Iz HŽ-a odgovorili na salve kritika koje im je u pismu uputila ogorčena studentica
Dvadesetjednogodišnja studentica uputila je dopis Hrvatskim željeznicama u kojem tvrdi da je od Siska do Zagreba putovala puna dva i pol sata. Požalila se na uvođenje autobusa umjesto vlakova, neprofesionalnost vozača i nepoštivanje voznog reda. Iz HŽ-a odgovaraju da je za veliko nezadovoljstvo putnika i brojne reklamacije odgovoran Sindikat strojovođa Hrvatske i njihovi članovi. Oni su, tvrde iz HŽ-a, svojim postupcima doveli do toga da putnici nisu sigurni hoće li vlak kojim idu na posao, u školu ili na fakultet uopće voziti.
Nakon dopisa studentice koja je uputila HŽ-u oštre primjedbe na njihov rad, obratili smo im se tražeći očitovanje na spomenuti dopis. Naime, studentica se, između ostaloga, požalila na uvođenje autobusa umjesto vlakova, neprofesionalnost vozača i nepoštivanje voznog reda.
Odgovor je dala Ivana Čubelić iz Hrvatskih željeznica i prenosimo ga u cijelosti.
Poštovana,
od početka ožujka u HŽ Putničkom prijevozu dolazi do otkazivanja pojedinih vlakova uzrokovanih odbijanjem poziva poslodavca i potpisivanjem izjava kojima strojno osoblje odbija prekovremeni rad, što uz korištenje bolovanja dovodi do manjka strojnog osoblja. Time se na štetu svih putnika tijekom kolektivnog pregovaranja pokušava vršiti pritisak na Upravu HŽ Putničkog prijevoza.
Za veliko nezadovoljstvo putnika i brojne reklamacije odgovoran je Sindikat strojovođa Hrvatske i njihovi članovi jer su u protekla tri i pol tjedna svojim postupcima – prvenstveno neodazivanjem poslodavcu na rad (odbijanjem prekovremenog rada) doveli do otkazivanja vlakova i uvođenja autobusnog prijevoza na pojedinim relacijama. Svojim su postupcima doveli do toga da putnici nisu sigurni hoće li vlak kojim idu na posao, u školu ili na fakultet uopće voziti.
Napominjemo da su od 1. svibnja 2014. do danas HŽ Putnički prijevoz napustila tek trojica strojovođa, a cijelo to vrijeme dnevno vozi više od 700 vlakova. U HŽ PP-u zaposleno je 627 strojnog osoblja, a sporazumnim je prekidom Ugovora o radu uz isplatu poticajne otpremnine u maksimalnom iznosu od 200.000 kuna u 2013. iz HŽ PP-a zbrinuto 49 strojnog osoblja, a u 2014. 69 strojnog osoblja (ukupno 118).
Stoga ne stoje informacije iz medija u kojima se navodi da je otpušteno 150 strojovođa u posljednje 2 godine.
Važno je naglasiti da se prekovremeni rad strojnog osoblja isplaćuje. Prosječno je u siječnju 2015. iznosio 3 sata, a u 2014. prosječno su mjesečno isplaćena 2,5 sata prekovremenog rada.
U slučaju da su ostvareni sati rada strojnog osoblja manji od planiranog, isplaćuje im se planirani broj sati rada.
HŽ Putnički prijevoz ulaže maksimalne napore u rješavanje nastale situacije kako bi se ona u što manjoj mjeri odražavala na putnike zbog čega je od 5. do 26. ožujka na pojedinim relacijama uveden nadomjesni autobusni prijevoz, dok je manji broj vlakova bio otkazan.
Autobusni prijevoznici voze po trasi vlaka, što podrazumijeva zaustavljanja u svim kolodvorima i stajalištima, što dovodi do većih kašnjenja. Što se tiče reklamacije vezane uz rad vozača autobusa, na to ćemo upozoriti autobusnog prijevoznika. Zbog nepredvidivosti cjelokupne situacije otežan je i rad informacijskog, kolodvorskog i vlakopratnog osoblja, a zbog zahtjevne organizacije zamjenskog prijevoza i izmjena trase pojedinih vlakova informacije o izostanku vlakova od nadležnih službi često pristižu pred polazak vlaka.
S obzirom na složenost takve situacije, nismo u mogućnosti do kraja mjeseca predvidjeti koji će vlakovi biti supstituirani autobusima, a koji će biti otkazani tako da po primitku dispečerske obavijesti te informacije redovito objavljujemo na našoj web stranici www.hzpp.hr.
Uz informacije objavljene na našoj stranici, više informacije o stanju u željezničkom prometu možete dobiti u kolodvorima i na telefonskim brojevima 060 333 444 ili 01 3782 583 koji su dostupni od 00-24 sata.
Ispričavamo se svim putnicima i molimo ih za razumijevanje.
S poštovanjem,
Ivana Čubelić, HŽ Putnički prijevoz