Mlada profesorica ispričala nam je kako se snalazi s druge strane školskih klupa
Kao što je učenicima naporno svakodnevno se pripremati za školu i stalno učiti novo gradivo i profesori moraju dosta vremena potrošiti na pripremu sata, a to je posebno zahtjevan posao za one koji su tek počeli predavati. Pročitajte s kojim se problemima susreće mlada profesorica likovnog koja je još nedavno i sama sjedila u školski klupama.
Mlada profesorica Ana Ratković još nedavno je i sama sjedila u školskim klupama, a od ove školske godine postala je profesorica Prirodoslovne škole Vladimira Preloga. U telefonskom razgovoru otkrila nam je sviđa li joj se nova pozicija u razredu i što očekuje od svojih učenika.
‘Imala sam tremu prije početka uvodnog sata’
– Moram priznati da sam imala tremu i bila malo nervozna prije početka uvodnog sata, ali laknulo mi je već nakon prvih par minuta. Odmah sam primijetila da imam stvarno dobre učenike te sam i danas zadovoljna s njima. Uglavnom me slušaju, a kada im malo popusti koncentracija i počnu razgovarati uglavnom ih je dovoljno samo jednom opomenuti pa se primire za čitav sat, ispričala nam je Ana dok je u tramvaju putovala na posao.
Njoj je to prvo pravo iskustvo. Za vrijeme studiranja često je odlazila na tuđa predavanja, a i sama je prije diplome morala u srednjoj školi održati dva školska, ali ipak se odnos među učenicima i studentima razlikuje od atmosfere koju moraju uspostaviti profesori.
– Postoje nastave jedinice koje se moraju obraditi. Mi smo na fakultetu prolazili to gradivo, ali do sada nisam svakodnevno baratala svim tim podacima pa ih se prije svakog sata moram prisjećati. Pomažem si sa svime što sam koristila na fakultetu pa prije svakog predavanja čitam literaturu i ponavljam si gradivo koje sam i sama prolazila u srednjoj školi. Za svaki sat se moram kvalitetno pripremiti jer ako imam previše praznog hoda i ne predstavim im gradivo na zanimljiv način odmah se vidi kako gube koncentraciju i prestaju me slušati, objasnila nam je profesorica Ratković koja je na Akademiji likovnih umjetnosti diplomirala u devetom mjesecu prošle godine.
Na likovnu radionicu dolazi joj desetak učenika
Na prijedlog svog ravnatelja u školi je pokrenula i likovnu radionicu na kojoj svojim učenicima pokazuje kako raditi s akvarelom, temperama, olovkom ili drugim slikarskim alatima.Već u prvoj godini prikupila je desetak učenika koji redovito dolaze ranije u školu kako bi se i sami pokušali likovno izraziti.
– Predmet Likovna kultura u srednjoj je školi prilično nekreativan i učenici uglavnom moraju ‘štrebati’ dosta podataka tako da bi vjerojatno i sama došla na ideju da pokrenem neku izvannastavnu aktivnost. Čini mi se kako su učenici koji mi dolaze prilično entuzijastični oko toga i da im se zbilja sviđaju radionice pa sam i ja jako zadovoljna što ih mogu naučiti to što znam i pokazati im kako sve to izgleda u praksi. Mislim kako je to odličan način da im približim likovnu umjetnost i gradivo koje moraju naučiti kroz srednjoškolsko obrazovanje, izjavila je Ana.
Prvi test prošao je bez negativne ocjene
Kroz razgovor nam je otkrila kako baš danas nosi ocijenjene testove koje su nedavno pisali. Iako je zadovoljna što nema niti jednog učenika koji je zaslužio negativnu ocjenu nada se kako će i oni koji su lošije napisali što prije se javiti i ispraviti ocjenu. Svatko od njih, naime, prosjek može popraviti i referatom o bilo kojem umjetniku.
– Svi koji se danas ili sljedeći sat jave za ispravljanje mogu si odmah popraviti prosjek. Ne vjerujem kako ću na kraju godine zbrajati i dijeliti te tako zaključivati ocjene. Mislim kako je svim profesorima ipak najvažnije da im učenici stvarno nauče gradivo, a ne samo da ih ocijenimo, tako da će mi ta nova ocjena na kraju imati veću težinu. Svakom se može dogoditi loš dan tako da im treba pružiti još jednu priliku, za kraj je zaključila profesorica Prirodoslovne škole Vladimira Preloga.