Kako bi što bolje izgledali na ‘selfie’ fotografijama te drugim mrežnim platformama, mladi se sve češće odlučuju na odlazak ‘pod nož’. Američka asocijacija Academy of Facial Plastic and Reconstructive Surgery (AFPRS), objavila je istraživanje koje je otkrilo podatke da čak svaki treći plastični kirurg dobiva veći broj broj zahtjeva za operativnim zahvatima na licu nego ranije i to zbog objašnjenja klijenata da žele bolje izgledati online. Ti novi pacijenti su uglavnom mlađi od 30 godina, a četirima od pet zahvata podvrgne se nježniji spol.
Prema istraživanju koje je provela američka asocijacija Academy of Facial Plastic and Reconstructive Surgery ispitavši veliki broj plastičnih kirurga i svojih članova, svaki treći od njih dobiva veći broj zahtjeva klijenata za zahvatom na licu, jer žele bolje izgledati online. Unutar tog povećanja, veliki dio otpada na mlađe od 30 godina. Fotografije preko društvenih mreža dolaze do poslodavaca, prijatelja te potencijalnih partnera pa mladima nije svejedno kako će izgledati.
Najproblematičniji nos
Među mladim pacijentima, čak 90 posto žena te 86 posto muškaraca ide ‘pod nož’ jer im smeta veličina i oblik nosa, piše Daily Mail. Kod nešto starijih osoba, muškarci su ozlojeđeni ćelavošću i borama, a žene se najčešće odlučuju za ‘popravke’ oko očiju, odnosno na zatezanje lice.
Kada je riječ o spolnoj strukturi zainteresiranih za plastičnu operaciju, oko 81 posto, dakle četiri od pet su ženskog spola. Djevojke traže plastične operacije ili injekcije da bi bolje ispale na selfijima te drugim fotografijama za mrežne platforme.
Na desetke plastičnih kirurga u istraživanju je potvrdilo da upravo pod izlikom bolje online reputacije mladi ljudi posežu za korekcijama.
Bolji prvi dojam na buduće poslodavce i prijatelje
– Društvene platforme poput Instagrama, Snapchata i aplikacije za iPhone kao što je Selfie.im, puno ljudi navodi na to da se pogledaju pod mikroskopom s većom dozom samokritike, pojasnio je Edward Farrior, predsjednik AFPRS za spomenuti izvor.
Kako se sastanci, upoznavanja, pa i prijateljstva sve češće sklapaju mrežnim putem, mladi žele ostaviti dobar prvi dojam.
– Slike koje korisnici stavljaju online žele ostaviti što bolji prvi dojam na buduće prijatelje i poslodavce, ali i na eventualne ljubavne partnere, pojasnio je Farrior.
Izraz selfie isprva je bio opskurna riječ, međutim kako ju je u 2013. u svoja izdanja uvrstio i oksfordski rječnik, pojam se raširio i postao uobičajen. Inače selfie označava fotografiranje samog sebe, uglavnom mobitelom ili web kamerom, nakon čega se fotografija uploada na društvene mreže.
Zanimljivo da je ova riječ za samodopadni stil fotografiranja proglašena i internacionalnom riječi godine u 2013.