Kartu za ZET uskoro ćete moći kupiti bez ijedne kune u džepu: Evo kako će to izgledati
Zagrebački holding planira uvesti ponovno plaćanje prijevozne karte putem mobilnih uređaja i to kroz aplikaciju MojZET. Time će imati bolji uvid u to koliko je putnika u tramvaju kupilo kartu, ali će i na ovaj način moći pratiti rad svojih kontrolora. Podsjećamo, mogućnost plaćanja karte SMS-om ukinuta je 2013., jer su brojni putnici kartu tim putem kupovali tek kada bi kontrola bila na vidiku.
Kako piše Jutarnji.hr, oni koji odluče koristiti MojZET kao način kupnje karte, nakon preuzimanja aplikacije registriraju se osobnim podacima, a potom dobivaju jedinstveni broj registracije i lozinku te vlastiti barkod. Putnik potom upisuje podatke svojih kartica i s tih kartica skidat će se određeni iznos ovisno o vrsti kupljene karte. Postojat će i model nadoplate računa pomoću bonova, piše Jutarnji.hr, ali i kupnja karte prema principu plaćanja parkinga slanjem SMS-a. Aplikacija će korisniku omogućiti da kupi mKartu putem svojeg mRačuna, ali i da ažurira svoje podatke, ima uvid u sve kupljene karte, kao i mogućnost kupnje pojedinačnih karata ili pretplatnih kupona. Kontrolori će imati uređaj koji će putem barkoda provjeravati korisničko ime korisnika, njegov ID, datum i vrijeme transakcije.
Za neispravnu kartu kontrolor će putniku izdati obavijest koja služi kao temelj za ispisivanje kazne putniku, a kupnja karte u trenutku kada kontrolor uđe u tramvaj ili autobus, kao što je bio slučaj s SMS-ovima, više neće biti moguća jer će kontrolori moći odabrati opciju onemogućavanja validacije karata.
Ovako će centrala ZET-a u svakom trenutku imati uvid u to koliko je putnika u tramvaju kupilo kartu, a osim što će u ZET-u dobivati brojne informacije o broju pregledanih karata u svakom vozilu, o valjanim i nevaljanim kartama, izdanim kaznama i pregledanim tramvajima i autobusima, dobit će i informacije o kretanju kontrolora. Naime, na aplikaciji će biti interaktivna karta grada koja će u realnom vremenu imati pregled pokrivenosti kontrole karata u odnosu na prometne linije vozila. Sve ove informacije ZET-u bi trebale poslužiti da dobije jasnu sliku najfrekventnijih stajališta i ruta tramvaja i autobusa, koja bi im trebala poslužiti za uvođenje dodatnih linija i rasterećenje prijevoza, doznaje Jutarnji.hr.
Cijena karata ostaje ista, a kako najavljuju iz tvrtke King ICT kojoj je povjeren 2,3 milijuna kuna vrijedan posao, razvit će se i portal putem kojeg će građani moći nadoplatiti račun bankovnim karticama, kupiti i produljiti mjesečne i godišnje katre, pregledati stanje računa na vrijednosnoj i upravljati osobnim postavkama.