Mladi Hrvati smatraju da se obrazovanje ne isplati i da je za upis na fakultete potrebna veza
Mladi članovi društva koji ga vide kao mjesto gdje
obrazovanje vrijedi i gdje se ono cijeni, motiviraniji su
za postizanje boljih obrazovnih rezultate. U Hrvatskoj to
nažalost nije slučaj, jer učenici obrazovanje nažalost ne
vide kao najbitniji faktor za upis na fakultet i uspjeh u
životu.
Studija koju su proveli obrazovni stručnjaci s Instituta
za društvena istraživanja istražila je percipiraju li
učenici u dobi od 13 i 14 godina Hrvatsku kao okruženje u
kojem se učenje i obrazovanje cijene i uvažavaju, kao i
koliko važnim smatraju stjecanje visokoškolske
kvalifikacije za kvalitetan život. Također su ispitali
smatraju li da su pri upisu na fakultete prisutni
meritokratski principi, a na navedeno su dobili
zabrinjavajuće odgovore.
Hrvatsku ne doživljavaju kao mjesto gdje se obrazovanje cijeni
Velika većina učenika vjeruje kako bez završenog
fakulteta u Hrvatskoj neće lako naći posao, ali i da je
za kvalitetan život diploma potrebna. Bez obzira na to,
istraživanje je pokazalo kako učenici Hrvatsku ne
doživljavaju kao mjesto gdje se obrazovanje cijeni, a
također ne povezuju uspjeh u školi s poželjnim ishodima
poput ugleda, bogatstva ili poznatosti.
Zabrinjava i činjenica da o postojećem društvenom
položaju učitelja i nastavnika u društvu imaju negativan
stav. Nije stoga čudno što mahom smatraju kako se
obrazovanje u domovini ne cijeni.
Autori studije: Hrvatsko društvo karakteriziraju korupcija, nepotizam i korištenje poznanstava za napredovanje u društvu
Smatraju da su za upis fakulteta važniji veza i snalažljivost
Zanimljivi su stavovi učenika o principima koji vladaju
kod upisa na fakultete. Bez obzira što je uvođenjem
državne mature uvedeno transparentno natjecanje za sve
kandidate koji se žele visoko obrazovati, studija koju su
proveli Boris Jokić i Zrinka Ristić Dedić otkrila je da
gotovo dvije trećine učenika smatra da su ‘za upis na
fakultet u Hrvatskoj od sposobnosti učenja važnije
snalažljivost, osobne veze i roditelji’.
Od 2007. godine kada je provedeno prvo istraživanje, pa
do danas, jako se povećao broj učenika koji smatraju da
je obrazovni sustav postavljen na potencijalno
koruptivnim temeljima. Oni vjeruju kako sistem ne djeluje
na način da svima pruža jednake mogućnosti.