Pretraga

Još jedan sveučilišni grad u Hrvatskoj mogao bi ponovno dobiti tramvaj: Imao ga je do 1934.

A- A+

Manje je poznato da su uz Zagreb i Osijek, tramvaje nekada imali Dubrovnik, Rijeka, Opatija i Pula. Potonjim bi se ponovno mogli voziti tramvaji, budući da se upravo dovršava projekt o uvođenju električnog tramvaja u Puli, reaktiviranjem napuštenih željezničkih kolosijeka u gradu.

foto: Pixabay.com

Izdvojeni članak

Tramvaji u Hrvatskoj: Nekoć su vozili i Istrom i Dalmacijom

Kako piše Glas Istre, izračun pokazuje da gotovo milijun ljudi godišnje prođe rivom, a najveća ih je koncentracija u ljetnim mjesecima. Svi su oni potencijalni korisnici budućeg tramvaja. Umjesto da automobilima ulaze u grad i preuske prometnice, mogli bi se na velikim parkiralištima ukrcati na tramvaj.

U konačnici korist bi bila višestruka. Grad bi iskoristio svoje napuštene resurse – željezničku prugu i rješavao na ekološki prihvatljiv način dio prometnih gužvi.

Može li uvođenje električnog tramvaja uzduž rive znatno smanjiti prometne ljetne gužve i eliminirati kolaps na pulskim ulicama? Može – tvrde inženjeri Livio Nefat i Ivan Skol, koji rade na spomenutom projektu o uvođenju električnih tramvaja u Puli.

Otići tramvajem na plivanje na Punta Krišto, Štinjan i Hidro bazu s jedne strane ili u šoping u Max Stoja s druge. A kako bi tek bilo ljeti sjesti u tramvaj koji bi nas proveo tunelima ispod Monte Zara sve do izlaza nedaleko Elektroistre? Djeluje nestvarno, a zapravo nije neizvedivo. Vizija je to Puležana koji se zadnjih četiri godina uporno i s puno entuzijazma ozbiljno bavi ovom idejom, piše Glas Istre.

Izdvojeni članak
ZET tramvaj

ZET opet za blagdane uvodi besplatan prijevoz: Provjerite kojim se danima možete voziti bez karte

– Tisuće turista dnevno iz prigradskih turističkih zona, iz naselja, kampova, hotela iz raznih mjesta Istre dolaze ljeti u centar Pule automobilima i autobusima da bi razgledali njene znamenitosti, da bi se ukrcali na brodice za turističke ture ili otišli na večernje predstave u Areni. Oni parkiraju gdje god stignu u centru grada, a sve više na ponuđenim velikim parkiralištima na ulazu u grad – na Mandraču, nasutom dijelu Rive na sjevernom, a na Marsovom polju i bivšem Industrokemu na južnom dijelu grada. Adekvatnih ciljanih prijevoznih sredstava sada nema. Hodanje ljeti na 35 stupnjeva svima predstavlja problem. Uostalom žele biti komotni, naprosto im se ne da hodati, već bi se rado vozili, tvrdi Livio Nefat.

A već spomenuta činjenica da su se Pulom u prvom dijelu prošlog stoljeća vozili tramvaji, daje za pravo Puležanima da vjeruju kako će to ponovno biti realnost.

Prvi se tramvaj Pulom provozao 24. ožujka 1904., kada je ovaj istarski gradić bio pomorska baza Austro-Ugarske.

Punih 30 godina postojale su dvije linije, a kako je završetkom Prvog svjetskog rata grad gospodarski umanjen, tramvaj je ukinut. Javni prijevoz od 16. travnja 1934. godine čine samo autobusne linije.