Mladi i uspješni: Hrvatska firma koja zna kako stvoriti sretnog i produktivnog zaposlenika
Ekonomska kriza je proteklih desetak ljeta izgazila hrvatsko gospodarstvo i od Lijepe naše napravila nepovoljno mjesto za život malih i srednjih poduzetnika – istina – no ovaj tekst neću iskoristiti kako bih naricao nad tužnom sudbinom našeg puka, već upravo suprotno – poslužit će mi da pokažem kako mladi mogu mnogo i kvalitetno.
Galerija 6 Fotografija
OtvoriPortal MojPosao prije desetak dana objavio je listu najboljih poslodavaca u Hrvatskoj po ocjenama njihovih zaposlenika. Uz laureate jedno ime je zapelo za oko jer se pojavljuje već drugu godinu – riječ je o tvrtki Degordian.
Kada je prije pet godina ova kompanija počela svoj uspon na tržištu social media marketinga, pod imenom iSTUDIO na tada neistraženom području, odmah je bilo jasno da se rađa nešto posebno. Naime, dva mladića Tomislav Grubišić i Daniel Ackermann su prepoznali priliku i započeli rad social media agencije, no razvojem brojnih drugih usluga od dizajna preko developmenta stvorili su full-service digital agenciju. Mladi poduzetnički dvojac je od 2009. do danas otvorio osim zagrebačkog, urede u Beogradu, Mostaru i Beču.
Na ruku im je išla i činjenica da je njihov potencijal prepoznat od strane inozemnih investitora, a novac koji je ušao u tvrtku olakšao je razvoj. Okitivši se Zlatnim indexom i dobivši dva već spomenuta priznanja portala MojPosao isprofilirali su se i kao kvalitetni poslodavci koji brinu o svojim zaposlenicima.
Time potaknut, kao i činjenicom da je prosječna dob zaposlenika u Degordianu ispod 30, odlučio sam otići do njihovog sjedišta na Srebrnjaku iznad Kvatrića te provjeriti koja je tajna sretnih i produktivnih zaposlenika ove tvrtke.
Tajna je u ljudima – selekcija i trud
Kako do posla u Degordianu?
U lijepoj urbanoj vili vrlo brzo su me ugostili, a nisam dugo trebao čekati kako bi mi otkrili koji je Degordianov ‘čudesni miks uspjeha’.
– Najbitniji su ljudi. Onako subjektivno govoreći to je ono što čini razliku. Osim što su ljudi kojima sam okružena moje kolege, oni su mi i prijatelji. Pri tom ne mislim nužno da se radi o krugu najbližih prijatelja, ali svakako je riječ o ljudima koji su više od poslovnih kolega te s kojima mogu privatno komunicirati. To je zapravo ključ kvalitetne radne atmosfere, otkrila je 25-godišnja ekonomistica Petra Murgić koja je kroz relativno kratko vrijeme prošla put od praktikantice u Community Managment timu do zaposlenice u Human Resources odjelu.
Naravno, lakše je to reći no ostvarit, sugerira naša sugovornica izabrana za ovaj razgovor zbog svog iskustva u firmi, ali i činjenice da je prva praktikantica koja je ikad stupila nogom u kompaniju.
Bazirati tvrtku na dobrim međuljudskim odnosima je poželjno, ali i zahtjevno pogotovo kada je riječ o firmi s više od stotinu zaposlenih. Naime, tu je granicu Degordian prešao tijekom 2014. Ipak rastom nisu izgubili vrijednosti na kojima se uspjeh tvrtke bazira.
Sve započinje, priča Murgić, načinom odabira kandidata. Osim što je važno da imaju stručne kvalitete potrebne za određeno radno mjesto, važno je i da dijele vrijednosti i interese same kompanije.
– Riječ je o znanju i stručnosti, ali i kod budućih zaposlenika i praktikanata bitan nam je osjećaj odgovornosti, želja za radom i naravno motivacija. Svi imamo zadatke i rokove koje je nužno poštovati. Bitna je predanost poslu, sposobnost timskog rada, te organizacija vremena, otkrila je Murgić dodavši kako se do tih specifičnih procjena dolazi polustrukturiranim intervjuima čije detalje ipak ne može podijeliti s javnošću.
Otvorena vrata i quality time s direktorom
Stvaranje produktivne, ali ugodne radne atmosfere ne staje na kvalitetnoj selekciji. Područje je to koje zahtjeva konstantno unaprjeđivanje, mnogo truda, volje i energije od strane svih uključenih.
– Suradnja je otvorena, transparenta i teži se zajedništvu. Jako uživamo u internim stvarima koje radimo. Na neki način osjećamo da radimo za sebe. Zajedništvo se osjeća na svemu od projekata do teambuildinga. Zajedno ručamo, družimo se na pauzama… Sve se temelji na komunikaciji, pričala je naša sugovornica dok su iz susjedne prostorije dopirali zvukovi razgovora.
– Sve što firma radi uključuju se i zaposlenici. Evo sad na primjer u drugoj prostoriji jedan od direktora ima quality time. Svaki petak u popodnevnim satima njih dvojica (direktora o.a.) naizmjence imaju otvorena vrata. Zaposlenici mogu doći s bilo kakvom izjavom, pitanjem, žalbom. Ljudima je vrlo bitno jer mogu doći do osobe koja ima utjecaj odnosno do onoga tko odlučuje. Mogu predstaviti neku ideju koja će pomoći firmi ili ako netko želi raditi na nekom projektu to je prilika da se o tome raspravi. Komunikacija, transparentnosti i zajedništvo je nešto što iznimno pozitivno utječe na rad unutar firme, nastavila je.
Nagrade kojima su se do sada okitili dobar su feedback o mišljenju zaposlenika, no u Degordianu tu ne misle stati. Nedavno je uprava zajedno s content timom i zaposlenicima počela raditi na vrijednostima tvrtke. Drugim riječima planira se definirati misiju i ideal tvrtke kojem će se težiti. Kao što možete pretpostaviti i u ovo su bili uključeni zaposlenici.
Kroz radionicu su definirali emocije, događaje i vrijednosti koje povezuju s periodom provedenim u firmi te je content tim došao do zanimljivih saznanja. Naime, tri su vrijednosti pokazali bile zajedničke za 90 posto ljudi koji su sudjelovali u istraživanju, a sami zaposlenici, kaže nam Murgić, jako su cijenili činjenici da ih se uključilo u definiranje ovako važnog dijela poslovne vizije tvrtke.
Tajna teambuildinga je u zabavi i emocijama
Naravno, uz ovakve male tajne velikih poduzetnika tu su i neizostavna zajednička druženja. Ipak Degordian i to radi nešto drugačije nego ostali pa svojim ‘zabavama’ pristupaju na specifičan način. Kako ističe njihova zaposlenica u ljudskim resursima – izbjegavaju klasična okupljanja u odjelima i kravatama.
– Imali smo peti rođendan tvrtke i pripremili smo malo iznenađenje za sve zaposlenike. Došle su kolege iz Mostara i Beograda. Sve smo ih pitali što bi željeli da bude na toj proslavi. Bilo je tu svakakvih šala, a mi smo se potrudili da sve to realiziramo u nekom drugom obliku. Ako je netko poželio žirafu mi smo nabavili plišanu i slično. U načelu bilo je zabavno. Dan poslije ljudi su vidjeli koja je naša prava ideja bila. Članovima firme smo spremili iznenađenje. Njihovim roditeljima smo poslali pismo u kojem smo napisali na koji način je njihovo dijete doprinijelo razvoju i za što smu mu zahvalni. Također smo im poručili kako smo ih zamolili da ih nazovu i kažu im da ih podupiru u tome što rade. Jako je emotivno bilo kada su pozivi od roditelja počeli stizati. Bilo je čak i suza, iznenadila nas je Murgić pričom.
Kreiranje vlastitog radnog mjesta i mogućnost edukacije
Za razvoj odličnog radnog okruženja u Degordianu su dodali još dva začina – edukaciju i mogućnost kreiranja.
Praksa ne garantira zaposlenje, ali iznimno koristi svakom praktikantu
Unutar firme organiziraju se na tjednoj bazi interne edukacije i dijeljenje znanja putem kojeg se razni djelovi ovog pogona upoznaju kako bi lakše surađivali. Osim toga, imaju i posebnu grupu putem koje dijele informacije, članke, istraživanja.
Drugi, još progresivniji dio je ideja da zaposlenici sami sebi kreiraju radno mjesto.
– Ako ljudi žele nešto raditi šalje im se poruka ‘budi aktivan, preuzmi projekt i pokaži inicijativu’. Na taj način oni sebi stvore radno mjesto. To je vrlo bitno jer se tako stvara progresivna radna kultura i atmosferu, kaže nam naša sugovornica te zaključuje kako naposljetku najbitnije dati mogućnost ljudima da pitaju i napreduju.