Pretraga

Instrukcije: nužnost ili nepotreban luksuz?

A- A+

pametnakuna.hr

Zašto odlazite na instrukcije? Ako provodite toliko vremena na nastavi, otkud potreba za dodatnim plaćanjem instruktora? Precjenjuju li oni prenošenje svog znanja na druge? Na ova i slična pitanja odgovorila nam je nekolicina srednjoškolaca.

Svakim danom na Internetu možemo pronaći sve veći broj oglasa za instrukcije. Iznenađeni brojem učenika koji traže takvu vrstu pomoći pri učenju, postavili smo anketu na Facebooku kako bi saznali za koji je predmet najpotrebnija. Statistika pokazuje kako je matematika najteži predmet, stoga nismo iznenađeni odgovorom kako su najtraženije instrukcije upravo iz tog područja. 

Prednosti i nedostaci instrukcija

Velika prednost je individualni pristup učeniku, tj. sva je pažnja usmjerena na jednu osobu što joj omogućuje lakše učenje. Učenicima je na nastavi dosta puta neugodno konstantno prekidati profesora ukoliko imaju poteškoća u razumijevanju određenog gradiva, što instruktoru mogu napraviti bez ikakvih problema upravo zbog individualnog pristupa.

Jedan od glavnih nedostataka je financijske prirode. Mnogi instruktori traže i preko 100 kuna za 45 minuta što rijetkima odgovara, ali u većini slučajeva nemaju drugog izbora.

Cijena

Cijene pretežno variraju od 50 do 80 kuna za 45 minuta, ovisno o predmetu, gradivu ili jednostavno od osobe do osobe. Kao što smo već rekli postoje ekstremisti koji precijene svoje vještine pa za svoje usluge traže vrtoglavu cifru.

Kvaliteta školske nastave

Ako grijemo školske klupe po par sati dnevno, imamo kvalitetne i sposobne profesore, postavlja se pitanje zašto sve više učenika traga za dodatnim instrukcijama. Jesu li profesori potplaćeni i zbog toga nezainteresirani za dobro prenošenje svog znanja ili jednostavno nemaju dobre uvjete za rad? Gdje da tražimo krivca, u školski zbornicama ili u Ministarstvima? U nastavku donosimo vaša mišljenja i odgovore.

Mišljenja srednjoškolaca

Na upit iz čega i zašto traži dodatnu pomoć pri učenju Ivana nam je odgovorila: Idem na instrukcije iz matematike jer profesor dobro ne objasni kompliciranije zadatke i realno mi je premalo 45 minuta za takve zadatke. Većina se profesora i ne trudi previše da mi usvojimo to gradivo, nego čisto formalno dođu na sat, odrade taj svoj posao kako odrade i to je to.

Stipe više problema ima s fizikom. Pored profesorovog predavanja potrebni su mi dodatni sati i to jedino mogu dobiti ukoliko platim instrukcije. Na satu ne odradimo dovoljno, nego samo ono najnužnije dok nas u testu dočekaju najteže stvari.

Među našim ispitanicima najviše ih je plaćalo instrukcije upravo iz matematike, a drugo mjesto zauzima fizika. Zanimljivo je da nitko nije odgovorio kako je glavni razlog nepažnja na satu. Svi optužuju profesore zbog nezainteresiranosti za učenike ili misle da je potrebno povećati broj školskih sati za teže predmete.