Pretraga

Mladi piloti se žale zbog ‘izrabljivanja’, ministarstva razmatraju nove regulative!

A- A+

Priča o sukobu mladih pilota i naše najveće aviokompanije, Croatia Airlinesa zbog novog modela obuke dobiva svoj nastavak. Iz Ministarstva rada i mirovinskog sustava su nas izvijestili kako su upoznati s problemom koji proizlazi iz prakse Pay to Fly modela obuke te da s Ministarstvom pomorstva, prometa i infrastrukture razmatraju uvođenje novih propisa koji bi razriješili spornu situaciju.

European Cockpit Association

Nakon što je Croatia Airlines prošle godine uvela Pay to Fly model obuke, mladi piloti su se pobunili. Razlog leži u tome što spomenuti program podrazumijeva da budući piloti plaćaju za svoje sate leta čak i kada lete na mjestu kopilota na komercijalnim linijama te na taj način donose profit kompaniji. Mladi su piloti takvom praksom stavljeni u bitno nepovoljniji položaj no što je to bilo ranije jer moraju izdvojiti oko 30 tisuća eura, a da im nije garantiran posao nakon završetka edukacije.

Izdvojeni članak

Mladi piloti: ‘Croatia Airlinesu donosimo profit i još im plaćamo da za njih radimo’

Spomenuti model nije izmišljotina Croatia Airlinesa jer ga prakticiraju i brojne, uglavnom niskobudžetne, kompanije u Europi, no isti je zbog određenih pravnih i sigurnosnih dvojbi koje otvara, zabranjen u SAD-u i Australiji. 

Ministarstvo se napokon očitovalo

Iako je iz spomenutog očigledno da je riječ o značajnom problemu, rješavanju istog u proteklom periodu svojom šutnjom nisu doprinijela ni nadležna ministarstva. Ipak, nakon više mjeseci stvari su se pomaknule s mrtve točke.

– Krajem prošle godine zaprimili smo informaciju predstavnika pilota koja se odnosi na obuku mladih pilota u Croatia Airlinesu pa smo nakon toga s Ministarstvom pomorstva, prometa i infrastrukture već započeli razmatranje te tematike. Ako se utvrdi da je zbog specifičnosti za zrakoplovno osoblje bilo koje pitanje iz područja rada (uvjete zapošljavanja, stručno osposobljavanje i slično) potrebno urediti na drugačiji način no što su ta pitanja uređena općim propisom o radu, mišljenja smo da se to treba podrobno regulirati posebnim propisima o zračnom prometu. Stoga s MPPI-em razmatramo problem i nadamo se da će uskoro biti pronađeno rješenje, odgovorili su nam na upit iz Ministarstva rada i mirovinskog sustava.

Napomenuli su još kako takvih specifičnih regulacija uvjeta radnih odnosa ima još te da eventualna intervencija u ovom slučaju neće biti presedan.

Prometni fakultet i dalje šuti

Na upit o mogućoj intervenciji inspektorata rada uputili su nas na Agenciju za civilno zrakoplovstvo koja vrši nadzor u ovom području iz koje su već ranije istaknuli kako s aspekta sigurnosti Pay to Fly program udovoljava propisima koji su na snazi.

Za kraj valja istaknuti kako smo tijekom protekla dva tjedna u više navrata kontaktirali i Prometni fakultet u Zagrebu, kao zainteresiranu stranu no do sada njihovo očitovanje o Pay to Fly modelu nismo dobili.