KGK ili Milanović? Provjerili smo tko je u kampanji bio veća instagramuša
Drugi krug predsjedničkih izbora održava se ove nedjelje, 5. siječnja. Na njemu biramo između Kolinde Grabar-Kitarović i Zorana Milanovića te jednom od ovo dvoje kandidata dajemo glas za predsjednički mandat od 5 godina. Iako se baš i nisu direktno obraćali mladima, predsjednički kandidati u kampanji su koristili neke društvene mreže koje koriste i mladi. Provjerili smo kako su komunicirali putem Instagrama i tko je od njih dvoje veća “instagramuša”.
Nisu došli na Snapchat ili Tik-tok, ali za Instagram su čuli. Od početka kampanje, pa tako i između prvog i drugog kruga izbora, KGK i Milanović koristili su Instagram. Oboje imaju verificiran Instagram profil, a iako trenutna predsjednica ima puno više pratitelja, to ne znači automatski da je veća Instagramuša ili instagram zvijezda od Milanovića.
Za početak, ni jedno ni drugo nisu pretjerano zanimljivi na ovoj platformi, barem ne mlađoj publici koja se tamo nalazi. Ipak, barem su im vidljivi. Već smo ranije analizirali Instagram profile nekih naših političara i došli do zaključka da su uglavnom dosadni. Međutim, važno im je, posebno dvojcu u kampanji, imati Instagram profil jer se upravo tamo nalazi i svaki četvrti Hrvat.
Na Instagramu prevladavaju mladi koji imaju između 18 i 24 godine, a mladi generalno Instagram koriste više nego Facebook. Zato se radi o odličnom mediju putem kojeg bi kandidati mogli komunicirati s potencijalnim biračima, posebno mladima koji su manje od ostalih skupina zainteresirani za politiku i izbore.
Brojke su važne
Kako smo već spomenuli, KGK ima više pratitelja od Milanovića što je i logičnije jer je već 5 godina predsjednica države, a Milanović se aktivirao tek kada je najavio da će se kandidirati za predsjednika. Tako KGK ima 345 tisuća pratitelja, a Milanović nešto manje od 8 tisuća. Slijedom toga ima i manje komentara i lajkova na objave, kao i manje objava općenito.
Zanimljivo je primijetiti i da predsjednica apsolutno nikog ne prati i tako je već godinama dok Milanović ipak prati 300-tinjak korisnika.
Međutim, ovi brojevi nisu toliko važni koliko je važan takozvani engagement koji pokazuje koliki postotak pratitelja reagira na objave i priče. Tu prednost ima Milanović jer prema podacima koje smo izvukli s ninjalitics-a KGK na Instagramu ima engagement 2,16%, a Milanović 21,91%.
Isto tako, zanimljivo je primijetiti da je KGK tijekom posljednjih mjesec dana izgubila više pratitelja nego što ih je dobila dok je Milanović s pratiteljima u odnosu na prije mjesec dana u plusu.
U posljednja tri dana (1.1., 2.1. i 3.1.) oboje su dobili nove pratitelje, međutim, Milanović je ponovno u prednosti jer je dobio poprilično više pratitelja od KGK, ali u obzir ponovno treba uzeti da je nju i ranije pratio velik broj ljudi te je političarka s najviše pratitelja na Instagramu u Hrvatskoj.
Sadržaj bez pretjerane originalnosti
Nakon prvog kruga u objavama predsjedničkih kandidata nismo primijetili pretjeranu originalnost koja bi mlade privukla na način na koji ih je u kampanji prije prvog kruga sadržajem privlačio Juričan, pa i Škoro za kojeg je glasao svaki treći mladi birač između 18 i 30 godina koji je izašao na izbore.
KGK inače objavljuje i službene i privatne fotografije, međutim u ovom razdoblju kampanje za drugi krug objavljivala je većinom službene fotografije. Uz to je pokušala iskomunicirati i to da je podržavaju Zlatko Dalić i Tomislav Bralić kada je objavila fotografije s njima.
Teško je izdvojiti nešto zanimljivo i originalno u tjedan i pol aktivnosti na Instagramu između prvog i drugog kruga, a isto je i kod Milanovića koji je, kao i predsjednica, objavio i nekoliko video zapisa u kojima poziva birače da glasaju za njega.
Uz to, objavljivao je uglavnom službene fotografije, zahvalio se biračima što su glasali za njega u prvom krugu u tolikom broju te je pozivao da mu i u drugom krugu daju glas.
U posljednjih 12 objava Zoran Milanović koristio je nekoliko različitih hashtagova, dok je KGK isključivo koristila #JerVjerujemUVas.
Sadržaj oboje kandidata bio je korektan, ne pretjerano drugačiji od onoga na Facebooku, ali teško da je mogao privući mlade birače koji inače nisu “fanovi” nekog od kandidata i koji su manje zainteresirani za politiku i političare pa je teško zaključiti tko je od ovo dvoje veća instagramuša.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
U Hrvatskoj nitko ne smije biti drugi i nitko ne smije biti zapostavljen. ??