Pretraga

Od jeseni online nastava samo u gradovima s najviše zaraženih? Sindikat Preporod sastao se s Fuchsom

A- A+

Sindikad Preporod na svojim stranicama objavio je da su obavili prvi sastanak s novim ministrom znanosti i obrazovanja, Radovanom Fuchsom. Razgovarali su o nastavi od jeseni, a ministar je i njima istaknuo da će učiniti sve potrebno da se nastavni proces u školama ne prekida u cijelosti, te da će se nastava na daljinu (ako do nje dođe) odvijati samo tamo gdje bude najviše zahvaćenih epidemijom.

Foto: Sindikat Preporod

Prvi sastanak novog ministra Radovana Fuchsa i njegova suradnika Stipe Mamića s predstavnicima Sindikata Preporod, Gordanom Kovač Bluha i Željkom Stipićem, protekao je u razmjeni mišljenja dviju strana o najvažnijem pitanju funkcioniranja odgojno-obrazovnog sustava – odvijanju nastave u uvjetima nastavka aktualne pandemije, stoji na stranicama Preporoda.

Nastava na daljinu samo tamo gdje bude najviše zahvaćenih pandemijom

Novi je ministar izrazio spremnost da prihvati sugestije i pomoć svih onih koji žele i mogu pomoći novoj prosvjetnoj administraciji. Ministar je i njima istaknuo da će učiniti sve da se nastavni proces u školama ne prekida u cijelosti. Ako i dođe do nastave na daljinu, ona će se odvijati u pojedinim županijama ili gradovima koji će biti najviše zahvaćeni pandemijom.

Razmišlja se o okupljanju različitih struka, poput epidemiologa, infektologa, psihologa,  IT-stručnjaka, svih koji mogu pomoći u ovoj situaciji.  Moguće je da se, pri kabinetu Ministara, angažira epidemiolog koji će koordinirati rad županijskih epidemiologa u dijelu koji se odnosi na funkcioniranje škola.

Iz Preporoda o važnosti analiziranja učinka nastave u prošloj godini

Izdvojeni članak
prosvjed nastavnika 25.11.2019.

Nastavničke grupe s Facebooka traže sastanak s Fuchsom: Nasljeđujete najlošiju ministricu

Izlaganje predsjednika Preporoda bilo je podijeljeno u dva dijela. Prvi se dio odnosio na evaluaciju protekle školske godine i sanaciju nedostatnog učinka virtualne nastave. Anketiranjem učitelja i nastavnika, kao i provođenjem inicijalnih testova među učenicima, saznao bi se, kažu iz Preporoda, stvaran učinak nastave u prošloj godini. Za provođenje jednog i drugog trebalo bi zadužiti agencije.

Također, iz Preporoda smatraju da potrebno temeljem objektivno utvrđenog stanja, izmjenama u predmetnim kurikulumima omogućiti provođenje sustavne nadoknade propuštenog. Dopunskom nastavom, koju bi trebalo izuzeti od svih limita, trebalo bi osigurati „hvatanje priključka“ slabijim učenicima.

U drugom dijelu izlaganja predstavnika Preporoda, istaknute su aktivnosti koje bi trebalo poduzeti kako bi se stvorile neophodne pretpostavke za odvijanje tzv. atipičnih oblika nastave. Pod ovim oblicima nastave podrazumijevala bi se virtualna nastava, ali i mješovita nastava. Odvijanje atipičnih oblika nastave trebalo bi predvidjeti Zakonom o odgoju i obrazovanju. Ovo je važno stoga što bi se time stvorile zakonske pretpostavke za donošenje podzakonskih propisa kojima će biti uređen specifična pitanja.

Razgovarali i o zapošljavanju spremačica

Posebno je upozoreno na važnost pronalaženja rješenja za sljedeće probleme: dnevno i tjedno opterećenje učenika, školovanje učenika s teškoćama, vrjednovanje učeničkih postignuća, pedagoške mjere, reguliranje rada učitelja i nastavnika subotom, nedjeljom i praznikom, ostvarivanje prava na smjenski  i prekovremeni rad, nadoknada osobnih troškova i ujednačavanje uvjeta rada učenicima i učiteljima odnosno nastavnicima.

Nakon pojašnjenja svakog od spomenutih prijedloga, posebno je istaknut problem dosljednog poštivanja propisanih parametara za zapošljavanje spremačica. Ovdje je došlo do neslaganja dviju strana jer je ministrov pomoćnik Stipe Mamić inzistirao na tome da nema škole u kojoj jedna spremačica čisti više od 800 metara.  Sastanak je završio dogovorom da će se predstavnici Preporoda pisanim putem obratiti Ministarstvu s dopisom u kojem će biti izneseni i obrazloženi prijedlozi sa sastanka.

Nakon sastanka održan je kraći sastanak s pomoćnikom Stipom Mamićem. Razgovaralo se o problemima uočenim u provedbi državne mature, aktualnim sudskim sporovima, projektu uvođenja cjelodnevne nastave i  funkcioniranju produženog boravka.