Pretraga

Karijeru u strojarstvu želi tek 0,4 posto osmašica: Učenice misle da su dečki bolji u informatici

A- A+

U petom razredu osnovne škole djevojčice i dječaci jednako su uvjereni u svoje sposobnosti u informatici i tehničkoj kulturi, no kod djevojaka ta uvjerenost značajno pada kroz školovanje. Interes za STEM zanimanjima raste među oba spola, no postoje značajne rodne razlike u odabirima. Primjerice, karijeri u elektrotehnici, strojarstvu i brodogradnji teži 11,4 posto osmaša i tek 0,4 posto osmašica. Rezultati su to novog istraživanja u kojem su sudjelovali učenici od četvrtog do osmog razreda osnovne škole.

na zidu ploči formul eispisane ispred ploče učitelj i učenica

Učenici | foto: Canva

Novo istraživanje u kojem su tijekom tri godine sudjelovali učenici od četvrtog do osmog razreda osnovne škole pokazalo je da tijekom školovanja raste interes za STEM zanimanjima, no područja informatike i računarstva obilježena su stereotipima pa ona djevojkama nisu interesantni. Iako su u petom razredu djevojčice i dječaci jednako uvjereni u svoje sposobnosti u informatici i tehničkoj kulturi, kod djevojaka ta uvjerenost značajno pada tijekom školovanja. Istraživanje je proveo Institut za društvena istraživanja u Zagrebu u suradnji s A1 Hrvatska.

Karijeri u informatici i računarstvu teži 12 posto mladića i jedan posto djevojaka u osmom razredu

– Postoje jasne rodne razlike u pojedinim STEM područjima. Dok karijeri u biomedicini i zdravstvu teži čak 21,5 posto djevojaka i samo 5,9 posto mladića, karijeri u elektrotehnici, strojarstvu i brodogradnji teži 11,4 posto mladića i tek 0,4 posto djevojaka. Također izražena je rodna razlika i u području informatike i računarstva. Karijeri u ovom području teži 11,9 posto mladića i tek 1,2 posto djevojaka u 8. razredu, kazao je ravnatelj Instituta za društvena istraživanja Boris Jokić.

STEM zanimanja među najpoželjnijim su zanimanjima za učenike osmih razreda osnovnih škola, a ističu se ona u području biomedicine i zdravstva, računarstva te elektrotehnike i strojarstva. Rezultati pokazuju da četvrtina učenika na kraju osnovne škole nema jasnu viziju o tome što žele raditi u životu pa istraživački smatraju da treba uvesti sustavno informiranje i savjetovanje o obrazovnim te profesionalnim mogućnostima u hrvatskom obrazovanju. Dok učenici četvrtog razreda sebe vide u odgoju i obrazovanju, veterini i sportu, za ta zanimanja učenici osmog razreda gube interes.

Izdvojeni članak

Novo istraživanje pokazalo: Generacija Z nije lijena, ali žele četverodnevni radni tjedan

Istraživači smatraju da postoji jasna potreba za ženskim uzorima u ovom području rada

– Iskazi učenica petog i šestog razreda iz Gornje Stubice, Hvara, Splita i Vrgorca ukazuju da je područje informatike i računarstva snažno obilježeno stereotipima pri čemu se poslovi u ovom području i dalje vežu uz muški spol. Primjerice, izjava ‘oni su nekako više spretni s kompjuterima i znaju što tu triba’. Također učenice naglašavaju osobne stereotipe vezane uz poslove u informatici i računarstvu: ‘Iskriviš leđa koliko sjediš na stolici’ i različitost u odnosu na osobne želje: ‘Nije mi to programiranje toliko napeto za život jer mi se opet ne da samo ostajat’ doma i stajat tu i tipka’, stoji u rezultatima istraživanja.

Zbog toga, smatraju istraživači, postoji jasna potreba za ženskim uzorima u ovom području rada. Rezultati su pokazali i da nema značajnih rodnih razlika u karijernim želji za prirodne znanosti i matematiku jer tijekom osnovnog školovanja raste udio djevojaka koje žele karijeru u tom STEM području. U osnovnoj školi nema razlika između učenica i učenika u osobnoj uvjerenosti u kompetentnosti za matematiku. Naime, za oba spola ta se uvjerenost kroz školovanje smanjuje.

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab