Ispovijest motoriste: Bilo mi je važno kako izgleda i koliko je brz dok se nisam razbio
Dolaskom ljepšeg vremena, svi vlasnici dvokotača vade svoje ljubimce iz garaža. Upravo se u tim toplijim mjesecima i događa najviše prometnih nesreća sa smrtnim ishodom. Mnogi od njih su motociklisti. Da vi ne bi bili jedni od njih, donosimo vam nekoliko savjeta ‘kako ostati živ’. I naš sugovornik kaže, ‘svi motori su ok ako imaš soli u glavi’.
Dolaskom proljeća, ceste se polako pune mopedima i motociklima, a upravo su oni jedni od najugroženijih sudionika u prometu. Prema podacima MUP- a, svaka treća poginula osoba u prometnim nesrećama je motociklist.
– Bio sam pijan, a kad si pijan izgubiš osjećaj, ili prenaglo ili preslabo kočiš. I tako ja vozim, izleti mi neka mačka i stanem na zadnju kočnicu kao manijak, zadnji kotač mi proklizi, pokupim bankinu i razbijem se. Od tada nisam sjeo pijan na motor, priča nam Denis C., 27- godišnjak koji motor vozi već preko 10 godina.
Nije bitno kakav je motor, svejedno boli kad padneš
Kako sam priznaje, kada je bio mlađi volio je glumiti frajera na cesti, stisnuti gas, nije mu bilo do uživanja u vožnji.
– Bilo mi je bitno kako motor izgleda, koliko brzo ide, koliko konja ima. A onda sam se razbio i naučio da nije bitno koliko brzo ide jer svejedno boli kad padneš. I s vremenom mi je došlo do mozga da je bitno da uživaš u tome, a ne da juriš okolo da te ljudi vide. Svi motori su ok ako imaš soli u glavi, kaže Denis.
A u tih 10 godina koliko vozi, mnogo je naučio. Praksom do savršenstva, rekli bismo. Po njegovom mišljenju, najgore je ‘kad misliš da si kralj na cesti’, a najvažniji savjet za mlade vozače dvokotača je da se ne boje voziti po sredini svoje trake.
– To sam naučio kad me skoro ubio jedan kreten u autu. Vozio sam se blizu rubnjaku i frajer neki kralj se zaleti i kao da će me prestići u zavoju. Izletio mu je drugi auto iz suprotnog smjera, i ovaj me skoro pokupi jer je mislio da ima mjesta da on prođe, a baš i nije bilo, kreten. I onda da se ne zaleti u drugi auto, uvijek će radije skrenuti na motoristu.
Pamet u glavu
Poslovica kaže da budala uči na svojim, a pametan na tuđim greškama. S tim na pameti, donosimo vam nekoliko MUP- ovih savjeta kako ‘ne biti budala’.
Vozači mopeda i motocikala trebali bi, u svrhu povećanja sigurnosti na cestama:
a) provjeriti tehničku ispravnost uređaja na mopedima i motociklima, a to su:
– uređaji za upravljanje vozilom
– uređaji za zaustavljanje, a koji na motornim vozilima moraju biti ugrađeni i izvedeni tako da vozač može vozilo na siguran, brz i učinkovit način zaustaviti, bez obzira na stupanj opterećenja vozila i nagib ceste po kojoj se vozilo kreće te osigurati vozilo u nepokretnom položaju na cesti s nagibom (pod kočnim sustavom podrazumijeva se: radna kočnica i pomoćna kočnica)
– uređaji za osvjetljenje ceste i za davanje svjetlosnih znakova (svjetla)
– uređaji na vozilima koji omogućuju normalnu vidljivost (vozačko zrcalo)
– uređaji za davanje zvučnih znakova;
-kontrolni uređaji i uređaji za davanje znakova (brzinomjer s putomjerom i svjetiljkom za osvjetljavanje)
b) prije vožnje mopedom ili motociklom na kolniku:
– očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu na glavu i pravilno je zategnuti
– provjeriti tlak u gumama;
-upaliti dnevno ili kratko svjetlo
– koristiti zaštitnu opremu kako bi sačuvali zdravlje (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice)
– ne upravljati umorni ili pod utjecajem alkohola ili droga.
c) za vrijeme vožnje:
– prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste)
– ne stvarati preveliku buku u vožnji (osobito noću)
– voziti jedan iza drugoga, ako vozite u skupini
– izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i slično, posebice u zavojima
– prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se od središnje crte, inače će vam se glava nalaziti čak do jedan metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera
– ne voziti prevelikim brzinama, niti slalom između vozila (mopedi i motocikli su uski zbog čega ih pri većim brzinama drugi sudionici u prometu teže predvide)
– kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati ili dokazivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla.
Da ova statistika iduće godine bude bolja, pamet u glavu i sretno.