Ministar Fuchs: ‘Ako roditelji ne žele da dijete pohađa cjelodnevnu, neka pronađu drugu školu’
Iako je cijelo vrijeme najavljivano kako će program cjelodnevne nastave u Hrvatskoj ove godine zaživjeti u 64 osnovne škole, dvije škole ipak su ‘otpale’ s popisa. Ministar Radovan Fuchs navodi kako jedna ipak nije imala potpunu dokumentaciju dok je druga odustala sama. Roditeljima koji ne žele da njihovo dijete pohađa eksperimentalni program poručio je da upišu dijete u školu koja taj program ne provodi.
Kada je riječ o broju osnovnih škola koje su ove godine ušle u program cjelodnevne nastave, ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs očekivao je da će u njemu sudjelovati 80-ak škola, no kao dobro postignuće smatra i broj od 62 škole koje su u konačnici uvele cjelodnevnu nastavu. Bila je to jedna od tema o kojima se govorilo u sinoćnjoj specijaliziranoj emisiji ‘Ima li što novo?’ Hrvatske televizije.
Jedna škola ipak nije imala valjanu dokumentaciju, druga je odustala sama
Naime, kroz javni poziv za sudjelovanje u eksperimentalnom programu cjelodnevne škole odabrano je njih 64, no dvije su ‘otpale’ s popisa.
– One dvije od 64 su se izgubile putem; jednu smo mi maknuli s popisa jer dokumentacija nije bila potpuna. Ravnatelj je bio entuzijastičan, ali ostala dokumentacija nije štimala. Također, otpala je i jedna manjinska škola, ali to je bilo na njihov zahtjev, objašnjava ministar.
Dotaknuo se i teme otpora na koji je naišao kada je javnosti predstavljen ovaj program te mu nije bilo jasno zašto se to dogodilo jer su učenici trebali dobiti besplatne udžbenike, a nastavnici besplatne dodatne materijale i veće plaće. Također, spomenuo je i roditelje za koje smatra da su mislili da će njihova djeca cijeli dan biti u školi.
– Ako neki roditelji ne žele da njihovo dijete pohađa cjelodnevnu nastavu, neka pronađu drugu osnovnu školu koja nije u tom programu i neka tamo upišu dijete. Na primjer, jedna obitelj iz Draganića koja ima troje djece je svo troje ispisala iz škole s ovim programom i upisala ih u školu koja nema cjelodnevnu nastavu. S druge strane, imamo primjer Osijeka u kojemu u jednoj osnovnoj školi s programom cjelodnevne nastave imamo priljev djece, rekao je Fuchs za HRT.
Problematičan uzorak škola
U raspravu se uključio i Boris Jokić, ravnatelj Instituta za društvena istraživanja koji je rekao da, iako podupire ovaj program, njegov učinak se neće moći procijeniti jer većina škola od njih 62 dolazi iz manjih sredina koje ne mogu biti relevantne za buduće donošenje odluka na razini cijele Hrvatske.
– To su male i odlične škole, ali one sa svojim specifičnostima ne mogu dati odgovor na ono što je potrebno kako bi znanstveno ocijenili neke spoznaje, a to je da ono što je dobiveno u tim školama vrijedi i u drugim dijelovima Hrvatske. Nažalost, u te 62 škole, samo je jedna škola iz Zagreba, dvije škole iz Osijeka dok niti jedna škola nije iz Splita, niti jedna škola nije iz Rijeke, Zadra, Šibenika, Dubrovnika, Karlovca, Vukovara, Siska te brojnih drugih mjesta koje bi osigurale pokrivenost za dobru i kvalitetnu procjenu, objašnjava Jokić za HRT.