije, posebice reformi strukovnog obrazovanja i cjelovitoj kurikularnoj reformi.
5. Bilo je potrebno da studenti provedu nekoliko dana i noći u šatoru ispred Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta kako bi Ministarstvo krenulo s isplatama studentskih stipendija s tromjesečnim kašnjenjem unatoč osiguranim sredstvima za isplatu u državnom proračunu.
6. Nemar oko pokretanja Nacionalne zaklade za potporu učeničkom i studentskom standardu za rad koje su osigurana sredstva u Državnom proračunu, a što ima značajne posljedice posebno za socijalno ugrožene obitelji.
7. Ispunio obećanje iz Akcijskog plana Reformske Vlade Tihomira Oreškovića iz siječnja 2016. godine koje je glasilo ‘zaustaviti cjelovitu kurikularnu reformu’.