Mladi klijenti većinom su skloni redovitoj štednji ili njenom planiraju te se ne upuštaju u kredite i minuse, zaključak je istraživanja Hrvatske poštanske banke o planovima novčanih aktivnosti, u kojem je sudjelovalo preko tisuću i 200 ispitanika različite dobi iz svih regija Lijepe naše.
Hrvatska poštanska banka provela je istraživanje novčanih aktivnosti klijenata iz kojeg je proizašlo kako mladi redovito štede ili imaju takve planove te se ne uvlače u minuse i kredite. Sudjelovalo je preko 1200 ispitanika različitih dobnih skupina, a obuhvaćene su sve hrvatske regije, piše Novi list.
Češće se u kredite upuštaju muškarci
Kada je riječ o navikama zaduživanja obaju spolova, kreditiranju skloniji muškarci, koji uzimaju uglavnom nenamjenske kredite. S druge strane žene su ipak određenije pa najčešće uzimaju stambene i zelene kredite.
Većina mladih već se upustila u neki oblik bankovne štednje ili planiraju ugovoriti neki od oblika čuvanja novca.
Svaka treća mlada osoba redovito štedi
Među ispitanicima do 30 godina, svaki treći klijent redovito štedi, dok ih 50 posto odgovora kako razmišljaju o štednji.
Jedan od također pozitivnih trendova pokazuje, da će se nove generacije zaduživati manje od svojih roditelja. Koliko su mladi oprezni svjedoči i podatak da ih 46 posto nema namjeru tražiti kredit, a 51 posto govori kako im nije potrebno prekoračenje na tekućem računu.
Ukupno gledano, većina građana dobro upravlja novcem, kontroliraju potrošnju u okviru dopuštenih prekoračenja ili bez njih (53 posto). Čak 16 posto ispitanika smatra da može smanjiti svoj minus, dok ga pet posto može zatvoriti.
S druge strane, otprilike svaki četvrti sudionik istraživanja (26 posto) treba veći minus od onoga koji mu je raspoloživ.