[INTERVJU] Učenica medicinske škole o promjenama dvije godine nakon štrajka
Domenika Benak, učenica Srednje medicinske škole u Slavonskom Brodu i jedna od članica Organizacijskog odbora štrajka učenika 2013. godine komentira promjene koje su nastala dvije godine nakon štrajka. Štrajk su pokrenuli učenici zbog nezadovoljstva rasporeda vježbi u bolnici i školskog rasporeda s minimalnim slobodnim vremenom učenika. Vježbe u bolnici su počinjale 7 ujutro i trajale su do 9:30. Slobodno su vrijeme učenici provodili u podrumu škole sve od kraja vježbi do početka nastave u 13, koja je trajala sve do 19 sati. Usmeni i pismeni ispiti su se bez obzira na nedostatak vremena za učenje. Učenici su se za pravnu pomoć obratili udruzi Inspire, jer zbog nedostatka informacija nisu znali da štrajk treba najaviti te imati Organizacijski odbor. Pokrenuli su i stranicu na Facebooku Lajk za štrajk i tako komunicirali s učenicima o razvoju događaja.
Što se nakon štrajka učenika u Srednjoj medicinskoj školi u Slavonskom Brodu promijenilo od 2013. godine i jesu li učenici rasterećeni, otkriva nam Domenika Benak, učenica i članica Organizacijskog odbora štrajka učenika.
Što se promijenilo od štrajka, vide li se pomaci, poboljšani uvjeti? Slušaju li se potrebe i sugestije učenika?
Od štrajka 2013. godine promijenilo se ravnateljstvo škole te su došle mnoge promjene. Sada se raspored pravi u dogovoru s učenicima, na način da nismo preopterećeni, no da ipak odradimo sve predviđene sate u bolnici. Vide se mnoge promjene te upravo zbog toga je velika većina učenika jako zadovoljna s novim ravnateljstvom.
Koje je prednosti, a koje mane donijela reforma u obrazovanju medicinskih sestara?
Smatram da trenutni način obrazovanja medicinskih sestara u Republici Hrvatskoj nije jednako dobar kao i prethodni način. Upravo zbog nedostatka kliničkih predmeta i povećanjem zdravstvenih njega mlade sestre gube veliku količinu znanja i vještina. Mislim da nakon završetka petogodišnjeg srednjoškolskog obrazovanja nisam jednako sposobna za rad kao sestra koja je završila prije nekoliko godina. Iako je prednost to što sada nam i godina dana staža ulazi u srednjoškolsko obrazovanje.
Ove su godine na upisima u srednje škole upravo zanimanja medicinskih tehničara i medicinskih sestara bila najtraženija, kako to komentirate?
Smatram da je zanimanje medicinska sestra/ tehničar veoma tražena te me veseli činjenica da sve više osnovnoškolaca razmišlja upravo da im to postane zanimanje.
Kako komentirate sve češći odlazak medicinskog osoblja u inozemstvo, kako bi se to moglo spriječiti?
Masovni odlazak medicinskog osoblja u inozemstvo nije strana tema današnjice. Velika većina pogotovo mladih medicinara odlazi izvan Hrvatske kako bi poboljšali kvalitetu života. Činjenica da se u Hrvatskoj teško nalazi posao i da za taj posao niste jednako plaćeni kao i negdje drugdje natjera vas na razmišljanje o odlasku. Moji planovi za budućnost su nadam se visoko obrazovanje na studiju sestrinstva i onda vjerojatno odlazak iz Hrvatske na englesko govorno područje.
Koliko su učenici u Hrvatskoj općenito upoznati sa svojim pravima i treba li se o tome učiti kroz nastavni program?
Učenici u RH upoznati su sa velikom većinom svojih prava no, ne i sa svim. Govorim to iz iskustva jer tijekom štrajka nekoliko puta smo se morali posavjetovati s dječjom pravobraniteljicom iz Pule kako bi saznali više o svojim pravima. Tako da podržavam uvrštavanje u redovne školske programe.