Pretraga

Ministarstvo prelomilo: Reforma strukovnih kreće 2025., nastavnici eksperimentu dali višu ocjenu nego učenici

Ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs potvrdio je da će reforma strukovnog obrazovanja ući u sve srednje strukovne škole sa školskom godinom 2025./2026. Na skupu za ravnatelje u Šibeniku predstavljena je i analiza eksperimenta. Obuhvatila je zadovoljstvo nastavnika, ali i samih učenika, koji su eksperimentu dali manju ocjenu nego nastavnici.

učionica sa stolicama, naprijed isječak iz prezentacije analize

Foto: Unsplash | srednja.hr

Modularna nastava je kao reforma strukovnog obrazovanja trebala ući u sve srednje strukovne škole ove jeseni. No, to je odgođeno i prebačeno na iduću školsku godinu. Da će se to stvarno tada konačno i uvesti, potvrdio je i ministar znanosti, obrazovanja i mladih Radovan Fuchs na Konferenciji za ravnatelje strukovnih škola u Šibeniku.

– To je to. Dileme koje smo imali smo, ja vjerujem, raščistili. Nakon javnog savjetovanja smo dosta razgovarali oko spornih točaka i mislim da smo došli do objektivnog i dobrog rješenja. Možda je netko, kada smo najavili ovu reformu prije nekoliko godina, mislio da se to možda i neće ostvariti, ali hoće. Nadam se da će na opće zadovoljstvo modularna ući u sve strukovne srednje škole u Hrvatskoj 2025./2026., rekao je Fuchs za srednja.hr.

Na konferenciji su predstavljeni i rezultati prve analize eksperimentalne modularne nastave. Podsjetimo, tijekom prošle školske godine eksperimentalni modularni programi su se provodili u devet strukovnih škola, a od ove jeseni krenut će s provedbom eksperimenta i u drugim školama. Radi se o programima novih, modularnih kurikuluma koji će, prema najavama, ući u sve strukovne škole iduće školske godine.

Analiza eksperimentalne modularne nastave obuhvatila je zadovoljstvo nastavnika, ali i učenika

Analiza eksperimentalne modularne nastave obuhvatila je zadovoljstvo nastavnika, ali i učenika. Anketom je obuhvaćeno 98 nastavnika i 115 učenika, ali i pet poslodavaca. Zanimljivo, ukupnu ocjenu od 4,60 su dali nastavnici koji su sudjelovali u eksperimentu, dok su učenici dali manju ocjenu, 4,40.

– Ja mislim da bismo trebali slušati ono što nam učenici govore. Oni su ti zbog kojih smo sve ovo radili, a njihovi dojmovi su najrelevantniji pokazatelji u kojem smjeru moramo razvijati ovu reformu. Tako vidimo da su anketirani učenici u najvećem postotku zadovoljni time što im je jasno što trebaju naučiti i koje vještine moraju razviti. Zadovoljni su i nastavnicima te smatraju da se trude i dobro organiziraju nastavu, rekla je pomoćnica ravnatelja Agencije za strukovno obrazovanje, Vesna Anđelić na prezentaciji rezultata analize.

Izdvojeni članak
učionica_klupa_škola (1)

Tijekom ljetnih praznika objavljena izvješća za modularnu nastavu: Neke stvari će se ipak mijenjati

Nastavnici u eksperimentu su uglavnom zadovoljni, ali naveli su stvari na kojima treba poraditi

Što se tiče zadovoljstva nastavnika, analiza je pokazala da su najviše zadovoljni samostalnošću i otvorenošću u izboru sadržaja, metoda i oblika rada nastavnika i mjerljivosti ishoda učenja, a najmanje kvalitetom stručnog usavršavanja nastavnika uključenih u novi kurikulum, pripremljenosti nastavnika za rad s učenicima u novom kurikulumu i podrškom sustava nastavnicima uključenima u novi kurikulum.

– Jedan od osnovnih prigovora nastavnika na javnom savjetovanju je bila nerazumljivost dokumenata i da su isti predugački. Međutim nastavnici koji su sudjelovali u eksperimentu su rekli da im je jasno jer im je to struka. Uz to, bilo je kolega koji nisu nikada bili na radionici za modularnu nastavu, a krenuli su s provedbom, komentirala je Anđelić.

Detalje analize eksperimentalne možete pogledati u dokumentu ispod. Ako vam dokument nije vidljiv, potrebno je ponovno učitati stranicu.

‘Nema više jedan nastavnik i da zaključa vrata učionice, sad ih je po dvoje i nekada čak troje’

Nakon prezentacije održao se i okrugli stol s ravnateljima strukovnih škola koji imaju eksperimentalne programe modularne i koji su sudjelovali u samoj analizi istih. Podijelili su svoja iskustva i priznali – nije sve savršeno, ali sve se može riješiti. Najveći problem ne predstavlja rad učenika, nego nastavnici koji u modulima moraju surađivati.

– Nažalost, neki nastavnici neće se nikada pokrenuti, uspavaju se i ne daj bože da im se promijeni udžbenik. Dok se neki nastavnici bore za promjenu i unaprjeđenja. Nema više jedan nastavnik i da zaključa vrata učionice i nitko ne zna kako je obavio posao. Sad ih ide po dvoje i nekada čak troje te zajedno predaju. Nema zabušavanja ako vam kolega puše za vratom. Nisu nas bacili u ovaj eksperiment, nego smo mi skočili u to. I dobro je da smo skočili. Bilo je zahtjevno i bit će dok svi ne prijeđemo na modularnu, komentirao je ravnatelj Turističke i ugostiteljske škole Dubrovnik, Antun Perušina.

Izdvojeni članak
učenici sjede u školskim klupama

Razgovarali smo s učenicima koji već imaju modularnu nastavu: ‘Nema štrebanja i bubanja napamet’

‘U svakoj školi ćete naći 10 posto ljudi koje je teško pokrenuti’

S njime se složila i ravnateljica Srednje škole Zabok, Draženka Jurec. Naglasila je i kako je njihova škola jedna od najmanjih koja je postala Regionalni centar kompetentnosti, ali da su posebni jer imaju dva eksperimentalna programa modularne – Tehničar za ugostiteljstvo i Pomoćni ugostitelj.

– U svakoj školi ćete naći 10 posto ljudi koje je teško pokrenuti. Imala sam sreću što sam imala dobar kolektiv i odlične partnere. Što se tiče prosječne ocjene koje smo mogli vidjeti u ovoj analizi nastavnika i učenika, mi bismo ipak dali 3,57. Iduće školske godine će biti 3,70 jer smo već vidjeli što treba popraviti i popravljat ćemo i u budućnosti. Naići ćemo na još sve i svašta, cilj je da nešto bude bolje, a ne da radimo promjene samo radi promjene kao takve, izjavila je na okruglom stolu ravnateljica Jurec.

Iz agencije najavili da će mobilni timovi krenuti obilaziti škole kako bi educirali nastavnike i stručne suradnike

Ravnatelji su na konferenciji tri dana te će imati priliku postaviti sva pitanja vezano uz modularnu nastavu, kao i savjetovati se s kolegama koji su imali eksperimente o samoj organizaciji i provođenju. Uz to, iz ASOO-a su na konferenciji poručili kako će se tijekom naredne školske godine organizirati i mobilni timovi koji su bili najavljeni još na prošlogodišnjoj konferenciji.

Ravnatelj ASOO-a Mile Živčić naglasio je kako je još uvijek otvoren natječaj za prijavu nastavnika i ravnatelja za te mobilne timove koji će ići u svaku strukovnu školu i educirati djelatnike o nadolazećoj reformi. Uz to, najavljene su i edukacije za stručne suradnike poput socijalnih pedagoga i satničara.

Više o samoj modularnoj nastavi i što ona sa sobom donosi možete pročitati u tekstovima niže:

Na pomolu velike promjene u strukovnim školama: Stiže modularna nastava, novosti i u odabiru smjera

U strukovnim školama više neće biti predmeta Fizike, Biologije, Kemije: Donosimo detalje modularne nastave

Reforma strukovnog obrazovanja je nužna: Ovo su dobre i problematične stvari kod modularne nastave

Strah nastavnika zbog modularne: Puno toga je rečeno, ali odgovora na ključna pitanja još nema

U ovih devet strukovnih škola od ove je jeseni eksperimentalno krenula reforma: MZO se time uopće ne hvali

MZO se ni s ovime nije pohvalio: Policijska škola već treću godinu provodi modularnu nastavu

Nastavnica koja je radila na modularnoj: ‘Doći će do odljeva kadra koji je nespreman na promjene’

Profesorica o ‘izbacivanju’ Biologije u modularnoj: ‘Gdje će učenici učiti o spolnom zdravlju?’

Ima li budućnosti za Informatiku u modularnoj nastavi? ‘Ono što planiraju je uništavanje predmeta’

Nastavnici PiG-a pokrenuli peticiju, kažu da se predmet ukida u strukovnim školama: Agencija tvrdi drukčije

Nastavnici Povijesti tvrde da im se smanjuje satnica u strukovnim, Agencija: ‘Ti dokumenti nisu objavljeni’

Državna Agencija za strukovno dobila packu iz Sabora jer su smanjili satnicu nastavnicima Povijesti

U modularnoj se svi bore za svoj predmet: Hoće li uopće doći do reforme strukovnog obrazovanja?

Bili smo u školi koja eksperimentalno provodi modularnu: ‘Intenzivno je, treba puno pripreme za nastavu’

Kako bi izgledala modularna nastava u praksi? Ova škola već 26 godina provodi sličan oblik

Ako upisujete ove strukovne škole, bit ćete u eksperimentalnom programu

Razgovarali smo s učenicima koji već imaju modularnu nastavu: ‘Nema štrebanja i bubanja napamet’

Arborist, Modni CAD dizajner, Kućni majstor: U srednje škole dolazi više od 20 novih zanimanja

Ako upisujete ove strukovne škole, bit ćete u eksperimentalnom programu