Pretraga

Istraživanje: Evo zašto markiraju hrvatski školarci

A- A+

Portal Educentar proveo je anketu na 300 ispitanika kako

bi saznao koji su razlozi njihovog markiranja, odnosno

bježanja sa sata. Ispostavilo se da čak trećina to čini

kako bi popili kavu s prijateljima, dok je i

nepripremljenost za ispit ili ispitivanje čest ‘krivac’.

Gotovo da ne postoji osoba koja tijekom svojih

srednjoškolskih dana nije markirala, bilo da se sa sata

sata bježalo ekipno ili pojedinačno. Zna se koji su

najčešći izgovori za nedolazak na nastavu, no zašto

zaista školarci bježe sa sata saznao je Educentar

provevši anketu na tristo ispitanika tijekom mjeseca

studenog.

Izdvojeni članak

Majka opravdala djeci markiranje, pa završila u zatvoru na pola godine

Najviše se markira zbog nemotiviranosti

Gotovo da ne postoji osoba koja tijekom svojih

srednjoškolskih dana nije markirala, bilo da se sa sata

sata bježalo ekipno ili pojedinačno. Zna se koji su

najčešći izgovori za nedolazak na nastavu, no zašto

zaista školarci bježe sa sata saznao je Educentar

provevši anketu na tristo ispitanika tijekom mjeseca

studenog.

Trećina ispitanika, njih 36 posto priznalo je da radije

ode na avu s prijateljima nego odsluša predavanje.

Najčešći razlog za to je nemotiviranost koja proizlazi

iz nedostatka zanimljivog sadržaja koji se predaje.

Mladima je interesantnije stoga kartati ili radili bilo

što nego biti na dosadnom satu.

Izdvojeni članak

Vaše markiranje šalje roditelje u zatvor

Nepripremljenost za ispite velik je razlog

Drugi najčešći razlog nedolaska na sat je strah od

ispita, odnosno nepripremljenost za isti. Tako je svoje

markiranje objasnilo 22 posto ispitanika, koji kažu da

je ‘lakše markirati nego kasnije ispravljati jedinicu’.

Isto vrijedi i za usmeno odgovaranje, zbog kojih sa sata

bježi 16 posto ispitanika, koji su komentirali kako im

se ‘ne da slušati prodike profesore’, ali i da su imali

‘profesora koji je previše tražio, dok im nije prenosio

ništa znanja’.

Čak 13 posto ispitanika krivi profesore, jer nisu

zadovoljni njihovim načinom predavanja. – Znala sam da

neću propustiti ništa bitno. Ionako sam učila iz knjige,

a ne iz bilješki s predavanja, komentirala je jedna

ispitanica.

Izdvojeni članak

Čipovi protiv markiranja imaju veliki uspjeh

Često ne postoje sankcije

Učenici neki put markiraju i samo zato jer jednostavno

mogu. Njih 10 posto priznalo je da su se oslobodili i

markirali zato jer nisu postojale nikakve sankcije, zbog

čega se nisu osjećali obaveznima doći na predavanja, dok

neki jednostavno nisu voljeli predmet s kojeg su

odlučili pobjeći.

– Sudeći prema odgovorima sudionika ankete, navedeni

razlozi markiranja mogu se podijeliti u dvije skupine:

nezainteresiranost za predavanja ili vlastita

nepripremljenost. Iako markiranje nije praksa koju treba

podržavati, vjerojatno svaki student i učenik dođe barem

jednom ‘u napast’ doživjeti to iskustvo, piše Educentar.