Pretraga

Za sve je kriv tajfun u Kini: Od 74 ‘Škole za život’ tableti stigli u njih 11, a u svega četiri se i koriste

A- A+

Od 74 škole uključene u eksperimentalni program ‘Škola za život’, toliko spominjani tableti (koji su školarcima tobože trebali olakšati učenje) stigli su u njih svega 11. Samo ih četiri škole koriste. Nabava tableta bila je u nadležnosti škola, a dobavljač od kojeg su naručeni tvrdi kako je izvanredna okolnost na koju nisu mogli računati bio tajfun u Kini, odakle tableti stižu.

Montaža: srednja.hr

Dan prije početka ove nastavne godine ministrica Divjak posjetila je u pratnji novinara OŠ Milke Trnine, jednu od škola koje su dio eksperimentalnog programa ‘Škola za život’. Već je tada bilo poznato da tableti, zvijezda ovog eksperimenta, nisu stigli u sve škole, ali je ministrica ustvrdila kako će se to dogoditi do kraja prvog tjedna nastave.

Za sve je kriv tajfun u Kini?

Izdvojeni članak

Ispitivanje zadovoljstva učenika, roditelja i nastavnika: Kako će izgledati evaluacija ‘primjera dobre prakse’ u Školi za život?

Prvi tjedan nastave je prošao, prošao je i drugi, a evo nas i na kraju trećeg. Od 74 ‘Škole za život’, tableti su stigli u njih 11, a u samo četiri se i koriste, doznala je to ekipa RTL Direkta. Javnu nabavu tableta svaka je škola morala provesti sama, a Prometno-tehnička škola Šibenik to je učinila u srpnju. Učenike te škole prvi su dan nastave tableti dočekali na klupama. To, pak, nije bio slučaj u zagrebačkoj V. gimnaziji.

– Mi smo naručili tablete u osmom mjesecu. Imali smo natječaj i sklopili smo ugovor početkom kolovoza. Očekujemo ih uskoro, kazao je ravnatelj Tihomir Engelsfeld za RTL Direkt i dodao kako bi bio ozbiljan problem da tablete ne dobiju mjesecima, ali se nada da to neće biti problem.

U razgovoru s novinarima RTL-a hrvatski je proizvođač priznao da na kašnjenje isporuke tableta iz Kine, zbog supertajfuna Mankuta, nisu mogli računati. U službenom priopćenju naveli su da je rok isporuke bio vrlo kratak, ali i da su specifikacije bile zahtjevne.

Izdvojeni članak

Četiri stvari koje vam iz Ministarstva obrazovanja neće reći o problematičnoj novoj školskoj godini

– Zadovoljstvo nam je da smo jedino mi kao hrvatski proizvođači NOA pametnih uređaja uspjeli proizvesti tražena tablet računala unatoč, vrlo kratkom roku, zahtjevnim specifikacijama, target cijeni i potrebnim količinama, stoji u priopćenju, a prenosi RTL.

Da je opravdano zapitati se je li se nabava trebala spuštati na škole ili je Ministarstvo trebalo to objediniti zajedničkom nabavom, smatra novinarka portala srednja.hr, Dora Kršul.

– Otići u školu gdje postoje tableti, snimiti to, to je lijepo za kamere. Kada saznate da nema digitalnih obrazovnih sadržaja za učenike, možemo pričati o PR predstavi za javnost u kojoj se prodaje priča da je to neka reforma koja je ušla u škole, kazala je Kršul za RTL.

Ministrica Divjak tvrdi da tableti funkcioniraju: ‘Samo je pitanje znamo li svi mi, učitelji i nastavnici, njih koristiti’

Mogućnost da je tajfun kriv postoji, ustvrdila je gostujući u RTL Direktu ministrica Divjak te poručila kako je Ministarstvo novac za tablete školama poslalo još u lipnju.

Izdvojeni članak

Kreće ‘Škola za život’: Kasne udžbenici i laptopi, negdje u pomoć uskaču roditelji, no ravnatelji su entuzijastični

– Ravnatelji su naručili tablete, neke škole su ih dobile, neke imaju problema s dobavljačima, ali to je također naša eksperimentalna faza da vidimo kako doći do opreme na vrijeme, kazala je ministrica za RTL.

Na pitanje novinarke je li bila predstava dan prije početka škole otići u školu u kojoj tableti postoje, ali ne funkcioniraju ministrica Divjak odgovara:

– Rekla bih da funkcioniraju, samo je pitanje znamo li svi mi, učitelji i nastavnici, njih koristiti s obzirom da koliko sam vidjela CARNet se potrudio instalirati udžbenike i na tablete.

Svoj nastup ministrica je zaključila mišlju kako je ipak najvažnije da su učitelji spremni.

– Učenik mora biti u središtu procesa poučavanja, a onaj tko vodi cijeli proces je učitelj i ako su učitelji spremni, a čuli smo da jesu, onda učimo i učenike kako da rješavaju probleme na našem primjeru, zaključak je ministrice Divjak koja tvrdi da reforma ‘ne samo da nije umrla, nego smo konačno od papira došli u provedbu’.