Kroz novi sustav vrednovanja učenja napravljen korak naprijed u obrazovanju odraslih
Ministarstvo znanosti i obrazovanja predstavilo je novi sustav vrednovanja informalnog i neformalnog učenja, s posebnim fokusom na obrazovanje odraslih u Hrvatskoj. U suradnji s Europskom komisijom i OECD-om, ovaj sustav obećava fleksibilniji pristup učenju, a usredotočen je na stjecanje vještina starijih generacija za budućnost. Na predstavljanju je rečeno kako ovaj novi sustav omogućuje aktivno mobiliziranje građana na kontinuirano stjecanje vještina prilagođenih za izazove budućnosti.
Ministarstvo znanosti i obrazovanja predstavilo je novi inovativni sustav vrednovanja informalnog i neformalnog učenja u Hrvatskoj, što predstavlja korak naprijed prema fleksibilnijem i inkluzivnijem obrazovnom sustavu za odrasle građane. Predstavljanje je održano u Kongresnom centru Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu, a okupilo je sve ključne dionike iz nacionalnog sustava obrazovanja odraslih i brojne međunarodne stručnjake.
Predstavljen novi pravilnik za vrednovanje
U suradnji s Glavnom upravom za potporu strukturnim reformama Europske komisije, Organizacijom za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD) te Agencijom za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih, Ministarstvo znanosti i obrazovanja razvilo je ovaj sustav kao odgovor na potrebu da se informalno i neformalno stečena znanja i vještine priznaju i vrednuju na adekvatan način.
Sustav vrednovanja prethodnog učenja je razvijen nakon temeljitog istraživanja i suradnje koja je trajala godinu i pol dana, a razvoj je financiran sredstvima iz Instrumenta tehničke podrške (TSI) Europske unije. Savjetodavna skupina, sastavljena od stručnjaka i predstavnika OECD-a, Europske komisije, Ministarstva znanosti i obrazovanja te Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih, bavila se analizom sustava vrednovanja prethodnog učenja u europskim zemljama i prilagodbom najboljih praksi specifičnim potrebama obrazovanja odraslih u Hrvatskoj.
Na konferenciji su sudjelovali ključni dionici iz sustava obrazovanja odraslih u Hrvatskoj, kao i međunarodni stručnjaci, koji su zajedno s predstavnicima Ministarstva predstavili novi pravilnik za vrednovanje, metodologiju izrade programa vrednovanja te vodič za ustanove. Državna tajnica Ministarstva znanosti i obrazovanja, Iva Ivanković otvorila je konferenciju, naglašavajući važnost novog sustava za razvoj fleksibilnog obrazovanja za sve građane.
Fleksibilan, otvoren i uključiv sustav obrazovanja odraslih
U sklopu događaja, Stefano Scarpetta iz OECD-a predstavio je projektne aktivnosti koje su se provodile u proteklih godinu i pol, ističući kako ovaj novi sustav omogućuje aktivno mobiliziranje građana na kontinuirano stjecanje vještina prilagođenih za izazove budućnosti. Panel na temu ‘Uloga vrednovanja u adresiranju potreba tržišta rada i promocije osposobljavanja i usavršavanja’ donio je korisne diskusije o daljnjim koracima i implementaciji novog sustava.
Razvoj sustava vrednovanja prethodnog učenja pozitivan je i moderan smjer koji sustav obrazovanja odraslih čini fleksibilnim, otvorenim i uključivim te na taj način aktivno mobilizira građane na kontinuirano stjecanje vještina za izazove i poslove budućnosti te vodi do novih prilika za građane kako bi im se omogućilo zapošljavanje, prelazak na održivija radna mjesta ili napredovanje na njihovim trenutnim poslovima.