Pretraga

Istraživanje dokazalo: Ne može se učiti uz glazbu, TV ili pisanje poruka

A- A+

Srednjoškolci i studenti često pokušavaju učiti uz

glazbu, gledanje televizije, a nije rijetkost niti

istovremeno pisanje poruka i čavrljanje na Facebooku.

Iako mnogi mladi smatraju kako multitasking i učenje

mogu zajedno, novo je istraživanje pobilo to uvjerenje.

Nova studija koju su provele dvije tinejdžerke, a

nadgledali su je stručnjaci s prestižnog Sveučilišta

Stanford, pokazala je kako se mladi ljudi muče s

obavljanjem i najjednostavnijih zadataka kada ih nešto

ometa, piše Mail Online.

Izdvojeni članak

UnlockYourBrain aplikacija: Znanstveno dokazana poboljšanja u učenju

Većina ne može učiti uz ometanje i medije

Srednjoškolci i studenti moraju učiti, no često to rade

uz slušanje glazbe, gledanje televizije i komuniciranje

mobitelom ili na društvenim mrežama. Iako smatraju kako

je moguće sremati gradivo uz razne ‘ometače’ poput

maloprije navedenih, to ipak nije istina. To su

dokazale i dvije maturantice koje su provele

istraživanje, koje su pomogli i znanstvenici sa

uglednog Sveučilišta Stanford.

Tinejdžerice su otkrile kako čak 85 posto mladih ima

problema s izvršavanjem najjednostavnijih zadataka kada

ih se ometa glazbom, telefonima ili e-mailom. Tek je

malenih 15 posto onih čiji se performans zapravo

poboljšava kada ih okružuju razni vanjski podražaji.

Tijekom tri godine, koliko je trajala studija, više od

analizirano je 400 školaraca prosječne dobi 14 godina –

upravo na taj način dvije su srednjoškolke htjele

vidjeti kako ‘media multitasking’ utječe na mlade

ljude.

Izdvojeni članak

Murder – vrlo efikasna tehnika učenja za savladavanje opširnog gradiva

Malo ljudi može zadržati foksu kada oko njega postoje distrakcije

– Media multitasking je velik dio života mladih ljudi.

Možda se danas možemo bolje nositi sa stalnim

prebacivanjem sa zadatka na zadatak, no većina ljudi i

dalje bolje radi kada se fokusira samo na jednu stvar,

rekla je 17-godišnja Sarayu Caulfield.

Istraživači su koristili serije kognitivnih testova

kako bi mjerili kako distrakcije utječu na sposobnost

da se završe jednostavni zadaci. Oni koji su ocijenjeni

kao najveći ‘multitaskeri’ čak su tri sata dnevno

trošili na tu aktivnost, odnosno čak su 50 posto

vremena namijenjenog učenju utrošili na medije.

Tek je jedna manja grupa ljudi koji mnogo koriste

medije za vrijeme učenja najbolje funkcionirala u

takvom okruženju. Nedavno je istraživanje otkrilo kako

korištenje više digitalnih uređaja simultano može

promijeniti čak i strukturu mozga.