Ministarstvo prelomilo: Reforma strukovnih kreće 2025., nastavnici eksperimentu dali višu ocjenu nego učenici
Ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs potvrdio je da će reforma strukovnog obrazovanja ući u sve srednje strukovne škole sa školskom godinom 2025./2026. Na skupu za ravnatelje u Šibeniku predstavljena je i analiza eksperimenta. Obuhvatila je zadovoljstvo nastavnika, ali i samih učenika, koji su eksperimentu dali manju ocjenu nego nastavnici.
Modularna nastava je kao reforma strukovnog obrazovanja trebala ući u sve srednje strukovne škole ove jeseni. No, to je odgođeno i prebačeno na iduću školsku godinu. Da će se to stvarno tada konačno i uvesti, potvrdio je i ministar znanosti, obrazovanja i mladih Radovan Fuchs na Konferenciji za ravnatelje strukovnih škola u Šibeniku.
– To je to. Dileme koje smo imali smo, ja vjerujem, raščistili. Nakon javnog savjetovanja smo dosta razgovarali oko spornih točaka i mislim da smo došli do objektivnog i dobrog rješenja. Možda je netko, kada smo najavili ovu reformu prije nekoliko godina, mislio da se to možda i neće ostvariti, ali hoće. Nadam se da će na opće zadovoljstvo modularna ući u sve strukovne srednje škole u Hrvatskoj 2025./2026., rekao je Fuchs za srednja.hr.
Na konferenciji su predstavljeni i rezultati prve analize eksperimentalne modularne nastave. Podsjetimo, tijekom prošle školske godine eksperimentalni modularni programi su se provodili u devet strukovnih škola, a od ove jeseni krenut će s provedbom eksperimenta i u drugim školama. Radi se o programima novih, modularnih kurikuluma koji će, prema najavama, ući u sve strukovne škole iduće školske godine.
Analiza eksperimentalne modularne nastave obuhvatila je zadovoljstvo nastavnika, ali i učenika
Analiza eksperimentalne modularne nastave obuhvatila je zadovoljstvo nastavnika, ali i učenika. Anketom je obuhvaćeno 98 nastavnika i 115 učenika, ali i pet poslodavaca. Zanimljivo, ukupnu ocjenu od 4,60 su dali nastavnici koji su sudjelovali u eksperimentu, dok su učenici dali manju ocjenu, 4,40.
– Ja mislim da bismo trebali slušati ono što nam učenici govore. Oni su ti zbog kojih smo sve ovo radili, a njihovi dojmovi su najrelevantniji pokazatelji u kojem smjeru moramo razvijati ovu reformu. Tako vidimo da su anketirani učenici u najvećem postotku zadovoljni time što im je jasno što trebaju naučiti i koje vještine moraju razviti. Zadovoljni su i nastavnicima te smatraju da se trude i dobro organiziraju nastavu, rekla je pomoćnica ravnatelja Agencije za strukovno obrazovanje, Vesna Anđelić na prezentaciji rezultata analize.
Nastavnici u eksperimentu su uglavnom zadovoljni, ali naveli su stvari na kojima treba poraditi
Što se tiče zadovoljstva nastavnika, analiza je pokazala da su najviše zadovoljni samostalnošću i otvorenošću u izboru sadržaja, metoda i oblika rada nastavnika i mjerljivosti ishoda učenja, a najmanje kvalitetom stručnog usavršavanja nastavnika uključenih u novi kurikulum, pripremljenosti nastavnika za rad s učenicima u novom kurikulumu i podrškom sustava nastavnicima uključenima u novi kurikulum.
– Jedan od osnovnih prigovora nastavnika na javnom savjetovanju je bila nerazumljivost dokumenata i da su isti predugački. Međutim nastavnici koji su sudjelovali u eksperimentu su rekli da im je jasno jer im je to struka. Uz to, bilo je kolega koji nisu nikada bili na radionici za modularnu nastavu, a krenuli su s provedbom, komentirala je Anđelić.
Detalje analize eksperimentalne možete pogledati u dokumentu ispod. Ako vam dokument nije vidljiv, potrebno je ponovno učitati stranicu.
‘Nema više jedan nastavnik i da zaključa vrata učionice, sad ih je po dvoje i nekada čak troje’
Nakon prezentacije održao se i okrugli stol s ravnateljima strukovnih škola koji imaju eksperimentalne programe modularne i koji su sudjelovali u samoj analizi istih. Podijelili su svoja iskustva i priznali – nije sve savršeno, ali sve se može riješiti. Najveći problem ne predstavlja rad učenika, nego nastavnici koji u modulima moraju surađivati.
– Nažalost, neki nastavnici neće se nikada pokrenuti, uspavaju se i ne daj bože da im se promijeni udžbenik. Dok se neki nastavnici bore za promjenu i unaprjeđenja. Nema više jedan nastavnik i da zaključa vrata učionice i nitko ne zna kako je obavio posao. Sad ih ide po dvoje i nekada čak troje te zajedno predaju. Nema zabušavanja ako vam kolega puše za vratom. Nisu nas bacili u ovaj eksperiment, nego smo mi skočili u to. I dobro je da smo skočili. Bilo je zahtjevno i bit će dok svi ne prijeđemo na modularnu, komentirao je ravnatelj Turističke i ugostiteljske škole Dubrovnik, Antun Perušina.
‘U svakoj školi ćete naći 10 posto ljudi koje je teško pokrenuti’
S njime se složila i ravnateljica Srednje škole Zabok, Draženka Jurec. Naglasila je i kako je njihova škola jedna od najmanjih koja je postala Regionalni centar kompetentnosti, ali da su posebni jer imaju dva eksperimentalna programa modularne – Tehničar za ugostiteljstvo i Pomoćni ugostitelj.
– U svakoj školi ćete naći 10 posto ljudi koje je teško pokrenuti. Imala sam sreću što sam imala dobar kolektiv i odlične partnere. Što se tiče prosječne ocjene koje smo mogli vidjeti u ovoj analizi nastavnika i učenika, mi bismo ipak dali 3,57. Iduće školske godine će biti 3,70 jer smo već vidjeli što treba popraviti i popravljat ćemo i u budućnosti. Naići ćemo na još sve i svašta, cilj je da nešto bude bolje, a ne da radimo promjene samo radi promjene kao takve, izjavila je na okruglom stolu ravnateljica Jurec.
Iz agencije najavili da će mobilni timovi krenuti obilaziti škole kako bi educirali nastavnike i stručne suradnike
Ravnatelji su na konferenciji tri dana te će imati priliku postaviti sva pitanja vezano uz modularnu nastavu, kao i savjetovati se s kolegama koji su imali eksperimente o samoj organizaciji i provođenju. Uz to, iz ASOO-a su na konferenciji poručili kako će se tijekom naredne školske godine organizirati i mobilni timovi koji su bili najavljeni još na prošlogodišnjoj konferenciji.
Ravnatelj ASOO-a Mile Živčić naglasio je kako je još uvijek otvoren natječaj za prijavu nastavnika i ravnatelja za te mobilne timove koji će ići u svaku strukovnu školu i educirati djelatnike o nadolazećoj reformi. Uz to, najavljene su i edukacije za stručne suradnike poput socijalnih pedagoga i satničara.
Više o samoj modularnoj nastavi i što ona sa sobom donosi možete pročitati u tekstovima niže:
Na pomolu velike promjene u strukovnim školama: Stiže modularna nastava, novosti i u odabiru smjera
Reforma strukovnog obrazovanja je nužna: Ovo su dobre i problematične stvari kod modularne nastave
Strah nastavnika zbog modularne: Puno toga je rečeno, ali odgovora na ključna pitanja još nema
MZO se ni s ovime nije pohvalio: Policijska škola već treću godinu provodi modularnu nastavu
Nastavnica koja je radila na modularnoj: ‘Doći će do odljeva kadra koji je nespreman na promjene’
Profesorica o ‘izbacivanju’ Biologije u modularnoj: ‘Gdje će učenici učiti o spolnom zdravlju?’
Ima li budućnosti za Informatiku u modularnoj nastavi? ‘Ono što planiraju je uništavanje predmeta’
Državna Agencija za strukovno dobila packu iz Sabora jer su smanjili satnicu nastavnicima Povijesti
U modularnoj se svi bore za svoj predmet: Hoće li uopće doći do reforme strukovnog obrazovanja?
Kako bi izgledala modularna nastava u praksi? Ova škola već 26 godina provodi sličan oblik
Ako upisujete ove strukovne škole, bit ćete u eksperimentalnom programu
Razgovarali smo s učenicima koji već imaju modularnu nastavu: ‘Nema štrebanja i bubanja napamet’
Arborist, Modni CAD dizajner, Kućni majstor: U srednje škole dolazi više od 20 novih zanimanja
Ako upisujete ove strukovne škole, bit ćete u eksperimentalnom programu