Izašla nove preporuke za učenike: Nastavnici će ih moći upućivati na testiranje ako sumnjaju u COVID
Hrvatski zavod za javno zdravstvo (HZJZ) objavio je nove preporuke koje se na postupanje s oboljelima, bliskim kontaktima oboljelih i prekid izolacije i karantene. Najveća novost je da se skraćuje karantena za bliske kontakte, a u preporukama su podsjetili i da bi se učenici trebali testirati svaki puta kada izostanu zbog bolesti i imaju simptome vezane uz COVID. Osim pedijatara i obiteljskih liječnika, na testiranje će učenike moći upućivati i nastavnici kada posumnjaju da učenik ima simptome koji bi mogli značiti da je zaražen COVID-om, rekao je danas ravnatelj HZJZ-a Krunoslav Capak.
Najnovije upute Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo karantenu za bliske kontakte skratile su sa 14 na 10 dana. To vrijedi i za učenike koji su trenutno u samoizolaciji. U tim preporukama opisano je postupanje s kontaktima, ali i kada se preporučuje da se učenici testiraju.
Učenici se trebaju testirati kod simtoma koji upućuju na COVID
– Uzimajući u obzir da je od drugog tjedna školske godine zabilježen veći udio novozaraženih u dobi 10-19 godina od uobičajenog, podsjećamo na potrebu testiranja učenika kod simptoma koji mogu upućivati na COVID-19, piše u novim preporukama HZJZ-a.
Treba reći kako je jutros došlo do izmjena u spomenutim preporukama. Prema prvoj verziji objavljenoj sinoć, na testiranje bi se upućivali i učenici kod kojih se primarno ne sumnja na zaradu COVID-om, npr. ako su iz škole izostali zbog bolova u trbuhu ili glavobolje. Krunoslav Capak, ravnatelj HZJZ-a na današnjoj je konferenciji za medije priznao da je prva verzija uputa bila manjkava i nedovoljno konkretna u dijelu koji se odnosi na testiranje učenika pa su sada izmijenjene.
– Namjera donošenja takve odredbe u našim preporukama je bila da se spriječi dolazak u školu djece koja recimo dva dana imaju simptome koji bi eventualno mogli biti COVID, a znate da COVID ima vrlo široke simptome, uključujući i gastrointestinalne tegobe, da se bez testiranja i bez provjere vrate u školu. Međutim, tekst koji je objavljen nije bio dovoljno jasan i preširoko je bio postavljen, tako da je taj tekst već sada na web stranici, ako možete pogledati, promijenjen. Mi smo željeli podsjetiti na to da djeca koja se vraćaju u školu, a imala su simptome koji mogu biti COVID, da bi se trebali testirati. Nema potrebe da to bude PCR, mi smo priznali brzi antigenski test kao dijagnostičko sredstvo, rekao je Capak.
I nastavnici mogu uputiti učenike na testiranje
Nakon objave preporuka za testiranje učenika povuklo se i pitanje hoće li djeca dobiti uputnicu za testiranje od pedijatra odnosno obiteljskog liječnika ili će roditelji sami odlučivati koji su to simptomi zbog kojih se učenici moraju testirati. Capak kaže da je najbolji put da potrebu za testiranjem utvrdi liječnik, ali da to može učiniti i – nastavnik.
– Ako dijete posjeti pedijatra u primarnoj zdravstvenoj zaštiti onda je to najbolji put. Dakako da postoje mogućnosti da epidemiolog ili nastavnik u školi uputi nekoga da treba napraviti test. Ono što je bila namjera ovog našeg teksta je naprosto da se na to podsjeti – da neki simptomi ne moraju biti tipični za COVID, ali mogu biti znak COVID-a i da imamo na raspolaganju test, odnosno dijagnostiku pomoću koje možemo ustanoviti je li netko bio bolestan od COVID-a ili ne. Ali ono što bih svakako htio naglasiti je da to ne znači da je testiranje obavezno i da trebamo one kod kojih je sasvim jasno da se nije riječ o COVID-u, dakle ako je temperatura prestala nakon jedan dan ili ako je imao blago curenje iz nosa koje je prošlo nakon dva-tri dana, dakle kad je sasvim jasno da se ne radi o COVID-u u tom slučaju niti ne treba raditi test, rekao je Capak te ponovio da je najbolje da to odredi pedijatar, ali i da ako netko od nastavnika posumnja da je riječ o COVID-u da može uputiti dijete na testiranje, rekao je Capak.
Najnovije preporuke HZJZ-a vezane uz postupanje s oboljelima, bliskim kontaktima oboljelih i prekid izolacije i karantene možete vidjeti u nastavku, a ako vam dokument nije vidljiv, osvježite stranicu.