Pretraga

Iz rubrike vjerovali ili ne: Profesor biologije u elitnoj riječkoj gimnaziji poučavao da su evolucija i globalno zatopljenje laž

A- A+

Evolucija je laž, globalno zatopljenje ne postoji, a svemir je star 9000 godina – tako su otprilike izgledala predavanja nastavnika biologije Ivana Turinskog u riječkoj Gimnaziji Andrije Mohorovičića. Antiznanstvene teorije nastavnika koji je prije dvije godine završio fakultet, zatekle su učenike, roditelje, ali i samu školu, čije će nastavničko vijeće ovoga tjedna odlučivati o novom nastavniku biologije.

Gimnazija Andrije Mohorovičića Rijeka | Screenshot: Google Street View

Riječka Gimnazija Andrije Mohorovičića ovaj će tjedan na nastavničkom vijeću odlučivati o novom nastavniku biologije nakon što će svoju kratku karijeru na tom mjestu završiti nastavnik Ivan Turinski.

Zaposlen u rujnu na temelju ugovora na određeno i to na 60 dana, u školu je došao kao privremena zamjena nastavnici biologije koja je otišla u mirovinu. No, problemi s mladim nastavnikom biologije na zamjeni, pojavili su se već u prvim tjednima nastave, kada se među učenicima i roditeljima počelo pričati o sadržaju predavanja novoga nastavnika.

Evoluciju uspoređivao s Goebbelsovom nacističkom propagandom

Izdvojeni članak

Vjeroučitelj koji bi strijeljao i nabijao glave na kolce tužio školu zbog otkaza i izgubio spor

Naime, Turinski je učenike inače elitne riječke gimnazije, koju učenici ciljano upisuju kako bi kasnije studirali prirodoslovne predmete, poučavao da je evolucija laž, da globalno zatopljenje ne postoji, da je svemir star 9.000 godina, kao i drugim antiznanstvenim teorijama, donosi današnji Jutarnji list. Osim toga, učenicima je na satu teoriju evolucije usporedio s Goebbelsovom nacističkom propagandom, uz tvrdnju da je riječ o zavjeri znanstvenika koji pak namjerno skrivaju istinu.

Uvidom u Facebook profil spornog nastavnika, Jutarnji je otkrio i kako je Turinski kao svoje političko opredjeljenje naveo ‘nacionalsocijalist’, odnosno, sljedbenik doktrine Adolfa Hitlera i njegove Nacionalsocijalističke stranke. Dijelio je i antiznanstvene sadržaje fundamentalističkof religijskog karaktera.

Škola će ovoga tjedna u stalno zvanje izabrati novoga nastavnika, nakon što je nedavno raspisan te zaključen natječaj za to radno mjesto. S obzirom na problematičnost mladog nastavnika, izgledno je da će škola izabrati nekoga drugoga.

Ravnatelj gimnazije dvaput posjetio satove i poslušao predavanje svoga kolege

– Sljedeći tjedan biramo nastavnika biologije, to je ono što je sigurno. Imamo dovoljno prijava da možemo izabrati kvalitetnu osobu koja će predavati biologiju, rekao je Jutarnjem ravnatelj gimnazije Henry Ponte. Dodaje i kako školi od roditelja nije došla niti jedna primjedba na rad Ivana Turinskog.

Izdvojeni članak

Varaždinski učenik danas izbačen iz škole nakon što je udario profesora vjeronauka

S druge strane, na pitanje je li bilo primjedbi učenika, ravnatelj kaže kako je dobio neke informacije te posjetio satove i poslušao predavanje svoga kolege.

– Ono što je bitno jest da ja uvijek, kada god je problem s nekim od nastavnika, kada dobijem takvu informaciju, bilo od roditelja ili učenika ili nekog kolege, uvijek odem na nastavu. Tako sam i tom kolegi bio dva puta. Također, na kraju sata dam djeci da ispune anonimnu anketu. Ono što sam u ovom slučaju dobio, vrlo je slično onome što bih dobio za bilo kojeg drugog nastavnika, rekao je ravnatelj Ponte u dodao kako svatko ima pravo misliti i vjerovati što god hoće, no da smije govoriti i raditi samo ono što je zakonski dozvoljeno, tj. propisano planom i programom.

Ministarstvo od škole zatražilo očitovanje, poduzimaju i korake u smjeru stručnog ili pedagoškog nadzora

Izdvojeni članak

Sutra nemate prvi sat nastave? Zbog nasilja nad vjeroučiteljem ovoga će puta markirati profesori

Na cijelu priču reagiralo je i Ministarstvo znanosti i obrazovanja. Od škole su zatražili očitovanje te istaknuli da će poduzeti korake u smjeru stručnog ili pedagoškog nadzora.

– Djeca imaju pravo na dotok informacija ili sadržaja utemeljenih na suvremenim znanstvenim i obrazovnim standardima važnim za potpun i skladan razvoj njihove osobnosti, a koje se prenose na objektivan, kritički i pluralistički način, rekli su iz MZO-a za Jutarnji te dodali kako je zadaća javnog školskog sustava biti neutralnim i uravnoteženim te omogućiti učeniku ostvarivanje tog prava.