Ministarstvo odgovorilo mladim psiholozima koji upozoravaju da djeca ostaju bez stručne podrške
Inicijativa ‘Psihološko proljeće’ istaknula je prošlog tjedna kako u velikom broju škola rade psiholozi pripravnici. Budući da u mnogim školama nema drugih psihologa, kad pripravnicima završi staž, djeca se moraju privikavati na nove psihologe. Pitali smo Ministarstvo rade li na programu zapošljavanja pripravnika nakon odrađenog pripravničkog staža.
Mjeru za stjecanje prvog radnog iskustva/pripravništva provodi Hrvatski zavod za zapošljavanje, a korisnik mjere u području odgoja i obrazovanja su školske ustanove koje se financiraju iz Državnog proračuna RH, kažu iz Ministarstva znanosti i obrazovanja.
Psiholozi: Tek što se naviknu na nas, djeca ostaju bez stručne podrške
Iz inicijative ‘Psihološko proljeće’, podsjećamo, prošlog su tjedna upozorili kako u hrvatskim školama radi veliki broj psihologa zaposlenih putem državnih mjera za zapošljavanje pripravnika. Budući da pripravnicima mentori rade u drugim školama, oni su često i jedini psiholozi u mjestu. No program pripravništva traje samo godinu dana te nakon toga mladi psiholozi odlaze na burzu rada ili dodatnu prekvalifikaciju, a djeca ostaju bez psihologa.
Pitali smo, stoga, resorno ministarstvo postoji li program zapošljavanja pripravnika nakon odrađenog pripravničkog staža ili tek rade na njemu.
MZO: Škole mogu podnijeti zahtjev za zapošljavanjem
– Sve škole koje su provodile mjeru pripravništva mogu, ako žele, podnijeti Ministarstvu znanosti i obrazovanja službeni zahtjev za zapošljavanje stručnog suradnika na neodređeno radno vrijeme, a Ministarstvo znanosti i obrazovanja će sukladno prioritetima i standardima, potrebama škole, kao i raspoloživim sredstvima u Državnom proračunu, razmotriti opravdanost zahtjeva i mogućnost davanja suglasnosti, kažu iz ministarstva.
Napominju kako je za evaluaciju navedene mjere zadužen je Hrvatski zavod za zapošljavanje kao ugovaratelj i nositelj navedenog projekta.
Jedini psiholog u mjestu
Pitali smo ih i koliko je ustaljen običaj da pripravnik radi u jednoj, a njegov mentor u drugoj školi, što za posljedicu ima da u školi, a često i u mjestu, postoji samo jedan psiholog koji ubrzo napusti to mjesto.
– Što se tiče pitanja rada mentora i samog programa pripravništva, napominjemo da je Pravilnikom o polaganju stručnog ispita učitelja i stručnih suradnika u osnovnom školstvu i nastavnika u srednjem školstvu definirano da ako mentora nije moguće imenovati u školi u kojoj pripravnik stažira, on se imenuje iz druge škole, odgovorili su sa Svetica.
Mentori redovito rade u drugim školama
U praksi odgojno-obrazovnog sustava, dodaju, redoviti su primjeri izuzetnih mentora koji stjecajem okolnosti i prirode radnog mjesta rade u drugoj školi ili na dvije i/ili više škola, a što im je omogućeno zakonskom regulativom.
– Program pripravništva koji izrađuje sam mentor uključuje rad pripravnika na različitim područjima rada u svrhu stjecanja odgovarajućeg iskustva, prakse i kompetencija potrebnih za rad, napominju iz ministarstva.
Zaključuju kako dobro pripremljen program osigurava da pripravnik i u dane kada nema mentora u matičnoj ustanovi dobiva priliku odraditi sve segmente pripravničkog programa koji su nužni za stjecanje iskustava.