Pretraga

Ministarstvo ostalo pri odluci oko informatike u cjelodnevnoj školi: ‘Skandalozna je jučerašnja objava’

A- A+

Ministarstvo znanosti i obrazovanja, nakon provedene javne rasprave, izmijenilo je eksperimentalni program cjelodnevne škole. Najveća promjena je da će učenici  biti sat vremena kraće na obveznom dijelu nastavnog dana, a došlo je i do promjene u zaduženju učitelja. No, plan da Informatika od 1. do 4. razreda postane obvezni predmet koji će učenici imati jedan sat tjedno, umjesto izbornog čiji je fond dva sata tjedno, ostaje isti. To je razljutilo nastavnike koji su potpisali peticiju i od Ministarstva ponovno traže da povuče takvu odluku.

učenik sjedi za laptopom

Ilustracija: Unsplash

I prema prvotnom i prema izmijenjenom programu cjelodnevne škole, predmet Informatika u osnovnim školama postaje predmet Informacijske i digitalne kompetencije. Prema planu Ministarstva taj će se predmet za učenike od 1. do 8. razreda provoditi jedan sat tjedno i bit će obvezan. Od 1. do 4. razreda Informatika je trenutno izborni predmet koji se provodi dva sata tjedno.

Pokretači peticije oko Informatike nezadovoljni što je plan ostao isti

Otkako je predstavljen program cjelodnevne škole, neke od najburnijih reakcija odnosile su se upravo na ovu promjenu. Sveučilišni nastavnici pisali su pismo ministru, a pokrenuta je i peticija koja je do danas prikupila nešto više od 3.200 potpisa. Pokretači peticije poslali su priopćenje za javnost nakon što je Ministarstvo objavilo izmijenjeni program cjelodnevne škole u kojem je plan oko Informatike ostao isti.

– Skandalozna je jučerašnja objava novog prijedloga eksperimentalnog programa na web stranici Ministarstva u kojem na naslovnici stoji konstrukcija ‘inačica dorađena prema komentarima i prijedlozima s javnog savjetovanja’. Budući da se većina od stotina i stotina komentara na javnom savjetovanju odnosila upravo na smanjenje satnice Informatike, što je Ministarstvo u potpunosti ignoriralo, rečenica s naslovnice novog prijedloga je, ni manje ni više, nego laž. Novi program nije dorađen prema, nego unatoč komentarima s javnog savjetovanja. Još uvijek je sramotan i spin iz Ministarstva o tobožnjem ‘povećanju obvezne satnice’, dok ignoriraju činjenicu kako velika većina učenika u hrvatskim školama pohađa izbornu Informatiku, navode pokretači peticije.

Apelirali su na Ministarstvo da promijeni ovu, po njima, ‘katastrofalnu odluku dok za to još ima vremena jer kurikulum nove ‘Informatike’ već tjednima kasni s objavom’.

Izdvojeni članak
učionica

Ministarstvo promijenilo plan cjelodnevne škole: Novi je raspored, produljen i rok za prijavu škola

MZO: U cjelodnevnoj školi aktivnosti vezane uz informatiku mogu biti i dulje nego danas

Podsjetimo, još su ranije iz Ministarstva promjene pravdali time da kod informatike nije postojao programski kontinuitet jer bi učenici koji su je slušali izborno od 1. do 4. razreda u petom na obveznoj informatici kretali od nule. Također, istaknuli su i da škola bez prepreka u izbornom dijelu dana može kao izvannastavne aktivnost provoditi i one vezane uz informatiku.

U izmjenama programa objavljenima ovog utorka iz MZO-a navode da se predmetom Informacijske i digitalne kompetencije sistematizira područje te će on ‘pružiti nužna znanja i vještine učenicima od prvog do osmog razreda osnovne škole’. Ističu i da će taj će predmet ‘pridonijeti razvoju ključnih područja pismenosti učenika, osobito povezanih sa STEM-područjem’.

– U eksperimentalnoj provedbi školama se postavljaju očekivanja i velike vremenske mogućnosti unutar programa B1 organizirati i provesti broj izvannastavnih aktivnosti i broj nastavnih sati koji odgovara potrebama i interesima dijela učenika koji žele steći dodatne kompetencije u ovom području. Ako su iskazani interesi i potrebe učenika u nekoj školi velike, škola može dodatno, u okviru Eksperimentalnog programa, organizirati i provesti značajno veći broj odgojno-obrazovnih aktivnosti vezanih uz Informacijske i digitalne kompetencije, kao i sva povezana područja te značajno produljiti njihovo trajanje, a koje može biti značajno dulje nego što je danas. Kao i do sada, organizacija tih izbornih odgojno-obrazovnih aktivnosti je na dobrovoljnoj osnovi, stoji u programu cjelodnevne škole.

Podsjetimo, prije izmjene programa cjelodnevne škole imali smo redakcijski podcast na ovu temu, a dotaknuli smo se u njemu i pitanja informatike. Možete ga poslušati u nastavku: