Kako učiniti matematiku zanimljivom? ‘Najveća zadaća je na nastavnicima’
Matematika je primjenjiva i zanimljiva, ali na nastavnicima je da ju takvom prikažu. To smatra gošća naše konferencije Žene u STEM-u, Mia Tadić. Mia je podatkovna inženjerka kojoj matematički način razmišljanja svakodnevno koristi na poslu, a objasnila nam je kako se učenje matematike može učiniti zabavnijim.
@srednja_hr Kako nastava iz matematike može biti zanimljivija? Svoje prijedloge dala je data inženjerka Mia Tadić iz tvrtke Syntio na konferenciji Žene u STEM-u! Cijelo gostovanje pogledajte preko linka u opisu profila! 👆 #stem #ženeuSTEMu #hrvatska #matematika #kemija #fizika #informatika #data #syntio #srednjahr #justsrednjathings #skola #faks #fyp #fypcroatia ♬ Aesthetic – Tollan Kim
Učenje matematike, kao i drugih školskih predmeta, može biti suhoparno i apstraktno. Može biti i zanimljivo, jer njome otkrivamo cijeli jedan novi svijet, a svako rješenje do kojeg dođemo može biti nagrada za sebe. Ako ste nadareni za matematiku vjerojatno biste se složili s ovom posljednjom izjavom, ali talent nije jedino o čemu to ovisi.
Nastava matematike može biti zanimljiva, ali najveća zadaća je na nastavnicima, objasnila nam je Mia. Mia Tadić je magistra računarstva i matematike (PMF Zagreb), a ugostili smo je na konferenciji Žene u STEM-u. Uz nju, s nama je razgovarala i Ivona Lipovac, magistra inženjerka računarstva (FER). Obje gošće su trenutno zaposlene kao podatkovne inženjerke u tvrtki Syntio.
Syntio je tvrtka koja se bavi podatkovnim inženjeringom. Specijalizirani su za izradu podatkovne infrastrukture koja omogućuje podatkovne integracije i analitiku u stvarnom vremenu. Posluju od 2017. godine kada je otvoren njihov prvi zagrebački ured. Od onda su otvorili urede i u Kopenhagenu i Seattleu, a partneri su im neke od najvećih IT kompanija na svijetu, poput Googlea, Microsofta i Amazona.
Kako motivirati učenike za matematiku?
Zabavno predavanje je važno, ali nije jedino što nastavnici matematike mogu činiti. Najvažniji zadatak nastavnika, smatra naša gošća, jest uočiti učenike koji su zainteresirani i nadareni te im dati povratnu informaciju o njihovom uspjehu.
– Motivirati učenike se može i zanimljivijim nastavnim sadržajem. Kad je riječ o kemiji, dajte malo pokusa, da se malo pokaže i primjena. Kad se radi matematika, nastavnik može reći učenicima da dizajniraju most koji se neće srušiti, a tu se integriraju matematičke i fizičke formule, navela je Mia.
Cijeli razgovor s Mijom i Ivonom pogledajte na našem YouTube kanalu.
Projekt Žene u STEM-u organizira portal srednja.hr. Partneri projekta u Syntio, KONČAR, Fakultet elektrotehnike, računarstva i informacijskih tehnologija (FERIT), Huawei i Predstavništvo Europske komisije u Republici Hrvatskoj. Više o projektu možete pročitati ovdje. U sklopu projekta organizirali smo video konferenciju koju možete pogledati na našem YouTube kanalu.