Ministarstvo se hvali uspjehom savjetničkih posjeta, a nastavnici negoduju
Savjetnički posjeti pomogli su više od 87% učitelja da postignu promjene koje donosi reforma, pohvalili su se iz Ministarstva znanosti i obrazovanja. Pokazala je to anketa koju je ispunilo 15.789 sudionika radionica. S druge pak strane, nastavnici na društvenim mrežama ismijavaju te radionice. Kažu da su prejednostavne te da nakon njih uglavnom ostanu razočarani te se osjećaju loše.
U tijeku je prvi savjetnički posjet školama u sklopu potpore provedbi kurikularne reforme
Škole za život. Prvi savjetnički posjeti započeli su u listopadu, a do sada su 262 mentora
obišla više od 1.100 škola u Hrvatskoj, rekli su u petak iz Ministarstva znanosti i obrazovanja.
MZO: 87% nastavnika voli savjetničke posjete
Pohvalili su se pritom rezultatima ankete o zadovoljstvu navedenim radionicama.
– Čak 87% ispitanika ističe da su im uglavnom ili u potpunosti aktivnosti tijekom savjetničkih posjeta pomogle u razumijevanju promjena koje donosi reforma obrazovanja, kažu iz ministarstva.
Istaknuli su i kako 95% ispitanika ističe kako će u svome radu primjenjivati što više metoda aktivnog učenja. Novi pristupi vrednovanju, dodaju, u potpunosti su jasni 42% ispitanika, dok se uglavnom
slaže 52% ispitanika.
Nastavnici: Četiri sata nebuloza i gluposti
No nastavnici okupljeni na društvenim mrežama misle potpuno drugačije. Radionice smatraju nezanimljivim, a čak im se i ismijavaju.
– Četiri sata nebuloza i gluposti. Ja ne znam tko njima radi prezentacije i osmišljava predavanja?
Jer tko god da ovo kreira poigrava se našom inteligencijom i zdravim razumom. Škola za titranje živaca. Škola za život je samo škola za pranje novca europskih fondova i jako loš face lifting, napisala je jedna učiteljica.
‘Postavljali smo pitanja, savjetnica se skoro rasplakala’
Ni drugi baš nisu štedjeli kolege savjetnike i njihove radionice.
– Recite gospođi da ode u lokalnu birtiju i pije kafiću 4 sata, a vi odite doma, ‘preporučila’ je druga.
Netko je ispričao kako su na radionici ‘bili zločesti’ i postavljali kritička pitanja pa skoro rasplakali savjetnicu.
No iz ministarstva su edukacijama očito zadovoljni pa su se pohvalili i drugim uspjesima Škole za život.
Ocjenom 3,75 ispitanici su ocijenili svoje kompetencije vezane uz tri pristupa vrednovanju vrednovanje za učenje, vrednovanje kao učenje i vrednovanje naučenog). Novi pristupi vrednovanju u potpunosti su jasni 42% ispitanika, dok se uglavnom slaže 52% ispitanika, kažu iz MZO-a.
Zadovoljstvo tiskanim udžbenicima za predmete/razrede u koje su uvedeni novi kurikulumi ispitanici su ocijenili srednjom ocjenom 3,50.
Ocjenom 3,54 ispitanici su procijenili svoje zadovoljstvo digitalnim obrazovnim sadržajima za predmete/razrede u koje su uvedeni novi kurikulumi.
Divjak: Posjeti nisu nadzor, već potpora i razmjena dobre prakse
Ministrica se u svojoj izjavi ipak osvrnula na negativno poimanje savjetničkih posjeta kod nastavnika.
– Reforma nije utrka na kratke staze, nego maraton i zato je važna sustavna i kontinuirana potpora školama. Svrha savjetničkih posjeta nije nadzor, već potpora i razmjena dobre prakse. Sa savjetničkih posjeta treba skinuti ‘stigmu’ nadzora i inspekcije kako bi se razvijala kultura kvalitete i sukreacije reforme, istaknula je Blaženka Divjak.
Teme prvih savjetničkih radionica bile su aktivno učenje te vrednovanje i ocjenjivanje. Idući savjetnički posjeti kreću u travnju 2020. godine.
Savjetnički posjeti, uz edukacije u virtualnom okruženju i edukacije uživo koje će se održati tijekom veljače, dio su kontinuirane potpore školama tijekom čitave godine vezano uz provedbu kurikularne reforme, objašnjavaju iz Ministarstva.
Nastavnici, sudjelujte u anketi: