Istraživanje dokazalo: Ne može se učiti uz glazbu, TV ili pisanje poruka
Srednjoškolci i studenti često pokušavaju učiti uz
glazbu, gledanje televizije, a nije rijetkost niti
istovremeno pisanje poruka i čavrljanje na Facebooku.
Iako mnogi mladi smatraju kako multitasking i učenje
mogu zajedno, novo je istraživanje pobilo to uvjerenje.
Nova studija koju su provele dvije tinejdžerke, a
nadgledali su je stručnjaci s prestižnog Sveučilišta
Stanford, pokazala je kako se mladi ljudi muče s
obavljanjem i najjednostavnijih zadataka kada ih nešto
ometa, piše Mail Online.
Većina ne može učiti uz ometanje i medije
Srednjoškolci i studenti moraju učiti, no često to rade
uz slušanje glazbe, gledanje televizije i komuniciranje
mobitelom ili na društvenim mrežama. Iako smatraju kako
je moguće sremati gradivo uz razne ‘ometače’ poput
maloprije navedenih, to ipak nije istina. To su
dokazale i dvije maturantice koje su provele
istraživanje, koje su pomogli i znanstvenici sa
uglednog Sveučilišta Stanford.
Tinejdžerice su otkrile kako čak 85 posto mladih ima
problema s izvršavanjem najjednostavnijih zadataka kada
ih se ometa glazbom, telefonima ili e-mailom. Tek je
malenih 15 posto onih čiji se performans zapravo
poboljšava kada ih okružuju razni vanjski podražaji.
Tijekom tri godine, koliko je trajala studija, više od
analizirano je 400 školaraca prosječne dobi 14 godina –
upravo na taj način dvije su srednjoškolke htjele
vidjeti kako ‘media multitasking’ utječe na mlade
ljude.
Malo ljudi može zadržati foksu kada oko njega postoje distrakcije
– Media multitasking je velik dio života mladih ljudi.
Možda se danas možemo bolje nositi sa stalnim
prebacivanjem sa zadatka na zadatak, no većina ljudi i
dalje bolje radi kada se fokusira samo na jednu stvar,
rekla je 17-godišnja Sarayu Caulfield.
Istraživači su koristili serije kognitivnih testova
kako bi mjerili kako distrakcije utječu na sposobnost
da se završe jednostavni zadaci. Oni koji su ocijenjeni
kao najveći ‘multitaskeri’ čak su tri sata dnevno
trošili na tu aktivnost, odnosno čak su 50 posto
vremena namijenjenog učenju utrošili na medije.
Tek je jedna manja grupa ljudi koji mnogo koriste
medije za vrijeme učenja najbolje funkcionirala u
takvom okruženju. Nedavno je istraživanje otkrilo kako
korištenje više digitalnih uređaja simultano može
promijeniti čak i strukturu mozga.