Mladi piloti se žale zbog ‘izrabljivanja’, ministarstva razmatraju nove regulative!
Priča o sukobu mladih pilota i naše najveće aviokompanije, Croatia Airlinesa zbog novog modela obuke dobiva svoj nastavak. Iz Ministarstva rada i mirovinskog sustava su nas izvijestili kako su upoznati s problemom koji proizlazi iz prakse Pay to Fly modela obuke te da s Ministarstvom pomorstva, prometa i infrastrukture razmatraju uvođenje novih propisa koji bi razriješili spornu situaciju.
Nakon što je Croatia Airlines prošle godine uvela Pay to Fly model obuke, mladi piloti su se pobunili. Razlog leži u tome što spomenuti program podrazumijeva da budući piloti plaćaju za svoje sate leta čak i kada lete na mjestu kopilota na komercijalnim linijama te na taj način donose profit kompaniji. Mladi su piloti takvom praksom stavljeni u bitno nepovoljniji položaj no što je to bilo ranije jer moraju izdvojiti oko 30 tisuća eura, a da im nije garantiran posao nakon završetka edukacije.
Spomenuti model nije izmišljotina Croatia Airlinesa jer ga prakticiraju i brojne, uglavnom niskobudžetne, kompanije u Europi, no isti je zbog određenih pravnih i sigurnosnih dvojbi koje otvara, zabranjen u SAD-u i Australiji.
Ministarstvo se napokon očitovalo
Iako je iz spomenutog očigledno da je riječ o značajnom problemu, rješavanju istog u proteklom periodu svojom šutnjom nisu doprinijela ni nadležna ministarstva. Ipak, nakon više mjeseci stvari su se pomaknule s mrtve točke.
– Krajem prošle godine zaprimili smo informaciju predstavnika pilota koja se odnosi na obuku mladih pilota u Croatia Airlinesu pa smo nakon toga s Ministarstvom pomorstva, prometa i infrastrukture već započeli razmatranje te tematike. Ako se utvrdi da je zbog specifičnosti za zrakoplovno osoblje bilo koje pitanje iz područja rada (uvjete zapošljavanja, stručno osposobljavanje i slično) potrebno urediti na drugačiji način no što su ta pitanja uređena općim propisom o radu, mišljenja smo da se to treba podrobno regulirati posebnim propisima o zračnom prometu. Stoga s MPPI-em razmatramo problem i nadamo se da će uskoro biti pronađeno rješenje, odgovorili su nam na upit iz Ministarstva rada i mirovinskog sustava.
Napomenuli su još kako takvih specifičnih regulacija uvjeta radnih odnosa ima još te da eventualna intervencija u ovom slučaju neće biti presedan.
Prometni fakultet i dalje šuti
Na upit o mogućoj intervenciji inspektorata rada uputili su nas na Agenciju za civilno zrakoplovstvo koja vrši nadzor u ovom području iz koje su već ranije istaknuli kako s aspekta sigurnosti Pay to Fly program udovoljava propisima koji su na snazi.
Za kraj valja istaknuti kako smo tijekom protekla dva tjedna u više navrata kontaktirali i Prometni fakultet u Zagrebu, kao zainteresiranu stranu no do sada njihovo očitovanje o Pay to Fly modelu nismo dobili.