Kako bi postali uspješan vođa, morate znati slušati druge, zaista čuti ono što govore, ali i ono što ne govore, te shvatiti što točne time misle. To je ono što čini slušanje drugih jednom od težih vještina za naučiti, pa donosimo nekoliko savjeta.
![](http://ec2-54-202-59-207.us-west-2.compute.amazonaws.com/app/uploads/2013/07/listen.jpg)
Uspješan je vođa onaj koji, između ostalih vještina koje posjeduje, zna slušati druge ljude oko sebe. Uvijek možete znati kad vam netko ne pridaje svu svoju pažnju, a u poslovnom okruženju teško se koncentrirati na jednu osobu. Ipak, želite li uspjeti kao lider, morat ćete naučiti kako zaista slušati druge i čuti ono što vam svojim riječima, ali i stvarima koje ne govore, kažu. Nicole Lipkin, autorica knjige ‘What Keeps Leaders Up At Night’ donosi nekoliko vježbi koje bi osobe trebale koristiti kako bi testirali svoju sposobnost prosuđivanja i zaista čuju ono što druga osoba govori.
Ne završavajte tuđe rečenice
Iako se to ponekad čini teškim zadatkom, probajte ne prekidati osobu i završavati njezinu rečenicu. Možda to često radite jer mislite da znate što druga osoba misli, ali to nije uvijek istina. Zapravo često nije tako. – Naši su mozgovi dizajnirani da dijele ono što mi sami želimo čuti, a zbog toga tražimo informaciju koja podupire ono što želimo vidjet i čuti, te ignoriramo sve ostalo. Isključite glas u svojoj glavi koji konstantno stvara pretpostavke, prosuđuje govornikove riječi i utječe na ono što ćete sljedeće reći. Ne završavajte tuđe rečenice i ne prekidajte njihov tijek misli, savjetuje Lipkin.
Tragajte za emocijama
Slušanje je dosta kompliciran zadatak, zbog čega se mnogi zadovoljavaju s dobivanjem tek temeljnih informacija. Ipak, najuspješniji ljudi dok slušaju druge tragaju za emocijama. Ovo treba prakticirati, jer oni koji vam govore žele znati da ih stvarno slušate, i čujete ono što vam žele poručiti. Zbog toga će se osjećati bliže vama i više će željeti raditi uz vas.
Recite svoje iskreno mišljenje
Važno je i ono što ste čuli ponoviti osobi. Uvijek trebate parafrazirati ono što vam je druga osoba rekla, kako biste i vi i ona bili sigurni da ste dobro shvatili poruku koja vam se prenosi. Dobro razumijevanje je esencijalno za kvalitetno poslovno okruženje i dostizanje ciljeva. Također, priznajte što stvarno mislite o onome što vam je netko rekao. To ne mora nužno značiti da ih trebate kritizirati, već znači davanje iskrenog mišljenja o tome što je rečeno. Na taj način gradite dobar odnos s ljudima.
Obratite pozornost na govor tijela
Osim što je važno pažljivo slušati što vam se govori, nemojte zaboraviti i na neverbalne znakove koje govornici odašilju. Trebate obratiti pozornost na promjene u govoru tijela ili emocijama nakon što ste dali svoje mišljenje o temi. Zbog svega toga slušanje je aktivna vještanja, koju trebate kultivirati i potruditi se da je zaista savladate, kako bi napredovali u poslovnom okruženju kao vođa.