Pretraga

Ministar Fuchs ne zna da je ovo već deveta godina otkad nema zaključivanja ocjena na polugodištu

A- A+

Ministar obrazovanja Radovan Fuchs jučer se malo izblamirao. Novinar ga je pitao što će biti sa zaključivanjem ocjena ako škole prijeđu na online nastavu, a ministar mu je dao odgovor kao da ne zna da se ocjene na polugodištu u školama ne zaključuju već gotovo deset godina.

Radovan Fuchs

foto: Denis Gaščić, srednja.hr

Nakon jučerašnje sjednice Vlade medijima se obratio ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs te objasnio pojedinosti prelaska većine srednjih škola u državi na online nastavu.

Zaključivanje davno ukinuto

No, ta se izjava pretvorila u nešto više od samog pojašnjenja procesa prelaska i duljine trajanja online nastave. Ministru je naime novinar postavio pitanje što će biti sa zaključivanjem ocjena i kako će to biti praktično ako škole budu radile na daljinu pa se ministar malo izblamirao.

– Shvatio sam pitanje i zbog toga smo razgovarali sa svim županima. Morate im dati neko dovoljno vrijeme i ukoliko oni prelaze na tih 14 dana onda oni moraju razgovarati sa svojim ravnateljima koji onda moraju razgovarati sa svojim nastavnicima i dogovoriti na koji način će zaključivati ocjene. I to je onda tjedan dana prije samog kraja, to se onda da organizirati, to se da posložiti. Ako idete na zaključivanje ocjena online, onda je to nešto teža varijanta, istaknuo je Fuchs.

Izblamirao se jer su se ocjene u školama zaključivale na polugodištu zadnji put 2011. godine. U listopadu godinu nakon donesena je odluka kojom se ocjene zaključuju samo na kraju školske godine, ali ne i polugodišta. Njegova je prethodnica u nekom trenutku najavila da će vratiti zaključivanje ocjena na polugodištu, međutim to se nikada nije dogodilo.

Izdvojeni članak

Fuchsovi argumenti protiv online nastave na faksu nemaju baš nikakvog smisla

Ministar ne poznaje vlastiti resor?

Da ne ispadne cjepidlačimo, očekivano je da ministar znanosti i obrazovanja, tko god on bio, ne poznaje jednako dobro i detaljno svaki kutak svojeg resora. Neki su jači u prosvjeti, neki u znanosti i visokom obrazovanju. Upravo je zato svaki resorni ministar imao pomoćnike, savjetnike i državne tajnike, često specijalizirane za određena područja unutar zaista velikog resora obrazovanja. Ti stručnjaci, među ostalim, posluže i u ovakvim situacijama. Da brifiraju ministra, da ga pripreme za pitanja novinara, da ga upoznaju s pojedinostima resora.

U trenutku pandemije koronavirusa, kada se de facto na dnevnoj bazi diskutira o nastavi u osnovnim i srednjim školama, u svim njenim aspektima, ministar obrazovanja nema pojma da su se ocjene na polugodištu u školama zadnji puta zaključivale prije gotovo deset godina. Zaista je nevjerojatno kako nijedan pomoćnik, savjetnik ili državni tajnik ministru nije, u nekom trenutku u posljednjih gotovo pola godine otkako je na čelu resora, spomenuo da se ocjene, recimo, više ne zaključuju na polugodištu.

Valja naglasiti da ovo nije prvi put da je ministar Fuchs ispao neinformiran o stanju u vlastitom resoru pred širom javnosti. Prošlog je mjeseca na konferenciji za novinare objašnjavao zašto fakulteti ne prelaze na online nastavu pa je istaknuo primjere nekih studijskih programa kod kojih bi mogli nastati problemi ako prijeđu s održavanjem predavanja na daljinu. Za primjer je uzeo Medicinski fakultet, kao da uopće nije upoznat s činjenicom da je upravo zagrebački Medicinski fakultet par dana prije donio odluku o prelasku na online nastavu.


*Komentar je stav autora